Motocykl poleca:

Polska, biało-czerwoni!

Poleć ten artykuł:

10 października, wyjątkowo w sobotę, na torze Schoenerlinde w Berlinie odbyła się ostatnia runda IDSM.  Pogoda nie dopisała. Nie padało, ale było bardzo zimno i wietrznie. Na szczęście atmosfera rywalizacji rozgrzewała zarówno kibiców, jak i zawodników.
Zobacz całą galerię

Zawodnicy Mieloch Racing Team już w piątek popołudniu na torze mieli trening. Pod koniec Szymon Rajczak na jednym z zakrętów zrobił high side’a i doznał urazu głowy. Zjechał do paddocku o własnych siłach, ale nie mógł sobie przypomnieć co się wydarzyło. Dopiero nagranie z kamery zamontowanej na skuterze Juniora, przypomniało Szymonowi całe wydarzenie. W teamie zapanowała nerwowa atmosfera ponieważ nie było wiadomo, czy zawodnik wystartuje w wyścigach.



Decyzją organizatora każda z klas startowała osobno. Jako pierwsi na linii startu pojawili się zawodnicy klasy  1 (50 cm3). Zgodnie w przewidywaniami w pierwszym biegu zwyciężył Jerzy Mieloch Sr #99(Mieloch Racing Team). Na drugim miejscu uplasował się Christof Peters #27, który przejechał linię mety przed Tobiasem Pfotenhauer’em #2.  Dariusz Beszterda #17 (Bidon Racing Team) dojechał czwarty. Debiutujący w Mistrzostwach Niemiec zawodnicy TNT Racing Team: Tomasz Noster #4,  Szymon Urbaniak #12  i Natalia Florek #3 zajęli kolejno pozycje szóstą, ósmą i dziewiątą.
W drugim biegu zwyciężył Tobias Pfotenhauer  #2, który pokonał Denisa Kocha # 74 i Christofa Peters’a #27. Senior na jednym z okrążeń zdecydowanie zwolnił. Jednak mimo defektu (urwana sonda temperatury przy wydechu) i wywrotki na jednej z szykan, na której przewróciło się podczas tego biegu pięciu zawodników,  Senior ukończył wyścig na czwartym miejscu.  Szymon Urbaniak dojechał piąty. A Dariusz Beszterda, który w tym samym miejscu zaliczył glebę, minął linię mety jako siódmy wyprzedzając Tomka Nostera i Natalię Florek.






W klasie 2 (70 cc – 12 cali) na starcie zabrakło Daniela Bergau’a #18 (Scootershop 53 RT), który ze względów zdrowotnych zrezygnował z walki o tytuł Mistrza Niemiec. W pierwszym biegu zaciekłą walkę stoczyli Max Moutschka  #24, Chris Spiecker #23, Tim Grothe #5 (Stage6 Racing Team) i Kevin Chadrysiak #82 (Scootershop53 Racing Team). Gleba na pierwszym okrążeniu wyeliminowała kandydata do zwycięstwa Marcusa Andruchiewicza. Ostatecznie zwyciężył Max, pokonując Chrisa i Tima. Kevin miał szansę na najniższy stopień pudła, ale przewrócił się i dojechał na linię mety jako czwarty. Michał Adamiszyn #45 (CMA Racing Team) zajął miejsce piąte. Polski VIP – Marek Szkopek #14-  v-ce Mistrz Polski w klasie Superstock 600, startujący w barwach TNT Racing Team uplasował się na pozycji ósmej, przed Tomkiem Nawrockim #49 z Bidon Racing Team. Wojtek Jakubowski #72 nie ukończył pierwszego biegu.
W drugim biegu również nie brakowało emocji. Max Moutschka goniąc Chrisa Spiecker’a miał na tyle groźny upadek na szykanie, że przerwano wyścig. Już go nie wznowiono, a zawodników sklasyfikowano według miejsc zajętych przed wywrotką  Maxa. Zwyciężył Chris, a kolejne miejsca na podium zajęli Max Moutschka i Kevin Chadrysiak.  Michał Adamiszyn ponownie dojechał piąty, a Marek Szkopek awansował na miejsce siódme, pokonując Tomka Nawrockiego i Wojtka Jakubowskiego.
Wyścigi klasy 3 (70cc – 10 cali) były bardzo emocjonujące, nie tylko dlatego, że startowały VIP’y – zawodnicy  IDM z klasy Superbike - Arne Tode #41 oraz Dario Giuseppetti   #32, ale przede wszystkim dlatego,  że do ostatniego zakrętu  toczyła się zaciekła i fascynująca  walka o tytuł Mistrza Niemiec pomiędzy zawodnikami z czołówki IDSM Maxem Kretschmer’em #13 (Scootershop 53 RT) i Szymonem Rajczakiem #89 (Mieloch Racing Team – Polini). Szymon po piątkowej wywrotce, ku uciesze załogi i kibiców, zdecydował się wystartować w sobotnich wyścigach.

 


W pierwszym biegu już po kilku okrążeniach Szymon razem z Maxem, Dario i Arne zostawili w tyle resztę stawki. Podczas dublowania jednego z zawodników doszło do poważnie wyglądającego wypadku i wyścig został przerwany. Jednak po kilkunastu minutach wznowiono bieg. Ponownie Szymon, Max , Dario i Arne wystrzelili do przodu. Na jednym z okrążeń Arne przewrócił się i z wielkim hukiem uderzył w bandę. Nic mu się nie stało, ale zrezygnował z wyścigu. Dario objął prowadzenie. Tuż za nim mknęli Max z Szymonem. I w tej kolejności przecięli metę. Mieloch Junior #88 przegrał zaciekłą walkę z Denisem Chadrysiakiem i ukończył wyścig jako piąty.  Marcin Matysiak #31 (TNT Racing Team) uplasował się na miejscu dziewiątym.



Arne Tode zrezygnował również ze startu w drugim biegu. Szymon, Max i Dario ponownie z każdym okrążeniem zwiększali dystans do reszty zawodników. Dario wyszedł na prowadzenie i zaczął odjeżdżać Maxowi. Jednak na jednym z wiraży przepałował i zaliczył glebę. To spowodowało, że  spadł na czwarte miejsce – za Jerzego Mielocha jr’a. Szymon przez cały wyścig dzielnie podążał za  Maxem wykręcając najlepszy czas wyścigu  - 51.161. Pomimo to musiał się zadowolić drugim miejscem na podium. Na trzeciej pozycji ze stratą 21 sekund uplasował się Szwajcar Marco Obrecht.  Jerzy Mieloch Junior wpadł na dublowanego zawodnika, który przewrócił się w jednym zakrętów. Kosztowało go to utratę dwóch pozycji. Dojechał piąty.


Wyścigi w Berlinie należały do bardziej emocjonujących w tym sezonie. Zawodnicy do ostatnich chwil zaciekle walczyli o najwyższe trofea. W klasie 1 tytuł Mistrza Niemiec zgarnął Jerzy Mieloch Senior, który zdobył 296 punktów. V-ce Mistrzem został Christof Peters #27, który z przewagą  3 punktów pokonał Tobiasa Pfotenhauera #2.  Mistrzem Niemiec najliczniejszej klasy 2  (32 zawodników) został Chris Spiecker #23. Kevin Chadrysiak był szóstym, a Michał Adamiszyn dziesiąty w klasyfikacji generalnej.
Tytuł Mistrza Niemiec w najszybszej klasie 3 zdobył Max Kretschmer #13 (Scootershop53 RT) . V-ce Mistrzem został Szymon Rajczak, który z przewagą 72,5 punktów pokonał zeszłorocznego Mistrza Daniela Kocha #3. Jerzy Mieloch Jr zajął szóste miejsce.



Tagi:

Oceń artykuł:

1.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij