Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Premiera: Ducati Multistrada 1260

Po V4 Pangiale i Scramblerze 1100 czas na turystyka! Oto kolejna nowość z Włoskiej stajni – Multistrada 1260 czyli następca wersji 1200. Nie dość, że mocniejszy, to na dodatek lżejszy bardziej naszpikowany elektroniką. 

Jakim słowem najłatwiej zdefiniować motocykl uniwersalny? Multistrada. Jej synonimy to wygoda, moc i praktyczność. Dużo osób twierdzi, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie w tym wypadku. To jeden z lepiej sprzedających się modeli Ducati, dlatego Włosi zdecydowali się na jego kontynuację. 1260 jest dostępne w wersji standardowej, S i Pikes Peak.

Serce nowej Multistrady to silnik Testastretta o zwiększonej pojemności: 1262cm3. Producent uzyskał ją dzięki wydłużeniu skoku tłoka. Posiada też zmienne fazy rozrządu, tzw. DVT, które sprawia, że silnik jest bardziej elastyczny na niskich obrotach i nie słabnie przy wysokich. Pierwszy taki system Ducati zastosowało w XDiavelu Moc? 158 KM przy 9,500 obr/min. Moment obrotowy może powalić na kolana: 129 Nm przy 7,500 obr/min. Warto dodać, że 85% z tej wartości jest dostępne już we wcześniejszym zakresie, bo przy 3,500 obr/min. Ten wynik powinien zadowolić nawet najbardziej wymagających.

 

Im droższa wersja tym lepsze zawiasy i heble. Standardowa ma w pełni regulowane upside downy firmy Kayaba (48 mm) i tylni amor Sachsa. Płacąc za wersje S dostajemy przedni, półaktywny, widelec Sachsa i kutą dolną półkę. Zmieniono też hamulce, wersja standardowa ma czterotłoczkowe radialne zaciski Brembo i 320 mm tarcze z przodu, zaś wersje S i Pikes Peak otrzymały tarcze 330 mm i zaciski Evo M50.

Został naszpikowany elektroniką: przepustnica ride-by-wire (sterowana elektronicznie), ośmiostopniowa kontrola trakcji, ABS na winkle, kontrola wheelie, zmienne tryby jazdy (Sport, Touring, Urban i Enduro). Wersja S została wzbogacona o kolorowy wyświetlacz TFT, bluetooth i lampy LED doświetlajace zakręty.

Czym jest Pikes Peak? Nazwa nawiązuje do góry w stanie Kolorado liczącej 4302 m.n.p.m. na szczyt której prowadzi kręta droga na której urządzano motocyklowe wyścigi. Wersja Multistrady o tej nazwie ma wszystko to co posiada wersja S plus piękne czerwono-białe malowanie, lepszy zawias (Öhlins), lekkie felgi i wydech Termignoni.

Sprawdź co jeszcze pojawiło się na targach EICMA 2017

Zobacz jak Multistrada prezentuje się na oficjalnym filmie:

Zapisz

Zapisz

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij