Motocykl poleca:

Przygoński testuje dakarowego KTM’a

Poleć ten artykuł:

Cyril Despres, Marc Coma i Jakub Przygoński, trzej motocykliści ze światowej czołówki rajdów terenowych cross-country zostało zaproszonych na testy nowego modelu KTM napędzanego silnikiem o pojemności 450 cm3 przygotowanego pod kątem startu w Rajdzie Dakar 2011. Testy nowej maszyny rozpoczęły się w 20 września w Tunezji. Zawodnicy sprawdzają przede wszystkim silnik i pomagają w zestrojeniu podzespołów, pod kątem startu w najdłuższym motocyklowym maratonie jakim jest Dakar.

Jestem w Tunezji na testach nowego, prototypowego motocykla KTM 450. Zostałem, obok Cyrila Despres i Marca Comy, zaproszony przez fabrykę KTM do sprawdzenia wytrzymałości silnika nowego sprzętu. W tej chwili jesteśmy na środku pustyni. Jeździmy po dnie wyschniętego jeziora z manetką gazu odkręconą cały czas do samego końca i sprawdzamy kiedy przeciążenia będą zbyt duże i silnik po prostu wybuchnie. W tej chwili mój silnik ma już za sobą 1200 kilometrów i na razie nic się nie dzieje. Dzisiaj mam jeszcze do przejechania 600 kilometrów. Testujemy w półtoragodzinnych przedziałach czasowych nie odpuszczając przez ten czas w zasadzie nawet na chwilę gazu. Czasem tylko musimy zmieniać biegi, gdyż piach jest zbyt miałki by przez niego przejechać. Takie testy są bardzo przydatne, gdyż przed Dakarem będę wiedział znacznie więcej o motocyklu i będę umiał go efektywniej wykorzystywać na odcinkach specjalnych. Nowy motocykl nie różni się praktycznie od poprzednika jeśli chodzi o gabaryty, natomiast jest o 20 kilogramów lżejszy, co bardzo cieszy. Jutro będziemy jeździć po wydmach, więc będzie również możliwość sprawdzenia zawieszenia – powiedział Jakub Przygoński. 


           
Podczas Dakaru 2011 wprowadzone zostaną  kolejne zmiany regulaminowe dotyczące ograniczenie pojemności silników startujących motocykli. Zgodnie z zapowiedziami, począwszy od najbliższej edycji rajdu zawodnicy z listy Elite A.S.O., na której znajdują się wszyscy motocykliści ORLEN Team: Jakub Przygoński, Jacek Czachor i Marek Dąbrowski będą zobowiązani do jazdy pojazdami z silnikami o pojemności nie większej niż 450cc. Dopuszczalne są trzy wymiany silnika podczas rywalizacji.

Nowe regulacje skłoniły konstruktorów do opracowania rozwiązań, pozwalających na pokonanie trudnych teras Ameryki Południowej, już po raz trzeci odbędzie się Rajd Dakar. Stworzenie idealnego motocykla jest dla producentów o tyle ważne, że będzie to ostatni Dakar, w którym zawodnicy spoza listy Elite będą mogli swobodnie wybrać typ i pojemność motocykla. Dopiero w kolejnym roku wszyscy uczestnicy będą musieli jechać na motocyklach z silnikami o pojemności 450cc.

Więcej informacji oraz zdjęcia www.orlenteam.pl

Tagi: Jakub Przygoński | Dakar | KTM

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij