Motocykl poleca:

R1200 GS 2013 - jeszcze doskonalszy!

Poleć ten artykuł:

Przez kilka dobrych lat BMW R1200GS dominował w większości testów i porównań turystycznych Enduro na całym świecie i choć ta konstrukcja się nie zestarzała, konkurencja zaczęła deptać jej po piętach. Dlatego BMW zdecydowało się na modernizację. Oto najnowszy R1200GS.
74.jpg Zobacz całą galerię

Choć już od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że "duży GS" dostanie chłodzenie cieczą nikt tak naprawdę nie wiedział jak ostatecznie będzie wyglądał i jakie zmiany oprócz chłodzenia zostaną w nim wprowadzone. Teraz już wiemy.

Najważniejsze zmiany w BMW R1200GS na 2013:

- zupełnie nowy chłodzony powietrzem i cieczą silnik
- nowa rama
- skrzynia biegów wbudowana w blok silnika
- nowy system wtrysku z kanałami o średnicy 52 mm
- E-gas - elektryczne sterowanie gazem
- nowy układ wydechowy
- opcjonalna kontrola trakcji ASC
- 5 trybów jazdy (Rain, Road, Dynamic, Enduro i Enduro Pro)
- nowe zawieszenie Telelever i Paralever EVO (ESA w opcji)
- Nowy, lżejszy wał Kardana teraz poprowadzony z lewej strony
- Nowe hamulce: radialne zaciski Brembo Monobloc z przodu i większa tarcza z dwutłoczkowym zaciskiem pływającym z tyłu
- Odłączany ABS w standarcie
- Lampa przednia wykorzystuje technologię LED (w opcji światła do jazdy dziennej)
- elektroniczny tempomat (opcja)
- przygotowany pod nawigację BMW Navigator IV
- regulowana szyba (regulacja jedną ręką)
- regulowane siedzenie
- nowy zestaw wskaźników (zegary PRO w opcji)

Jak widać BMW R1200GS to zupełnie nowy motocykl z ogromnymi możliwościami dopasowania go do własnych upodobań. BMW zapewnia że jest jeszcze lepszy od poprzednika który jeszcze do niedawna demolował konkurencję. Czy taki jest rzeczywiście przekonamy się po pierwszych testach tego motocykla.

Pełna galeria po kliku w zdjęcie a poniżej dane techniczne:




Silnik chłodzony cieczą, dwucylindrowy bokser
Pojemność 1170 cm3
sśrednica x skok tłoka 101 x 73 mm
stopień sprężania 12,5 :1
moc maksymalna  125 KM (92 kW) / 7700 rpm
maksymalny moment obrotowy 125 Nm / 6500 rpm
rozrząd DOHC 8 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa ø52 mm
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd wał Kardana
sprzęgło wielotarczowe mokre z antyhoppingiem
rama stalowa grzbietowa silnik jako element nośny
zawieszenie przód BMW Telelever skok 190 mm
zawieszenie tył BMW EVO Paralever skok 200 mm
opona przód 120/70 R19
opona tył 170/60 R17
hamulce przód dwie tarcze o średnicy 305 mm ABS
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 276 mm ABS
długość/szerokośc 2,207 mm x 953 mm
rozstaw osi 1507 mm
wysokość siedzenia 850/870 mm
masa 238 kg gotowego do jazdy
zbiornik paliwa 20 l


Tagi: R 1200 GS | R1200GS | BMW

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij