Motocykl poleca:

Shinya Kimura bierze na warsztat Yamahę MT 07

Poleć ten artykuł:

Shinya Kimura japoński twórca customów wziął na celownik Yamahę MT-07 w efekcie powstał „Faster Son" maszyna obok której ciężko przejść obojętnie.

Zobacz całą galerię

Yamaha stworzyła w ostatnich latach segment Sport Heritage, w ramach którego współpracując z  najlepszymi customizerami na świecie, oferuje łatwe do customizacji maszyny tworzone w ramach projektu Yard Built.

Współpraca z legendarnym twórcą Shinyą Kimurą zaowocowała przepięknym „Faster Son” – maszyną stanowiącą hołd dla japońskiej filozofii budowania motocykli. Kimura i Yamaha stworzyli maszynę, która z dumą prezentuje połączenie współczesnych własności trakcyjnych z ponadczasowym stylem klasycznych motocykli Yamahy.

„Faster Son" to przyjęty przez nas kierunek rozwoju motocyklowych konstrukcji – mówi Shun Miyazawa, product manager Yamaha Motor Europe. – Nasze motocykle budujemy z szacunkiem dla tradycji, lecz bez żadnych kompromisów w sprawie dynamiki i trakcji, chcemy by te maszyny były coraz szybsze i przez to bardziej intrygujące. A wszystko to dlatego, że uwielbiamy nimi jeździć! Współpracę z Shinya’em rozpoczęliśmy w poczuciu głębokiego uznania dla jego konstruktorskiej filozofii. Kimura wywiera bowiem spory wpływ na to, co właśnie robimy. Jest on jednym z customizerów wiernych swemu stylowi i japońskiej szkole przerabiania motocykli, zdolnym tworzyć ponadczasowe maszyny. Mało tego, jest prawdziwym motocyklistą, lubiącym szybką jazdę i dlatego właśnie uważamy, że Kimura jest idealnym partnerem do współpracy nad zmianą filozofii Faster Sons w realny motocykl koncepcyjny”.

„Często myślę nad motocyklami, które sam chciałbym oglądać i prowadzić, o maszynach które sprawią mi radość - kontynuuje Shinya Kimura – Tworzenie ponadczasowego piękna niezależnie od aktualnych  trendów i mody jest dla mnie ogromną przyjemnością. Jestem emocjonalnie związany z Yamahą Moim pierwszym motocyklem był DT1 o pojemności 250 cm3. Kocham też serię SR i od kiedy skończyłem kilkanaście lat zawsze miałem jednego lub dwa SR400, SR500 czy XT500. Z powodu tej pasji, czy może filozofii, moje podejście do Yamahy jest bardziej osobiste niż do innych marek. Design Yamahy jest bardzo subtelny, co bardzo cenię. To dla mnie wielki zaszczyt móc współpracować z Yamahą i wspólnie tworzyć”.

Shinya skomentował też połączenie dziedzictwa Yamahy z nowoczesnymi technologiami: „Te stare lub trafniej – wiekowe – pojazdy mają w sobie w coś dobrego przez czysty design. Ich mechanika, choć często uważana dziś za nieporadną, odzwierciedla dążenie konstruktorów do ideału w każdej kolejnej generacji. Piękno starych motocykli tkwi w ewidentnej i namacalnej pasji tworzenia. Nie byłoby jednak w porządku tak po prostu powielać dawny design i sprzedawać go jako modny produkt. Drogą dla obecnych wizjonerów, nie wyłączając z tego mnie, jest przyswojenie, z należytym szacunkiem, dawnych projektów, a następnie zrobienie czegoś nowego. I właśnie dlatego podoba mi się koncepcja Yamahy polegająca na produkowaniu nowoczesnych motocykli, które nie stronią od dziedzictwa klasycznych maszyn, a jednocześnie dają wielką frajdę z jazdy”.

Tworząc motocykl „Faster Son" Shinya wybrał najnowszej generacji rzędowego twina Yamahy. Doceniając jego moc i moment obrotowy stwierdił - „Myślę, że skonstruował go ktoś, kto naprawdę kocha motocykle. Przecież nie tylko osiągi są ważne dla kierowcy, ale też praca silnika, obroty i brzmienie trafiają do jego zmysłów. Jeśli jazda motocyklem naprawdę jest dla Ciebie wszystkim, to ten silnik będzie cię ekscytował już od momentu startu. A to, czy dosiadasz klasyka, czy nowoczesną maszynę, nie będzie miało większego znaczenia”.

Projektując "Faster Son", Kimura postawił sobie pytanie, co by chciał zbudować, aby usatysfakcjonować samego siebie. - „Dla mnie XS1 oraz XS650 to ikony designu Yamahy. Nigdy się nie zestarzeją i na zawsze zostaną obiektywnie piękne. Stanowią dla mnie inspirację do tworzenia nowych motocykli. Staram się nie zapominać, że powinienem utrzymywać styl motocykla w harmonii z XS1. Przystępując do pracy nad "Faster Son", chciałem wyrazić swoją wizję, lecz bez szkody dla tak istotnych funkcji jak dynamika jazdy i hamowanie, przyspieszanie czy pokonywanie zakrętów. Ten silnik to najnowsza technologia Yamahy, choć bez klasycznych, stylowych żeber chłodzących, ale jest to element łączący nowoczesność z nostalgią. Sam zastanawiałem się nierzadko, czy przypadkiem nie zachodzi tu konflikt między funkcją, formą i moją własną filozofią w dążeniu do uszanowania intencji Yamahy, by wykreować design zharmonizowany w każdym calu, od silnika i ramy – po widelce i elementy zawieszenia. Moje wszelkie początkowe obawy były jednak płonne, ponieważ chodziło o ponadczasowy design z możliwie najlepszą funkcjonalnością. Myślę, że udało mi się zbudować motocykl, który łączy dziedzictwo i klasykę z awangardową technologią, co w efekcie przekłada się na wspaniałe wrażenia z jazdy”.

„Długo dyskutowaliśmy z customizerami, w tym z Shinyą, jaką rolę powinna przyjąć Yamaha w rosnącym świecie customów, aby zróżnicować ofertę dla klienteli – zdradza Shun Miyazawa. – Mieliśmy pewne pomysły, lecz to właśnie Shinya zaproponował na bazę naszego najnowszego twina o pojemności 700 cm3. Jest to wyraźne poparcie dla naszej wizji przyszłości i nadzieja na rodzaj wspólnoty zamiarów. I dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój gamy motocykli budowanych według filozofii Faster Son.”.

Tagi: Shinya Kimura | Yamaha | Faster Son | Sport Heritage | Yard Built

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij