Motocykl poleca:

Skrzynia DCT w VFR 1200?!

Poleć ten artykuł:

Honda ogłosiła, że ich najnowsze dzieło VFR 1200 zostanie wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów. Projekt spełnia założenia bardzo podobne do tych ze skrzyni DSG skonstruowanej kilka lat temu przez Volkswagena.
Zobacz całą galerię

Skrzynia bedzie miała trzy tryby pracy: dwa automatyczne i manualny. Manualny tryb będzie obsługiwany tradycyjnie a działanie 6 stopniowej skrzyni będzie jeszcze bardziej precyzyjne.

Dwa tryby automatyczne: S - o charakterystyce sportowej, oraz D - do normlanej jazdy, będą w pełni korzystały z systemu podwójnego sprzęgła. Jedno sprzęgło będzie obsługiwało biegi nieparzyste (1, 3, 5) a drugie parzyste (2, 4, 6). Zasada działania? Przykładowo kiedy mamy wrzuconą jedynkę, drugie sprzęgło ma już wbitą dwójkę i po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika skrzynia przechodzi na dwójkę, po czym pierwsze sprzęgło rozłącza jedynkę i wskakuje na trzeci bieg. Może się to wydawać skomplikowane ale jeśli system będzie funkcjonował prawidłowo i precyzyjnie może się okazać wielkim sukcesem. Konstruktorzy zapewniają, że dzięki temu systemowi zmiana będzie odbywać się szybciej i bez żadnych szarpnięć, a kompaktowa i lekka konstrukcja nie będzie zajmować dużo miejsca. VFR 1200 z tą specjalną skrzynią trafi na rynek europejski i amerykański w 2010 roku.









Tagi:

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij