Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Skrzynia DCT w VFR 1200?!

Honda ogłosiła, że ich najnowsze dzieło VFR 1200 zostanie wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów. Projekt spełnia założenia bardzo podobne do tych ze skrzyni DSG skonstruowanej kilka lat temu przez Volkswagena.

Skrzynia bedzie miała trzy tryby pracy: dwa automatyczne i manualny. Manualny tryb będzie obsługiwany tradycyjnie a działanie 6 stopniowej skrzyni będzie jeszcze bardziej precyzyjne.

Dwa tryby automatyczne: S - o charakterystyce sportowej, oraz D - do normlanej jazdy, będą w pełni korzystały z systemu podwójnego sprzęgła. Jedno sprzęgło będzie obsługiwało biegi nieparzyste (1, 3, 5) a drugie parzyste (2, 4, 6). Zasada działania? Przykładowo kiedy mamy wrzuconą jedynkę, drugie sprzęgło ma już wbitą dwójkę i po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika skrzynia przechodzi na dwójkę, po czym pierwsze sprzęgło rozłącza jedynkę i wskakuje na trzeci bieg. Może się to wydawać skomplikowane ale jeśli system będzie funkcjonował prawidłowo i precyzyjnie może się okazać wielkim sukcesem. Konstruktorzy zapewniają, że dzięki temu systemowi zmiana będzie odbywać się szybciej i bez żadnych szarpnięć, a kompaktowa i lekka konstrukcja nie będzie zajmować dużo miejsca. VFR 1200 z tą specjalną skrzynią trafi na rynek europejski i amerykański w 2010 roku.









Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Honda ogłosiła, że nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (Dual Clutch Transmission) będzie montowana w nowej VFR.
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2013-07-01 23:50:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij