Motocykl poleca:

Super Duke podróżuje

Poleć ten artykuł:

Turystyczna maszyna na bazie potężnego power-nakeda? Na ten pomysł mógł wpaść chyba tylko KTM. Nowości KTM-a prosto z EICMY.

Zobacz całą galerię

Nie ma dziś chyba marki motocykli, która nie budowałaby na jednej platformie co najmniej kilku modeli. Ale chyba żadna inna nie robi tego w taki sposób jak KTM. Przykładem tego jest właśnie zaprezentowany Super Duke GT. "Pomarańczowi" nie ukrywają, że  to nie jest zwykły turystyk, ani nawet turystyczny sportowiec. To motocykl sportowy, którym jeśli tylko zechcesz możesz pojechać w trasę. Na potwierdzenie tego wystarczą suche dane.

Super Duke GT to wciąż ten sam potwór jakim jest Super Duke, tyle że pojedziesz na nim wygodniej, dalej i do tego zabierzesz bagaże. Silnik LC8 generuje kosmiczne 173 KM i 144 Nm (w "turystyku!"). Zbiornik paliwa ma aż 23 litry, a w wyposażeniu seryjnym są też grzane manetki i uchwyty mocujące pod opcjonalne kufry. Nie to jest jednak najważniejsze. Motocykl jest wyposażony w kontrolę trakcji, ABS pozwalający hamować w złożeniu, tempomat, system doświetlania zakrętów, półaktywne elektronicznie regulowane zawieszenia WP, quickshifter.

KTM rozwiewa wszelkie wątpliwości: Super Duke GT będzie czuł się świetnie zarówno na torze wyścigowym, jadąc poza horyzont, lub goniąc sportowe motocykle na górskich przełęczach... i miażdżąc je.

Obok Super Duke'a GT na targach w Mediolanie KTM zaprezentował też limitowaną edycję zwykłego Super Duke'a R (wydech Akrapovic, sporo carbonu i pomarańczowego koloru, regulowane klamki, trzytłoczkowe zaciski brembo i tarcze typu wave, nowe siedzenie), oraz odświeżone wersje Duke'a - zwykłą oraz ostrzejszą "R". Warto wspomnieć że "erka" ma 75 KM, wydech Akrapovic, hamulce Brembo Monoblock, w pełni regulowane zawieszenie WP, ABS na zakręty, kontrolę trakcji, MSR (motor slip regulation) działający jak sprzęgło antyhoppingowe, dwa tryby jazdy Rain i Sport, bardziej sportowe siedzenie i LED-owe kierunkowskazy. W obu wersjach jest też duży wielofunkcyjny wyświetlacz TFT i nową geometrię podwozia.

Tagi: KTM | Super Duke GT | Super Duke | Duke | Duke R | nowości 2016 | EICMA 2016

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij