Motocykl poleca:

Super Książe już jest!

Poleć ten artykuł:

Już kilka miesięcy temu KTM postraszył nas filmikiem z prototypem nowego Super Duke'a a jeszcze wcześniej można było zobaczyć ten właśnie prototyp. Zajęło trochę czasu zanim KTM zdecydował się pokazać ostateczną, produkcyjną wersję, ale chyba warto było czekać.

Zobacz całą galerię

Oto Super Duke 1290. Agresywny design, kratownicowa rama, chuligański styl i ogromna moc! Jak zwykle w przypadku "książąt" KTM idzie po bandzie. Super Duke nie jest tu żadnym wyjątkiem. 144 Nm momentu obrotowego z potężnego V2 (75°) o pojemności 1301 cm3. Mało? 180 KM mocy. Mało? Od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy i 100 Nm momentu dostępne już od 2500 obr/min. Jakieś pytania? Do tego hamulce Brembo M50 Monobloc z ABS-em Boscha, ride-by-wire i kontrola trakcji. 4 tryby silnika: Rain (obniżona moc i łagodniejsza reakcja na gaz), Street (pełna moc ale łagodniejsze reakcje silnika w sam raz na ulicę), Sport (pełna moc, ostra i wściekła reakcja na każdy manewr), Plus (mapa zmieniająca działanie ABS na tryb Supermoto dla fanów driftu). Oczywiście jest też możliwość wyłączenia ABS-u i kontroli trakcji dla prawdziwych twardzieli. KTM zapewnia też, że ten potężny silnik jest oszczędny, a przebiegi pomiędzy dużymi przeglądami wynoszą aż 15 000 km. Więcej szczegółów dowiecie się na oficjalnej stronie SuperDuke'a www.1290superduker.com. To tam co kilka kolejnych godzin odkrywane będą kolejne tajemnice.

Silnik

Silnik    2-cylindrowy, 4-suwowy, V 75°
Pojemność skokowa    1301 cm3
Śr. cylindra x skok tłoka    108 x 71 mm
Moc maksymalna    132 kW (180 KM) przy 8.870 obr/min
Rozrusznik/akumulator    Elektryczny/12V 11.2Ah
Skrzynia    6 biegowa
Smarowanie silnika    3 pompy oleju typu Eaton
Chłodzenie    cieczą
Sprzęgło    Wielorazowe mokre , sterowane hydraulicznie
Sterowanie silnikiem    Keihin EMS z DBW, dwie świece na cylinder

Podwozie

Rama    Z rur chromowo-molibdenowych
Kierownica    Aluminiowa, o zmiennej średnicy Ø 28/22 mm
Widelec    WP-USD Ø 48 mm
Tylny zawias    WP-Monoshock
Hamulec przód    2 x Brembo, zaciski czterotłoczkowe, mocowane radialnie, średnica tarczy  Ø 320 mm
Hamulec tylny     Zacisk dwutłoczkowy
System hamulcowy    Bosch 9ME Combined-ABS
Łańcuch    X-Ring 5/8 x 5/16″
Kąt główki ramy    65,1°
Rozstaw osi    1.482 ± 12 mm
Prześwit    140 mm
Wysokość kanapy    835 mm
Pojemność zb. paliwa     18 l /(95 RON)
Masa bez płynów    189 kg

Tagi: KTM | KTM SuperdUKE 1290

Oceń artykuł:

4.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij