Motocykl poleca:

Suzuki DL1000A V-Strom już jest!

Poleć ten artykuł:

Choć Suzuki kazało nam długo czekać na premierę ich nowego dużego turystyka, wreszcie jest: Suzuki DL1000A V-Strom. Czy to nie aby nieco za późno na próbę podbicia serc podróżników i fanów turystycznych enduro?

Zobacz całą galerię

Przecież w tej klasie jest już dosyć tłoczno, liderzy okopali się na z góry ustalonych pozycjach i żaden dobrze znany turydtyczny endurak nie będzie chciał oddać ani trochę rynku Suzuki. Co do zaoferowania ma nowy DL? Przede wszystkim przełomem jest pierwsza w historii motocyklowa kontrola trakcji Suzuki (2 stopnie regulacji i możliwość całkowitego wyłączenia). Do tej pory Japończycy z Hammamatsu bardzo niechętnie odnosili się do systemów wspomagających (w sportowych GSX-Rach do tej pory nie uświadczysz ani kontroli trakcji ani nawet ABS-u). Niestety konkurencja oferuje ich całkiem sporo - kontrole trakcji, ABS, elektroniczna regulacja zawieszeń, mapy silników i wiele innych systemów pojawiło się już w BMW Triumphie, Ducati, KTM-ie, Yamasze i Hondzie. DL1000A jest skonstruowany na bazie V-dwójki o pojemności nieco ponad 1000 cm3 wywodzącej się z V-Stroma 1000, który zadebiutował ponad 10 lat temu. Teraz ma jednak dwie świece na cylinder, system wspomagający pracę sprzęgła i nowoczesny wtrysk paliwa. Oprócz tego motocykl jest wyposażony w ABS i w pełni regulowane zawieszenia. Czy to jednak wystarczy? Niestety moc jaką dysponuje ten motocykl to wielka niewiadoma, patrząc jednak po osiągach małego V-Stroma nie spodziewamy się wyniku znacznie powyżej 100 KM. Czy duży DL ma zatem szansę pójść w ślady bardzo popularnego V-Stroma 650 i jednak zabrać rywalom trochę klientów? Na pewno będzie bardzo trudno. Być może Suzuki zamierza powalczyć ceną, albo motocykl okaże się na tyle genialny że dodatkowe wspomagacze nie będą potrzebne - wystarczy Kontrola trakcji, ABS i pełna regulacja zawieszeń.

Dane techniczne:
rama                             aluminiowa podwójna grzbietowa
silnik                             V2 90˚, 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC
średnica x skok tłoka    100.0mm x 66.0mm
pojemność                    1037cm3
Moc                               B/D
stopien sprężania         11.3 : 1
zasilanie                       wtrysk paliwa
smarowanie                  mokra miska olejowa
skrzynia biegów            6-biegowa z systemem SCAS (Suzuki Clutch Assist                                     System - asystent sprzęgła)
hamulce        
przód                           2x tarcza o średnicy 310 mm z 4-tłoczkowymi                                     zaciskami radialnymi Tokico, ABS
tył                                1 tarcza o średnicy 260 mm z 1-tłoczkowym zaciskiem,                                    ABS
zawieszenie
przód                          widelec USD 43 mm pełna regulacja
tył                               amortyzator mocowany systemem dźwigni
kąt główki ramy/wyprzedzenie     25˚30' / 109mm
opony     
przód                         110/80R19M/C 59V
tył                              150/70R17M/C 69V
pojemność zbiornika paliwa     20.0L
pojemnośc zbiornika oleju     3.5L
długość                      2,285mm
szerokość                  865mm
wysokość                  1,410mm
rozstaw osi                1,555mm
prześwit                     165mm
masa na mokro         228kg

Tagi: Suzuki | DL1000A V-Strom | turystyczne enduro | nowy model

Oceń artykuł:

4.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij