Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Suzuki wskrzesi Katanę i Gammę?

Choć w Suzuki ostatnio niewiele się dzieje, wreszcie jest nadzieja. Fabryka w Hammamatsu właśnie zarejestrowała ponownie dwie nazwy z przeszłości: Katana (Europa i Ameryka) oraz Gamma (w Europie). Czyżby plotki o pojawieniu się w seryjnej produkcji Suzuki Recursion były prawdziwe?

Suzuki właśnie zarejestrowało znaki handlowe dla nazw oraz logo Katana i Gamma. To dwie nazwy z lat 80’ dobrze znane wśród fanów sportowej klasyki. Katana od początku produkcji była motocyklem sportowym. Projekt autorstwa Hansa Mutha miał tyle samo fanów co przeciwników. Fakt, był oryginalny. Później jednak do motocykli pod nazwą Katana przylgnęła łatka sportowych turystyków (GSX-F 600 i większe).

Gamma zaś była dwusuwowym przecinakiem w pojemnościach 250 i 500. To były naprawdę wściekłe maszyny ale sam fakt, że były to drogowe dwusuwy zmusza nas do zastanowienia się do czego Suzuki potrzebuje teraz tej nazwy. Jedyne co nam przychodzi do głowy to sportowe czterosuwowe sprzęty o małej pojemności, pokroju Yamahy YZF-R3, czy też KTM-a RC390, które cieszą się teraz sporym zainteresowaniem w Europie.

Wracając do Katany, zarejestrowanie znaku handlowego w połączeniu z ostatnimi plotkami na temat prawdopodobnego wejścia do produkcji seryjnej Suzuki Recursion (turbodoładowanej 650), wszystko zaczyna się składać w ciekawy obraz. A jeśli wydaje wam się, że brakuje podobieństw między starą Kataną, a Recursion to spójrzcie na zdjęcia poniżej. Stary XN85 z 1984 roku zaprojektowany podobnie jak Katana przez Hansa Mutha też był wyposażony w Turbo… Według nas można dostrzec kilka stylistycznych podobieństw między XN85 a Recursion – być może rzeczywiście będzie to nowa Katana?

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij