Motocykl poleca:

To był dobry rok.

Poleć ten artykuł:

Zobacz całą galerię
Sezon 2015
podsumowuje Agnieszka Starzyk,
Dyrektor Romet Motors

Rok 2015 to dobry sezon dla polskiej motoryzacji. Sezon nowych możliwości. Za nami dobry rok dla polskiego rynku jednośladów. Zmiana przepisów w sezonie 2014 sprawiła, że na drogach przybyło wielu nowych kierowców motocykli i skuterów, którzy poprzez swoje decyzje zakupowe zdefiniowali swoje preferencje w zakresie wybieranych segmentów produktów jak i marek. Najpopularniejsza pojemność to 125 cm3 a najczęściej wybierany w Polsce motocykl to  uniwersalny street jak również  komfortowy big scooter oraz chopper and cruiser.

Przypomnijmy na czym polegała kluczowa dla rynku zmiana. Zgodnie z nową ustawą od dnia 24 sierpnia 2014 roku wszyscy kierowcy, którzy posiadają prawo jazdy kategorii B od minimum trzech lat mogą legalnie poruszać się na jednośladach o pojemności silnika do 125cm3. Ich moc nie może przekraczać 11 kW oraz stosunek mocy do masy własnej nie może być większy od 0,1kW/kg. W początkowej fazie prac ustawa przewidywała jedynie pojazdy wyposażone w automatyczną przekładnię (skutery), jednak po poprawkach znalazły się w niej również motocykle.

W sezonie 2015 popyt na klasę 125 okazał się mocno wzmożony. Już w styczniu mogliśmy zaobserwować wzrost rejestracji nowych motocykli  na poziomie 96,1%! Przypominamy, że kategoria „motocykl” w statystykach odnosi się również do skuterów powyżej 50 cm3.  W najlepszym miesiącu sezonu, którym był kwiecień na drogach pojawiło się aż 220% więcej maszyn tego typu! Ponad 100% wzrost sprzedaży utrzymywał się aż do sierpnia, żeby następnie ustabilizować się na poziomie 74% przez kolejne dwa miesiące. Bardzo zaskakujący okazał się grudzień, w którym wzrost osiągnął poziom 513,9%! Niewątpliwie motocykl lub skuter jest świetnym prezentem na święta, jednak za takim wynikiem kryją się przede wszystkim atrakcyjne oferty wyprzedażowe.

Niekwestionowanym liderem rynku motocykli  od roku 2008 jest Romet Motors. Sprzedając  w zakończonym właśnie sezonie aż  5644 motocykli zdecydowanie wyprzedził konkurencję o ponad 1500 sztuk uzyskując świetny wynik prawie 27% udziału w rynku. Jeśli do wyniku dodamy sprzedaż marek Keeway oraz Hyosung będących w portfolio marek Arkus & Romet Group)  to przewaga ta  wzrasta do 2098 zarejestrowanych motocykli. Dla porównania i podkreślenia tej dużej różnicy: z salonów zajmującej trzecie miejsce marki  wyjechało w sumie 1966 jednośladów o pojemności większej niż 50 cm3. Warte podkreślenia jest to, że cały rynek motocykli nowych w Polsce wzrósł w roku 2015 o 142,5 %  co należy podsumować jako wynik dobry ale umiarkowany w interpretacji nowych przepisów a zatem nowych możliwości zakupowych dla tak dużej grupy osób posiadających kategorię prawo jazdy B. Można powiedzieć , że sezon 2015 był czasem edukacyjnym i  popularyzującym 125- tki i ich nowe możliwości w Polsce co może przełożyć się na dynamikę sprzedaży w obecnym sezonie.

Wzrost sprzedaży motocykli naturalnie skorygował  ilość  nowo zarejestrowanych motorowerów zmniejszając proporcje udziału motorowerów w rynku jednośladów ( spadek  rynku 50-tek  o 36,5 %)  jednak pozostawiając je na pierwszym miejscu w udziale rynku.  Patrząc na ilościową sprzedaż pojazdów do 50 cm3 nie możemy powiedzieć, że sezon 2015 był zły. Motorowery to ciągle bardzo popularny i dominujący w Polsce sektor chociażby ze względu na fakt, że wszystkie osoby, które ukończyły 18 lat do stycznia 2013 roku nie wymagają specjalnych uprawnień na poruszanie się pięćdziesiątką.  Z Romet Motors wyjechało na polskie drogi 11100 motorowerów, wyprzedzając  o ponad 6000 sztuk najbliższego konkurenta.  Ta wieloletnia, stabilna  pozycja lidera i duży bo prawie 37% udział w rynku są wynikiem  znajomości rynku, doświadczenia w branży  a przede wszystkim dobrej oferty produktowej.

Tagi: Romet | Romet

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij