Motocykl poleca:

Triumph Tiger Explorer 2012

Poleć ten artykuł:

Producenci zwietrzyli chyba nie lada okazję na zarobienie sporych pieniędzy w klasie turystycznych enduro i rynek zdominowany dotychczas przez BMW przeżywa istne oblężenie. Do tego oblężenia właśnie dołączył brytyjski Triumph.
Tiger Explorer 8.jpg Zobacz całą galerię

Tiger Explorer to kolejna maszyna mająca konkurować w klasie dużych turystycznych enduro. Klasa ta została zdominowana przez BMW już kilka lat temu, jednak teraz każdy chce urwać kawałek tortu dla siebie. Brytyjczycy widać ten temat również traktują poważnie gdyż nowa maszyna wygląda całkiem nieźle, a jeszcze lepiej prezentuje się na papierze.

Trzycylindrowy silnik o pojemności 1215 cm3 będzie generował moc na poziomie 137 KM i 121 Nm i przenosił ją na tylne koło za pomocą bezobsługowego wału napędowego. Nad entuzjazmem i wyrywnością tego potwora mają zapanować oczywiście systemy elektroniczne: odłączany ABS, kontrola trakcji, tempomat i ride-by-wire. Czyli znowu mamy matrixa w klasie wielgachnych turystycznych enduro. Wygodzie mają dopomóc regulowane siedzenie, szyba i kierownica, gniazdo zapalniczki, zestaw kufrów i mocna 950W elektrownia, która pozwoli na zasilenie takich gadżetów jak grzane manety, nawigacja czy dodatkowe oświetlenie. Wielofunkcyjny wyświetlacz LCD ma pokazywać wszystkie potrzebne funkcje, a nawet więcej np ciśnienie powietrza w kołach (czujniki dostępne w wyposażeniu opcjonalnym). Dostępne będą też kufry o sporej pojemności (łącznie 95 l). Uff. Trochę tego jest a przy tym trzeba przyznać, że Tiger Explorer wygląda całkiem nieźle, a gotowy do jazdy waży 259 kg co jest wynikiem co najmniej dobrym. Może być ciekawie. Poniżej specyfikacja i galeria.


Silnik chłodzony cieczą, rzedowy trzycylindrowy
Pojemność 1215 cm3
sśrednica x skok tłoka 85,0 x 71,4 mm
moc maksymalna  137 KM (101 kW) / 9 300 rpm
maksymalny moment obrotowy 121 Nm / 7850 rpm
rozrząd DOHC 12 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa, ride-by-wire
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd wałem
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama kratownicowa ze stali
zawieszenie przód widelec Kayaba USD 46 mm, skok 190 mm,
zawieszenie tył centralny amortyzator Kayaba z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego, skok 194 mm
opona przód 110/80ZR19
opona tył 150/70ZR17
kąt główki ramy/wyprzedzenie 23.9 stopni/105.5 mm
hamulce przód dwie pływające tarcze o średnicy 305 mm, czterotłoczkowy zacisk
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 282 mm, dwutłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,248 mm x 885 mm x 1,410 mm
rozstaw osi 1530 mm
wysokość siedzenia 840-860 mm
masa 259 kg
zbiornik paliwa 20 l
ABS tak
kontrola trakcji tak





Tagi: Tiger Explorer | turystyczne enduro | Triumph | EICMA | nowość | EICMA 2011

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij