Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Trzy zamiast dwóch?

Trójkołowa rewolucja

 

   Francuski designer Julien Rondino zaprojektował zupełnie nową koncepcję motocykla. Sprzęt zwie się A. 3. W. Motiv i zdaje się być mocno rewolucyjnym spojrzeniem na jednoślady.
    

   Mimo, że ma dodatkowe, trzecie koło, bike nadal pozostawia jeden ślad. Ideą jaka przyświeca tej konstrukcji jest zachowanie poręczności i dynamiki motocykla i jednoczesne zwiększenie przyczepności, a co za tym idzie - bezpieczeństwa jazdy.
   Każde z kół zawieszone jest na osobnym wahaczu. Przednie koło oparte jest na pchanym wahaczu i sterowane jest za pomocą zwrotniczego układu kierowniczego, tak jak w Bimotach Tesi lub Yamasze GTS. Środkowe koło zawieszono na jednoramiennym wahaczu i dodatkowo jest ono napędzającym maszynę. Z tyłu natomiast niespotykana dotąd w jednośladach konstrukcja ruchomej piasty pozwala na samoistne skręcanie tylnej osi i podążanie za torem poprzedzających kół. Gdyby nie to, A. 3. W. nie mógłby precyzyjnie latać po winklach. Podparcie tylnej piasty dodatkowym amortyzatorem pozwala na płynną pracę całego układu. Tak przynajmniej wygląda to w teorii, bo maszyna jak na razie znajduje się na dysku twardym w pracowni francuskiego projektanta. Dzięki konkretnym hamulcom na każdym z kół, większą o 30% przyczepność można wykorzystać nie tylko podczas pochyleń w zakręcie, lecz również do efektywniejszych opóźnień. Piec pochodzi z KTM-a Super Duke, więc odpowiednie przyspieszenia zdają się być również zapewnione. Silnik został odwrócony tyłem do przodu, co pozwoliło na skrócenie rozstawu między środkową i przednią osią. Małe odległości między poszczególnymi osiami mają wpływać dodatnio na zwrotność. Chyba nie ma wśród nas kogoś, kto nie chciałby na tym sprzęcie kiedyś polatać…  
    Ten oraz inne, nie tylko motocyklowe koncepty pomysłowego Francuza można obejrzeć na: www.julienrondino.com


Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Co zrobić jeśli chcesz ostro poszaleć a przyczepności wystarcza tylko na lekkie świrowanie?
    To proste! Zaopatrz się w trzecie koło...
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2013-07-01 23:19:09
  • avatar
    zgłoś
    hm raczej sie nie sprawdzi ;D chodź ciekawie by wyglądało jak ktoś chciałby to na gumę pociągnąć lub stopie ;D poza jak by to miało 2 koła t mógłbym taki protestować ;D
    plus ten dodatkowy problem ;D kupować 3 gumy zamiast 2 ;D a i tak juz swoje kosztują ;D
    ~Goral, 2011-01-24 00:11:25
  • avatar
    zgłoś
    mnie sie kompletnie to nie podoba
    scigaczka, 2010-06-04 11:22:06
  • avatar
    zgłoś
    Jedno wielkie nieporozumienie!!! :wacko: Napęd na środkowe koło to porażka!!! :popsi:
    michalmz, 2010-01-28 20:56:51
  • avatar
    zgłoś
    Przeciez to nie trafi do produkcji..NIe bedzie popytu,nie przyjmie sie,nie bedzie akceptacji wsrod motocyklistow...
    Pozdro!
    ~striker994, 2009-09-20 22:48:17
  • avatar
    zgłoś
    Bardziej przypomina łyzworolkę niż motor :)
    miikow, 2009-05-10 23:10:43
  • avatar
    zgłoś
    idealne na nasze drogi, ale wątpie w jego poręczność ...
    draq, 2009-04-29 16:03:03
  • avatar
    zgłoś
    może ktoś powie temu panu, zanim zacznie to produkować, że motocykle przewracają się głównie na boki...
    nie mówiąc już o tym, że główną zaletą motocykla jako takiego jest poręczność, a niemal cała frajda z jazdy to winkle: nie bardzo widzę w tej sytuacji coś, co ma rozstaw osi tir-a :blush:
    jsz
    ~jeszua, 2009-04-19 11:55:23
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo fajny projekt. :bibibi:
    DJNiski, 2009-04-18 15:03:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij