Motocykl poleca:

XSR900 - Jeszcze Szybszy Syn

Poleć ten artykuł:

Yamaha zasila szeregi oddziału Sport Heritage. Do zaprezentowanego niedawno XSR 700 na targach EICMA w Mediolanie dołączy większy brat XSR 900.

Zobacz całą galerię

Oczywiście podobnie jak "700" jest oparta o MT-07, tak XSR 900 jest budowany w oparciu o MT-09. Poza tym że jest to model z gamy Sport Heritage, reprezentuje też kierunek zapoczątkowany przez XSR 700 czyli Faster Sons. Na dobrą sprawę to mocno przerobiona MT-dziewiątka, bowiem silnik, zawieszenia, koła i rama to pochodna właśnie tego motocykla. Do tego dołączyły elementy z aluminium które zastąpiły te plastikowe z MT-09: stylowy zbiornik, błotniki, wsporniki lampy. Są też smaczki w postaci klasycznej, okrągłej lampy z przodu i z tyłu i stylizowanego na klasyczny, ciekłokrystalicznego zegara.  Siłą XSR-a 900 są jednak nie tylko smaczki stylistyczne i ogromna ilość akcesoriów do customizacji. Mocno bijące trzycylindrowe serce przeszczepione z MT-09 dysponuje mocą 115 KM i 87 Niutonometrami momentu obrotowego, a systemy wspomagające (trzy tryby silnika D-mode, kontrola trakcji TCS, ABS i sprzęgło antyhoppingowe) pozwolą utrzymać w ryzach tego Szybkiego Syna. XSR 900 pojawi się w salonach w lutym 2016. Cena nie jest jeszcze znana.

Dane techniczne XSR900

 

SILNIK

 

Typ silnika

3-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-suwowy, 4-zaworowy

Pojemność

847 cm3

Średnica x skok tłoka

78,0 mm x 59,1 mm

Stopień sprężania

11,5 : 1

Moc maksymalna

84,6 kW (115 KM) Ø 10 000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

87,5 Nm (8,9 kg-m) Ø 8 500 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, wielotarczowe

Układ zasilania

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

TCI

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

Zużycie paliwa

b.d.

Emisja CO2

b.d.

PODWOZIE

Rama

Diamond

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

137 mm

Kąt wyprzedzania główki ramy

25°

Wyprzedzenie

103 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz

Skok tylnego zawieszenia

130 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm

Hamulec tylni

Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 245 mm

Układ hamulcowy

ABS

Opona przednia

120/70ZR17M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17M/C (73W)

Wymiary

 

Długośc całkowita

2 075 mm

Szerokość całkowita

815 mm

Wysokość całkowita

1 140 mm

Wysokość siodełka

830 mm

Rozstaw kół

1 440 mm

Minimalny prześwit

135 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)

195 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14 l

Pojemność zbiornika oleju

3,7 l

Dodatkowe cechy

 

Silnik

W technologii Crossplane

Norma emisji spalin

EU4

Tagi: Yamaha XSR900 | XSR 900 | Yamaha | nowości 2016 | EICMA

Oceń artykuł:

4.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij