Motocykl poleca:

Z toru na szosę - Honda RC213V-S

Poleć ten artykuł:

Honda pokazała RC213V-S – drogową wersję wyścigowego motocykla RC213V startującego w mistrzostwach świata MotoGP

Zobacz całą galerię

RC213V to wyścigowa maszyna, która w latach 2013 i 2014 zdobyła mistrzowskie tytuły w królewskiej klasie MotoGP - drogowych mistrzostw świata FIM. Ludzie Hondy postanowili jednak stworzyć jej drogowego odpowiednika. Wprowadzili nieco zmiany w specyfikacji RC213V i w efekcie zaprezentowali nowy model RC213V-S dopuszczony do jazdy po drogach publicznych.

W 1954 roku Soichiro Honda ogłosił zamiar uczestniczenia w wyścigach TT na wyspie Man, które w tamtych czasach były częścią drogowych Mistrzostw Świata Grand Prix. Honda opracowała więc własne maszyny wyścigowe i w 1959 roku, pięć lat po deklaracji, zaczęła konkurować w wyścigach Man TT. Dwa lata później (1961) wygrała mistrzostwa TT w dwóch klasach. Co ciekawe w roku 2005 łączna liczba zwycięstw wyścigowych Hondy osiągnęła 600, a dziś wynosi 695 zwycięstwami (stan na 11 czerwca 2015). Od samego początku Honda traktuje swą wyścigową działalność jako swoisty poligon doświadczalny i laboratorium na kółkach.

Nowy RC213V-Sto nie tylko produkowany seryjnie motocykl w którym wykorzystano technologie Hondy zdobyte podczas rywalizacji w wyścigach. To wynik całkowicie nowego przedsięwzięcia, które pozwala jeździć po publicznych drogach maszyną przygotowaną do walki w MotoGP. Z punktu widzenia Hondy, aby wygrywać wyścigi w mistrzostwach świata, nie wystarczy przygotować maszyny, która będzie najszybsza na świecie. Musi być ona jeszcze możliwa do opanowania przez zawodnika. Innymi słowy, Honda uważa, że najszybszą maszyną na świecie będzie motocykl, który jest najłatwiejszy w świecie do prowadzenia.

RC213V-S odziedziczył specyfikacje RC213V, która charakteryzuje się koncentracją masy i redukcją tarcia, dodatkowo maszyna wyposażona jest we wszystkie technologie kontroli wykorzystywane w maszynie wyścigowej. Aby jednak umożliwić jazdę po drogach publicznych, zostały wprowadzone minimalne zmiany i uzupełnienia w stosunku do RC213V: zmieniono rozrząd, skrzynie biegów i wydech, dodano oświetlenie, lusterka, prędkościomierz, klakson i rozrusznik. Inny jest kąt wyprzedzenia główki ramy (z 15 stopni do 26 stopni), inne są też opony i hamulce.

Honda RC213V-S dostępna będzie od 13 lipca, a kosztować ma około 188 000 Euro.

Tagi: Honda RC213V-S | Honda RC213V

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij