Motocykl poleca:

Z800 oficjalnie

Poleć ten artykuł:

Z800 został oficjalnie zaprezentowane podczas targów Intermot w Kolonii. Choć design jest nieco dyskusyjny i będzie miał tyle samo zwolenników co przeciwników.
7.jpg Zobacz całą galerię

Następca Z750 będzie nosił nazwę Z800 od większej pojemności wynoszącej teraz 806 cm3. Głównym założeniem takiej zmiany było oczywiście poprawienie charakterystyki silnika i osiągów. Kolejne zmiany to zwiększone kanały wtryskowe ko 34 mm (wcześniej 32mm), wydłużone doloty powietrza (z 36,5 do 41,5 mm) wzmocnione cylindry o konstrukcji otwartej (lżejsze o kilogram), zmniejszona wysokość tłoka z 47,2 mm do 40,2 mm, zwiększona średnica kanałów olejowych do 1,2 mm aby przyśpieszyć i ułatwić chłodzenie tłoków, zmodyfikowana miska olejowa, łańcuch rozrządu i nowe zawory ssące mają przyczynić się do zwiększenia trwałości silnika. Nowy jest też układ wydechowy. Rama choć zmodyfikowana pochodzi od modelu Z750, podobnie jak nieco wydłużony wahacz. Przedni widelec USD Kayaba ma regulację tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny (tylko wersje Z800 A/B). Tylny amortyzator Kayaby z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego został przesunięty 20 mm w lewo od osi motocykla żeby zrobić więcej miejsca dla puszki wydechu i zapewnić lepszy balans (wcześniej był przesunięty 38 mm w prawo). Tarcze hamulcowe są teraz większe (310 zamiast 300 mm), a ABS będzie dostępny w opcji.

Wejście do galerii: klik w zdjęcie

Silnik chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy
Pojemność 806 cm3
sśrednica x skok tłoka 71,0 x 50,9 mm
stopień sprężania 11,9 :1
moc maksymalna  113 KM (83 kW) / 10 200 rpm
maksymalny moment obrotowy 83 Nm / 8000 rpm
rozrząd DOHC 16 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa ø34 mm
smarowanie mokra miska olejowa
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd łańcuchem
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama stalowa grzbietowa z ramą pomocniczą silnika
zawieszenie przód widelec USD 41 mm, skok 120 mm, regulacja tłumienia odbicia i napięcia wstępnego
zawieszenie tył centralny amortyzator gazowy Uni-Trak z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego, skok 137 mm
opona przód 120/70ZR17
opona tył 180/55ZR17
kąt główki ramy/wyprzedzenie 31 stopni
hamulce przód dwie półpływające tarcze o średnicy 310 mm, czterotłoczkowy zacisk
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, jednotłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,100 mm x 800 mm x 1,050 mm
rozstaw osi 1445 mm
prześwit 150 mm
wysokość siedzenia 834 mm
masa 229 kg
zbiornik paliwa 17 l



Tagi: nowe modele | Z800 | Kawasaki | Intermot 2012

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij