Od redaktora:

Red. nacz.
Jacek Ociepko

Rozwiń

Co cię kręci?

Życie bez hobby jest ubogie. Ja już swoje znalazłem – dla mnie świat bez motocykli byłby nudny, przygnębiający. Wiem, że myślisz podobnie. Dlatego w tym numerze, rozpoczynającym rok 2017, podrzucamy Ci dawkę nowości, maszyn, które budzą emocje i namieszają w nadchodzącym sezonie. Które najbardziej mnie wkręciły? O ile nie kupuję wyglądu nowej Husqvarny Vitpilen (bo moim zdaniem jest po prostu brzydka!), o tyle prototypowy Duke 790 to istna petarda. Pozbawiony plastików, agresywny – to dla mnie kwintesencja motocykla. Jeszcze nie wiem, czego można spodziewać się po nowym silniku, bo fabryka nie podała zbyt wielu informacji o tym rzędowym twinie. Tak tak – po singlach i sportowych V-kach, u pomarańczowych nadchodzi era silników rzędowych. Miałem okazję na żywo posłuchać, jak brzmi ta bestia. Odpalił ją Brad Binder – mistrz świata klasy Moto3. Dźwięk pracującego przez kilkanaście sekund silnika był obłędny. Jeśli tak samo będzie brzmiał ten seryjny, już wiem, że będę musiał rozejrzeć się za możliwością wzięcia kredytu.

Ducati Multistrada zawsze wyglądała fajnie i nie inaczej jest w przypadku nowej, mniejszej wersji. Prawdę mówiąc, z zewnątrz oba motocykle różnią się wyłącznie detalami (np. dwuramienny wahacz w „950”), choć w tym przypadku to nie jest zarzut. Chciałbym, żeby obie maszyny mocno różniły się wyłącznie jednym – ceną. Czy tak się stanie? Dowiemy się na początku przyszłego roku, gdy wszyscy importerzy ogłoszą cenniki. Tegoroczne targi EICMA sprawiały wrażenie nieco stonowanych, zaprezentowano podczas nich nieco mniejszą niż przed laty liczbę nowości. Najciekawsze maszyny znajdziesz, zaglądając na stronę 20.

Życzę Wam wszystkiego najlepszego w 2017 roku i życzę, by w nowym sezonie spełniły się wszystkie Wasze motocyklowe marzenia.

Polecamy:

25 sztuk z Mediolanu

W tym materiale pokazujemy najładniejsze, najbardziej odjechane, najbardziej zaawansowane technicznie, najdziwniejsze oraz najbrzydsze motocykle jakie widzieliśmy podczas wizyty na listopadowych targach motoryzacyjnych EICMA w Mediolanie.

Winter is coming 

Powiadają, że nie ma złych warunków tylko źle przygotowani motocykliści. Radzimy co zrobić aby jazda zimą była dla ciebie przyjemnością, nie męczarnią. Zobacz jak zadbać o  motocykl, ekwipunek i o siebie samego.

Motocykl 01/2017 - Spis treści

TEST + TECHNIKA

20 25 sztuk z Mediolanu

Zobacz najładniejsze, najbardziej odjechane i najbrzydsze motocykle targów EICMA w Mediolanie.

26 10 000 zakrętów

Nasz raport z jazdy Kawasaki Z 1000 SX.

30 Potwór idealny

Czy najnowsze wcielenie Ducati Monstera 1200 S to najfajniejszy Monster w historii?

34 Nowe horyzonty

W teście porównawczym soft enduro do walki stanęły Beta Alp 200, Kawasaki KLX 250, KTM Freeride 350 oraz Montesa 4Ride.

42 Jeden z dziesięciu

Jeździmy Hondą NC 750 X DCT, jedną z najpopularniejszych maszyn w Europie.

SERWIS

64 Szminka i tusz

Cztery maszyny używane idealne dla pań: BMW G 650 GS, Honda VT 750 C Shadow, Kawasaki Ninja 250 R i Suzuki Gladius.

68 Praca spawacza

Połamane owiewki to nie koniec świata, czyli kilka słów o tym, jak spawać plastiki.

70 Winter is coming

Żeby jeździć zimą musisz zadbać o motocykl, o ekwipunek i o siebie samego.

74 Połaczyć ogień z wodą

Aerodynamika i motocykl czyli podgladamy pracę projektantów motocyklowych owiewek.

78 Szkoła enduro

Jak szybko pokonać zakręt i się przy tym zanadto nie zmęczyć.

MAGAZYN

84 Jesień nad morzem

Weekendowy wyjazd naszej czytelniczki w okolice Koszalina i Kołobrzegu.

86 Niedaleko włoskiej Riviery

Niedoceniana przez turystów włoska Liguria to świetne miejsce na wakacje w siodle.

SPORT

92 Trzynastu zmiennych ludzi

Miało być spokojne zakończenie sezonu 2016, jednak kilku zawodnikom MotoGP bardzo zależało na wygranej w Walencji.

96 Lawina już ruszyła

Fakty i liczby podsumowujące motocrossowe mistrzostwa Polski sezonu 2016.