Od redaktora:

Red. nacz. Jacek Ociepko

Gdy mniej znaczy więcej

Większa moc, kasa, lepsze zawieszenia i akcesoria. Czy kupując nowy motocykl trzeba wydać worek pieniędzy, by cieszyć się jazdą?

Czy muszę kupić droższą i mocniejszą maszynę (tu pada określenie modelu i marki motocykla), żeby mieć przyjemność z jazdy? Poradźcie proszę! To najczęściej powtarza się pytanie w listach od Was. Zwykle nasza odpowiedź jest błyskawiczna: jasne że nie! Ale najpierw zadaj sobie najważniejsze pytanie: do czego potrzebujesz i dokąd będziesz jeździł tym motocyklem. Ulica, tor, a może chcesz wybrać się w podróż na drugi koniec świata? W każdym z tych miejsc będziesz oczekiwał od maszyny czegoś innego. Największa moc nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.

Żeby uzasadnić nasze zdanie, w tym numerze postanowiliśmy zestawić ze sobą trzy pary podobnych do siebie motocykli. Każdy z duetów łączy wspólny charakter, różnią cena, pojemność silnika, moc i wyposażenie.

I tak naprzeciw siebie stanęły: Kawasaki Z 900 i Kawasaki Z 1000 R, KTM 1090 Adventure i KTM 1290 Super Adventure S oraz Ducati 959 Panigale i Ducati SuperSport S. Przyznasz, że zadanie wcale nie jest takie proste, na jakie wygląda. Najmniej problemów mieliśmy z Dukatami. Choć z zewnątrz motocykle są do siebie bardzo podobne, charaktery obu maszyn różnią się jak woda i ogień. Oba modele Kawasaki zaskoczyły nas tak dużą różnicą w cenie, że bez problemu wystarczy na zapłacenie za odjechane wakacje na tańszym sprzęcie. W KTM-ie wybór utrudniła cała masa przydatnych gadżetów, takich jak półaktywne zawieszenia, ABS na winkle czy bajer w postaci LED-owych lamp doświetlających zakręty. Jeśli chcesz poznać nasze zwycięzców, zajrzyj na stronę 27. Wyniki mogą cię zaskoczyć.

Polecamy:

Pieniądze to nie wszystko
Czy warto wydawać worek kasy na mocniejsze i lepiej wyposażone modele, skoro mniejsze wersje wcale nie są gorsze? By to sprawdzić, postanowiliśmy porównać trzy pary motocykli: Ducati  959 Panigale i Ducati SuperSport S,  KTM 1090 Adventure kontra KTM 1290 Super Adventure S i Kawasaki Z 900 z Kawasaki Z 1000 R.

Ochrona szyta na miarę
Są proste w budowie, da sie je ustawić niemal wszędzie, a największy z nich zajmuje mniej miejsca niż parkujący Fiat Seicento. Czy małe, specjalne garaże motocyklowe to genialne rozwiązanie czy raczej kosztowny gadżet?

Motocykl Online 10/2017 - Spis treści

TEST + TECHNIKA

16 Minionki atakują

Pierwsze wrażenia z jazdy nowym Suzuki V-Strom 250.

18 Baby GIXER

Jeździmy najmniejszym ścigaczem Suzuki. Czy GSX-R 125 spędzi sen z oczu konkurencji?

22 Skuter kontra motocykl

Honda Africa Twin kontra Honda X-ADV. Wydają się podobne, jednak to zupełnie inne maszyny.

27 Pieniądze to nie wszystko

Czy większy jest lepszy, czyli Ducati 959 Panigale kontra SuperSport S, KTM 1090 Adventure kontra 1290 Super Adventure S i Kawasaki Z 900 kontra Z 1000 R.

40 Gdy zamarznie piekło

Śmigając Yamahą MT-09, zrozumieliśmy, dlaczego konkurencja najchętniej wysłałaby tę maszynę na samo dno piekła.

48 Zabawa z genami

Porównaliśmy trzy wersje Triumpha Street Triple: S, R i RS, i już wiemy, dlaczego między najtańszą a najdroższą wersją jest aż 11 000 zł różnicy.

58 Szok i niedowierzanie

Jeździmy Hondą CMX 500 Rebel.

SERWIS

62 Turystyka na sportowo

Ducati to nie tylko maszyny sportowe. Pod lupę wzięliśmy używanego turystyka ST3.

64 Świnka skarbonka

Honda CB 750 z drugiej ręki. Czy legenda warta jest swojej ceny?

66 Luksusowe żaglowce

Krótkie zestawienie zalet i wad używanej Hondy GL 1800 Gold Wing i Harleya Electra Glide Ultra Limited.

80 Ochrobna szyta na miare

Małe garaże motocyklowe. Gadżet, półśrodek, czy genialne rozwiązanie dla każdego?

MAGAZYN

82 Ciężka przeprawa

Na sierpniowe szkolenie Motocykl Action Team przyjechały choppery i cruisery.

84 Na trzecim

Byliśmy na szkoleniu techniki jazdy California Superbike School.

86 Life We Love

Jeżdżąc przez rok po USA, można poznać ten kraj od podszewki. Zwłaszcza oglądając go z motocyklowego siodełka.

SPORT

94 Czerwone na górze

Złamana noga Rossiego i pierwszy raz od lat Ducati na szczycie tabeli.

100 Bezpiecznie do brzegu

Do końca sezonu WSBK zostały jeszcze cztery rundy, ale Johnny Rea nie musi się martwić o swój trzeci tytuł.

102 Ostatnia bitwa sezonu

W przedostatni weekend sierpnia we Wschowie rozegrano finałową bitwę o mistrzowskie tytuły w motocrossie.