Od redaktora:

Red. nacz.
Jacek Ociepko

Rozwiń

Rozwijamy się dla was

Nasza Historia Zaczęła się od papierowego wydania „motocykla”. Później stworzyliśmy dla was stronę www.motocykl-online.pl. W tym roku wystartowaliśmy z całkiem nowym projektem – szkoleniami na torze, zaś Nasz Najnowszy pomysł to wspólne testy z Wami, naszymi czytelnikami.

I tu chciałbym serdecznie podziękować tym czytelnikom, którzy zaufali nam i przyjechali na szkolenia organizowane na torze w Łodzi. Do tego czasu zorganizowaliśmy trzy imprezy i przeszkoliliśmy ponad 80 osób. Szkolenia z edycji na edycję cieszą się coraz większą popularnością – do tego stopnia, że w kolejnych musieliśmy stworzyć listę osób rezerwowych. Jeszcze raz bardzo dziękuję za zaufanie.

Z waszych opinii wynika, że dobrze się bawiliście i dzień poświęcony na doskonalenie techniki jazdy był świetnie spędzonym czasem. Pytaniami, które zadawaliście nam najczęściej, były: czy będą organizowane szkolenia na wyższym poziomie? Czy warto pojawić się na małym (np. „125”) lub bardzo dużym i ciężkim motocyklu (np. cruiserze)? Czy planujemy szkolenia off-roadowe?

Podczas ostatniej edycji odwiedził nas Adam, który sporo czasu spędza w samochodzie. Swoją przygodę z motocyklami rozpoczął na dwa tygodnie przed imprezą, a maszynę (wiadomo – 125 cm3) przywiózł na tor na przyczepie. Choć – jak zdradził – niektóre ćwiczenia sprawiły mu problemy, to pod koniec dnia banan nie schodził mu z gęby.
Co najważniejsze, po szkoleniu czuł się pewniej, jeżdżąc na motocyklu. I o to właśnie nam chodziło.

No cóż, muszę wam się przyznać, że w tym roku nasze szkolenia obejmują tylko poziom podstawowy, a ostatnie wolne miejsca zostały wyłącznie na szkolenie specjalne dedykowane chopperom i cruiserom - 4 sierpnia, oraz na szkolenie 7 października. Wiem, że to późno, ale obiecuję, że w przyszłym roku wystartujemy wczesną wiosną, z większą ilością odsłon i z wyższymi poziomami.

Wracając do motocykli ciężkich – nie widzę żadnych przeszkód, by wjechać na tor wielkim cruiserem. Na próbę wpuściliśmy Maćka „Miśka” Grabowskiego na H-D Softailu Slim S. I wiecie co? Wszystkie sekcje pokonał bez problemu. Nasze szkolenia mają łączyć motocyklistów, więc możesz odwiedzić tor bez względu na to, jakiem typem maszyny jeździsz.

Pracujemy także nad szkoleniami enduro, ale w tym przypadku sprawa nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Jednego możecie być pewni: gdy tylko wystartujemy z tym projektem, zaraz się o tym dowiecie.

Ponieważ rozpoczął się sezon urlopowy, życzę wielu udanych wyjazdów i zobaczenia mnóstwa ciekawych miejsc. Swoimi relacjami możecie pochwalić się na stronach „Motocykla”, wystarczy tylko przysłać nam próbkę zdjęć na adres: motocykl@mpp.pl

Polecamy:

Imperium atakuje
Po sukcesie serii MT Yamaha nie odpuszcza. Dzisiaj najgorętszym tematem jest następca kultowej Ténére. Tak się złożyło, że mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ prototypowa T7.

Pojedynek na pięści
Tym razem na celownik wzięliśmy uniwersale rękawice w cenie do 500 zł. Do pojedynku stanęło 12 par, którym nie szczędziliśmy ni deszczu ni chłodu. Okazało się, że cena wcale nie jest wyznacznikiem jakości.

Motocykl Online 08/2017 - Spis treści

TEST + TECHNIKA

18 Imperium atakuje

Turystyczne enduro sprzedają się jak ciepłe bułki. Suzuki ma swojego DL-a, Honda NC 750 X, a Yamaha czeka na następcę XT 660 Ténére.Jeździmy prototypową T7 – następcą kultowej Teresy.

24 Stary mistrz

Dwa ponadczasowe motocykle i dwa kultowe silniki V2. Przeciwko sobie stają Suzuki SV 650 i Ducati 797.

32 Drugie życie dwusuwów

Normy emisji spalin zabiły już wiele fajnych motocykli. Gdy myśleliśmy, że dopadną również dwusuwy, Austriacy wyciągnęli królika z kapelusza – wtrysk paliwa w maszynach 2T.

38 Lokomotywa

Harley-Davidson Road Glide Special nie wyprze się swoich genów. Jest wielki, wygodny, ostentacyjny i na wskroś amerykański. To typowe dziecko koncernu z Milwaukee.

44 Roman Café

Kręcą Cię klimaty retro, ale nie chcesz wydawać worka pieniędzy na nowy motocykl? Rozejrzyj się za Rometem Classic Café Racer. Co jak co, ale wianuszek fanów dostaniesz w pakiecie.

48 Inny wymiar klasyki

Te trzy eleganckie maszyny łączy styl, jednak Moto Guzzi V9 Roamer, Triumph Street Scrambler i Yamaha SCR 950 to zupełnie różne maszyny.

SERWIS

58 Naked na sterydach

Jest wielka, mocna, a jej wygląd nie starzeje się mimo upływu czasu. Mowa oczywiście o Hondzie CB 1300. Prześwietlamy ten model w rubryce „Motocykl używany”.

60 Doktor Z

Kochają go mechanicy, bo nie mają z tym motocyklem zbyt wielu problemów, kochają właściciele, którzy niechętnie pozbywają się swoich maszyn. Poznaj Suzuki DR-Z 400 SM.

62 Rakieta dostępna od zaraz

rakieta dostępna od zaraz Do pojedynku stają Yamaha YZF-R6 i Kawasaki ZX-6R Ninja. Który wybrać, szukając motocykla na tor?

76 W deszczu i w upale

W tym odcinku testujemy dla Ciebie sześć zestawów opon przeznaczonych do maszyn turystycznych. Nie, nie do tych największych, wręcz odwrotnie – do tych uniwersalnych.

MAGAZYN

88 Pojedynek na pięści

W poprzednim teście rękawic kosztujących do 200 zł większość z nich nie poradziła sobie z próbą wodoszczelności. Czy w modelach ponad dwa razy droższych to kryterium też rozstrzygnie o zwycięstwie?

94 Ale czy dam radę

Szkolenia z techniki jazdy to był ruch w dobrą stronę. Po trzeciej edycji klub absolwentów szkoły jazdy Motocykl Action Team liczy już ponad 80 osób.

96 Nie wszystko złoto

Wyprawa szlakiem miejsc, w których kiedyś wydobywano złoto, to świetny pomysł na weekendową wyprawę. Zwłaszcza że polskie Eldorado mieści się na Dolnym Śląsku.

98 4 tysiące albi i więcej

Czy wiedziałeś, że aż 82 alpejskie szczyty mają wysokość ponad 4000 m? Tym razem zapraszamy w podróż prowadzącą szlakiem czterotysięczników.

SPORT

104 Wojna taktyczna

Dawno już rywalizacja w mistrzostwach świata nie był aż tak zacięta. Czterech czołowych zawodników klasyfikacji generalnej – Marqueza, Viñalesa, Dovizioso i Rossiego – dzieli tylko 10 punktów.

108 Rodeo po włosku

Największym szczęściarzem podczas rundy WSBK w Misano był Chaz Davies, i to mimo że nie zdobył żadnego punktu, a w drugim wyścigu nie wystartował...

110 Na ostatniej prostej

W ciągu czterech tygodni Orlen MX GP rozegrano aż trzy rundy. Po ostatniej z nich w klasyfikacji generalnej powoli wyłaniają się liderzy, choć – jak to w sporcie bywa – do samego końca nic nie jest przesądzone.