Motocykl poleca:

Nowe opony na sezon 2008

Poleć ten artykuł:

Bez znakomitych opon nie da się wygrywać, a najlepszym przykładem jest Valentino Rossi. Niewątpliwie jedną z przyczyn, że w ubiegłym sezonie nie zdobył tytułu mistrza świata, były opony. Dzisiaj prezentujemy kilka najważniejszych nowości nadchodzącego sezonu.
Zobacz całą galerię
 BRIDGESTONE

BT 016
Nowa opona ma być pod każdym względem lepsza od BT 014. Sporo uwagi poświęcono większej stabilności podczas jazdy, większej przyczepności i wyższej trwałości. Przednia opona będzie dostępna w czterech, a tylna w siedmiu rozmiarach. Prawdopodobnie BT 016 będą wchodziły w skład fabrycznego wyposażenia Yamahy YZF-R6 oraz Suzuki GSX-R 600 i 750. Aby zapewnić dużą trwałość i równocześnie dobrą przyczepność podczas pokonywania winkli, środkowa część bieżnika będzie wykonana z twardszej mieszanki, boki zaś – z bardziej miękkiej i przyczepniejszej. W tylnej oponie mają być zastosowane aż trzy rodzaje mieszanek. Dotychczas to rozwiązanie nie było stosowane w oponach motocyklowych homologowanych na szosy.

CONTINENTAL

Race Attack Comp. Wet
Wet – specjalna opona deszczowa, niedopuszczona do ruchu szosowego. Przydatna, gdy asfalt na torze jest jeszcze wilgotny. W porównaniu z ciągle oferowaną wersją „Rain”, „Weta” wykonano z miększej mieszanki. Gwarantuje to większą trwałość przy pracy w podwyższonej temperaturze na wysychającym torze. Dostępny rozmiar: 180/55 R 17.
Race Attack Comp. Soft plus
Soft plus to guma dla amatorów latania po torze. Zapewnia lepszą przyczepność niż to, co oferują opony standardowe. Ale nie ma róży bez kolców: znakomita przyczepność jest okupiona niższą trwałością. Guma jest dostępna w rozmiarach 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17 i 190/55 ZR 17.

Conti GO
Jest zaliczana do opon średniej klasy. Ma mieć aż 28 rozmiarów. Będzie powoli wypierała serię TKV 11/12, TK 22/24 oraz Avenue. Znajdzie zastosowanie w większości motocykli klasycznych, youngtimerów. Mieszanka gumowa jest przeznaczona do używania w każdych warunkach – od południowoeuropejskich upałów do skandynawskich chłodów. Opona będzie sobie dobrze radzić podczas deszczu.

DUNLOP

Sportmax GP Racer
Opracowano ją specjalnie do treningu na torze. Ma homologację na szosy. Dla przodu (120/70 ZR 17) i dla tyłu (180/55 ZR 17) są do wyboru dwie mieszanki o różnej twardości. Tylna jest wykonana w technice multicompound, to znaczy z różnych mieszanek w środkowym pasie i na bokach opony.

Sportmax Qualifier RR
Nadaje się i do sportu, i do okazyjnych treningów na torze. Tył wykonano w multicompoundzie. Rozmiary: przód 120/70 ZR 17; tył 180/55 ZR 17, 190/50 ZR 17 i 190/55 ZR 17.

Sportmax Roadsmart
Od wiosny ta uniwersalna opona będzie dostępna w sześciu rozmiarach dla przedniego i siedmiu dla tylnego koła. Jest to guma dla m a s z y n sportowo- -turystycznych. Środkowy pas bieżnika jest twardszy niż boki.

Geomax Enduro D 909
Wyczynowa opona z homologacją FIM, następca D 908. Dopuszczona do ruchu drogowego. Terenowy bieżnik zapewnia doskonałą przyczepność na asfalcie i poza nim. Rozmiary: 90/90- 21, 120/90-18 i 140/80-18. 

 HEIDENAU

Supermoto K 80
Dziś nie ma jeszcze pewności, jak będzie wyglądał kształt bieżnika. Wiadomo tylko to, że opony otrzymają sportowy profil, homologację drogową i pojawią się na rynku w kwietniu 2008 r., w rozmiarach 120/70-17 i 160/60-17.

Enduro K 60
Dzięki dwóm nowym rozmiarom (110/80 B 19 i 150/70 B 17) oraz większym klockom można te opony stosować także do ciężkich podróżnych enduro. Dzięki grubemu profilowi nadają się także do eksploatacji w terenie. W sprzedaży od wiosny.

Enduro/Cross K 74
Mają homologację. Producent twierdzi, że dzięki nowemu profilowi mogą być stosowane i na miękkich, i na twardych torach. Wymiary: 130/80-17 i 140/80-18.

Opony zimowe
Dzięki specjalnym mieszankom elastyczne w niskiej temperaturze. Pięć znanych, standardowych profili – K 37, K 41, K42, K 60 i K 66 (na zdjęciu) – wykonano z tych właśnie mieszanek.

METZELER

Tourance EXP
Pierwsza opona ze stalowym karkasem, ułożonym pod kątem 0O zarówno w przednim, jak i w tylnym kole. Rozmiary: 110/80 R 19 z przodu i 150/70 R 17 z tyłu. Została opracowana głównie na szosy i autostrady. Nowy karkas w przednim kole ma zapewnić – zwłaszcza przy ostrym hamowaniu z ABS-em – większą stabilność, przyczepność i bezpieczeństwo.

ME 880 Marathon
Producent zapowiada 10 rozmiarów dla przedniego i tylnego kół. Nie zapomniano o pojazdach zza oceanu i dlatego pojawią się wersje do H-D. Są przeznaczone dla customów i turystyków. 


FeelFree Wintec
Ten zestaw opracowano dla skuterów o dużej mocy, eksploatowanych w zimie i w deszczu, w temperaturach do -10O. Rozmiary na przód: 120/70-14 i 120/70-15, na tył: 160/60-14 i 160/60-15. W każdym z przypadków występują w specyfikacji M + S. Stalowy karkas ułożono pod kątem 0 stopni.

PIRELLI

Diablo Rosso
Supersportowa opona do użytku na drogach, stopniowo wprowadzana od pierwszych miesięcy roku. Ma zastąpić Diablo. Przednie Rosso ma trzy rozmiar, na tył sześć.

Tagi:

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij