Motocykl poleca:

Porady: 50 powodów dlaczego silnik nie odpala

Poleć ten artykuł:

Dosiadasz swojej maszyny, odpalasz silnik i… kicha. Podpowiadamy 50 powodów, dlaczego nie chce gadać.

Ducati 1199 Panigale kontra KTM 1290 Super Duke R

Rozrusznik kręci, silnik nie odpala
1. Brak benzyny w zbiorniku: spacer na stacje dobrze ci zrobi.
2. Zamknięty kranik: otwórz go albo ustaw w położeniu „rezerwa”.
3. W zbiorniku jest stare i/lub zanieczyszczone paliwo: opróżnij komory pływakowe (mały wkręt na ich dnie), ewentualnie sprawdź, czy nie są zabrudzone, i wlej nowe paliwo.
4. Nie otwiera się kranik podciśnieniowy paliwa: zdejmij z niego wężyk i zakręć silnikiem. Jeśli paliwo nie płynie, zapewne winne są membrana podciśnieniowa w kraniku albo podciśnieniowy przewód dolotowy. Ustaw kranik w położeniu „PRI” lub „rezerwa”.
5. Zatkany przewód albo filtr w kraniku paliwa: zdejmij przewód z kranika i sprawdź, czy po jego otwarciu płynie paliwo. Jeśli tak, to znaczy, ze zatkany jest dodatkowy filtr paliwa i trzeba go wymienić. Jeśli nie, wymontuj i wyczyść kranik.
6. Zalany silnik: wykręć świece i wysusz je, zamknij kranik paliwa, jeśli możesz – wyłącz światła. Odkręć gaz na maksa i włącz rozrusznik – świece powinny być założone na przewody i leżeć na silniku. Nie dotykaj świec. Załóż je i odpal silnik.


7. Zapchany filtr powietrza: wyczyść go lub wymień.
8. Brak iskry na świecach: załóż nowe świece, sprawdź ich gniazda, przewody i cewki zapłonowe.
9. Uszkodzony układ zapłonowy lub elektryka silnika: sprawdź podłączenie i naładowanie akumulatora. Spróbuj, czy moto odpali na innym akumulatorze. Sprawdź układ zapłonowy: czy styki są suche, kable w porządku i masa dobrze podłączona.
10. Zbyt niski stopień sprężania: winne są niedokręcone świece zapłonowe, zużyte pierścienie tłoków,  zużyte gniazda zaworów albo uszkodzona uszczelka pod głowica. Sprawdź dokręcenie świec, a w razie potrzeby stopień sprężania silnika. Jeśli wciąż jest za niski, trzeba sprawdzić głowice, tłoki i cylindry.

Rozrusznik elektryczny nie kręci
11. Wyłączony przełącznik silnika – to ten czerwony po prawej stronie kierownicy.
12. Zbyt niskie napięcie akumulatora, tzn. słychać charakterystyczne cykanie przekaźnika rozrusznika: naładuj lub wymień akumulator.
13. Zanieczyszczone styki w stacyjce albo guziku rozrusznika: rozkręć przełącznik i  przeczyść styki, użyj specjalnego spreju do instalacji elektrycznych.
14. Spalony główny bezpiecznik albo przekaźnik zapłonu: sprawdź i wymień, co trzeba.
15. Awaria rozrusznika, np. wskutek przepalonych zwojów stojana lub twornika: idź do specjalisty.

Rozrusznik wolno kręci silnikiem
16. Rozładowany akumulator albo źle podłączone przewody: naładuj   albo wymień akumulator, wyczyść klemy i zaciski, sprawdź połączenie przewodów.
17. Olej jest zbyt gesty: jesienią kupiłeś motocykl i nie zdążyłeś zmienić oleju? Najwyzsza na to pora.

Rozrusznik pracuje, ale silnik milczy
18. Popsuty bendiks albo po przeglądzie rozrusznik kreci się w przeciwna stronę w źle złożonej obudowie, odwrotnie podłączone klemy: niech mechanicy w serwisie sprawdza rozrusznik (zrobią to bez wymontowywania go z motocykla).

Przekaźnik rozrusznika klika, ale silnik nie kręci
19. Luźno podłączony przewód rozrusznika albo spięcie wskutek pęknięcia przewodu: sprawdź podłączenie, usuń rdze, multimetrem sprawdź przepływy prądu.

Tagi: silnik | motocykl

Oceń artykuł:

2.7

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij