Motocykl poleca:

Alpen Masters 2009 - Górale z krwi i kości

Poleć ten artykuł:

Tylko jeden z 20 motocykli, które stanęły do rywalizacji, może zostać zwycięzcą Alpen Masters i zdobyć tytuł Króla Gór 2009. Po skompletowaniu finalistów, nadszedł czas na ostateczną rozgrywkę na Passo Pordoi.
alpenmastrs-2009-sportowe-honda-suzuki-triumph-yamaha-03-1024.jpg

Dwaj pracownicy stacji benzynowej w centrum Canazei mają dziś ciężki dzień: biegają jak szaleni między dystrybutorami. Bo oto ekipa harleyowców z Monachium okupuje jeden dystrybutor, obok grupa Austriaków napełnia baki swoich załadowanych jak muły beemek GS, pozostałe dystrybutory oblepiła barwna ekipa Włochów dosiadających przecinaków. No i jeszcze my, ekipa testowa, wjeżdżamy na zatłoczoną stację benzynową. Obsługa panuje nad sytuacją. Przywykli: przecież w czerwcu w Dolomitach od lat królują bikerzy.

Skąd aż tylu tu zakręconych? Ano stąd, że cała motocyklowa Europa od dawna wie, że tylko tu są tak odpałowe krajobrazy, że nigdzie indziej na naszym kontynencie nie ma tak kapitalnych odcinków dróg i tak świetnych przełęczy. Nie bez znaczenia jest fakt, że niemal na każdym kroku łatwo o fantastyczne zakwaterowanie oraz miejscówki, w których da się dobrze zjeść i nieźle wypić. Na samotność nie tu szans.



Ale w czerwcu, zanim Alpy zaleje fala turystów, drogi jeszcze nie są mocno zapchane. Zresztą i we wrześniu można tu wspaniale pośmigać, podczas gdy w środku lata potoki aut i autobusów blokują prawie każdą przełęcz. Dlatego tegoroczny Alpen Masters przeprowadziliśmy, zanim zaczęła się letnia inwazja na góry. Dzięki temu mieliśmy wystarczająco dużo miejsca.

W drugiej części naszego megatestu (pierwsza we wrześniowym MOTOCYKLU) w szranki stanęły motocykle turystyczne i sportowo-turystyczne oraz prawdziwe maszyny sportowe. Następnie spośród pięciu zwycięzców poszczególnych grup, do których dołączył broniący tytułu – BMW R 1200 R, wyłoniliśmy zwycięzcę klasyfikacji generalnej. W rundzie eliminacyjnej decydowała punktacja, natomiast w fi nale zwycięzcę wybrali jurorzy. W tym roku na zwycięską maszynę czekała szczególna nagroda: wyjazd kolejką linową na mierzący prawie 2950 m n.p.m. szczyt Sass Pordoi, skąd można podziwiać wspaniałą panoramę Dolomitów.

trasa testu 

 
Co cię nie zabije, to cię wzmocni. To powiedzenie dotyczyło również udziału w Alpen Masters. Trasę o łącznej długości ok. 105 km tak zestawiliśmy, aby motocykle bez bicia zeznawały o swoich słabych i mocnych stronach podczas jazdy w górach.

Startowaliśmy z leżącej u stóp masywu Sella miejscowości Canazei. Dalej trasa biegła na wschód, do Passo di Fedaia (1). Dzięki niezbyt ostrym podjazdom i kombinacjom szerokich zakrętów przełęcz Fedaia idealnie nadawała się do rozgrzewki przed prawdziwymi górami. Zaraz za przełęczą pokryta gładkim jak lód asfaltem szosa gwałtownie opadała i wiła się w kierunku Cernadoi. Na tym odcinku był pierwszy punkt kulminacyjny tej rundy – Passo di Falzarego (2). Płaskowyż Passo di Valparola (3) dawał okazję do wytchnienia przed następnym pokręconym zjazdem do Corvary (4). Potem było Passo di Campolongo (5), na którym można było dać nieco po garach. Po Arabbie był wjazd na najwyższą przełęcz Dolomitów – Passo di Pordoi, która zachwycała 33 pięknymi zakrętami i była ukoronowaniem naszej wspinaczki.


Część 1: Big bike’i: Ducati Monster 1100, Honda CB 1300, MV Agusta Brutale 989 R, Yamaha Vmax

Część 2: Uniwersalne: Aprilia SL 7S0 Shiver GT, Suzuki Bandit 650, Triumph Bonneville SE, Yamaha XJ6 Diversion

Część 3: Enduro/funbike’i: Benelli Tre899K, BMW F 800 GS, KTM 990 SM T, Moto Morini 1200 Scrambler

Część 4: Turystyczne: BMW K1300 GT, Kawasami ER-6f, Harley-Davidson Road King, Suzuki Burgman 650 A

Część 5: Sportowe: Honda CBR 600 RR, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 675 SE, Yamaha YZF-R1
 
Część 6: Finał

Tagi: GSX-R 1000 | CBR 600 RR | Honda | Burgman 650 | Suzuki | ER-6f | Kawasaki | Road King | Harley-Davidson | K 1300 GT | BMW | Triumph | Daytona 675 SE | Yamaha | YZF-R1

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij