Motocykl poleca:

Aprilia SL 750 Shiver vs Ducati Monster 696 vs Hyosung GT 650i Naked vs Kawasaki ER-6n

Poleć ten artykuł:

Zero w nich nudy i pospolitości, za to mnóstwo charakteru, świetnej stylistyki i indywidualizmu, a przede wszystkim oferują wielką jak Himalaje przyjemność z jazdy. Nadchodzi czas twinów klasy średniej.
Zobacz całą galerię

Każda nowa wersja supersporta zawsze jest jeszcze szybsza i jeszcze mocniejsza. W porównaniu z tą gonitwą klasa średnia, zwłaszcza jeśli chodzi o twiny, przypomina wielką, leniwą rzekę. Np. Suzuki od 1999 r. pozostawało wierne SV-owi 650, mimo że zaprezentowane w 2006 r. Kawasaki ER-6n odebrało mu status wzorcowej dwucylindrówki. Honda i Yamaha już od dłuższego czasu nie zaprzątają sobie głowy tym kawałkiem tortu. Jednak ostatnio namieszały tu europejskie firmy, przede wszystkim te z Włoch.

Aprilia przedstawiła model Shiver, który podwyższył granicę pojemności dwucylindrowców klasy średniej do 750 cm3. Ducati, klasyk w dziedzinie dwucylindrowych konstrukcji, rozpoczęło lifting Monsterów. Na pierwszy ogień poszedł model podstawowy, czyli 696. Kawasaki modelem ER-6 przyczyniło się do odrodzenia rzędowych twinów. Dla łowców okazji Hyosung przygotował GT 650i, który od tego roku, dzięki wtryskowi, spełnia normę Euro 3 i jest na papierze o 4 KM mocniejszy od poprzednika. Wprawdzie z obiecanych 82 KM na hamowni zostało ledwie 73, ale ważniejsze jest to, co ta czwórka ma do pokazania w gąszczu winkli.






Aprilia grzeje w tych warunkach jak nawiedzona. Pozycja jeźdźca jest niemal perfekcyjna, szeroka kierownica leży optymalnie w dłoniach, dobre jest ustawienie podnóżków względem siedzenia. Tylko twarda kanapa z wyraźnymi kantami może wpienić. Jedno jest pewne: na Shiverze nuda nie grozi. Największa moc w stawce sprzętów biorących udział w tym porównaniu bierze się z przewagi pojemności. Do tego mamy trzy tryby pracy: na deszcz (zredukowana moc), drugi o nazwie Touring (pełna moc, ale łagodna reakcja na gaz) i Sport (pełna, „surowa” moc). Ten ostatni tryb ma w tym porównaniu największe znaczenie.
Parada ram 

Aprilia

Połączenie kratownicy z rur stalowych i elementów odlewanych, amortyzator mocowany bezpośrednio, wahacz odlewany z aluminium.

  Ducati

Amortyzator z lewej strony, połówki wahacza zespawane, a kratownica z rur stalowych.

  Hyosung

Stalowa rama, głowice cylindrów stanowią dodatkowe mocowanie silnika, amortyzator mocowany systemem dźwigni.

  Kawasaki

Wzór dla Ducati i Aprilii: amortyzator opiera się o rurową ramę ze stali z prawej strony.

Tagi:

Oceń artykuł:

1.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij