Motocykl poleca:

Cruisery: Indian Chief Classic, Moto Guzzi California 1400, Triumph Thunderbird Storm i Yamaha XV 1900 Midnight Star

Poleć ten artykuł:

Ogromna pojemność, rozmiary, moc i nieskończona przyjemność płynąca z pokonywania kolejnych kilometrów. To wszystko, co dadzą Ci przetestowane przez nas cruisery: Indian Chief Classic, Moto Guzzi California 1400, Triumph Thunderbird Storm oraz Yamaha XV 1900 A Midnight Star. 

Zobacz całą galerię

Gdy rozmowa schodzi na cruisery, niekoniecznie musi być mowa o Harleyu. Legenda ma bowiem konkurentów. Jest nim na przykład nowa gwiazda na cruiserowej scenie – Indian Chief Classic, lśniący chromami i urzekający elegancją. Rok uwieczniony na pokrywie sprzęgła z dumą przypomina, że marka została założona w 1901 roku, czyli jest o 2 lata starsza od Harleya- -Davidsona. Mimo to w Indianie wszystko jest nowe. Na przykład jego piękny silnik o pojemności 1811 cm3 z cylindrami rozchylonymi pod kątem 49°, którego cztery zawory mają sterowanie za pomocą wałków ulokowanych w bloku silnika i popychaczy.

 

Triumph Thunderbird Storm reprezentuje markę tylko o rok młodszą. Napędza go największy budowany w Europie rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 1699 cm3, który po mistrzowsku skrywa chłodzenie cieczą, a za sprawą przesunięcia czopów korbowodowych o 270° brzmi niczym widlasta dwójka. Założonego w 1921 r. Moto Guzzi reprezentuje California 1400 Custom. Jego chłodzone powietrzem cylindry są rozchylone pod kątem 90° i ulokowane w poprzek kierunku jazdy. Ten mający 1380 cm3 pojemności silnik jest z kolei największą europejską V-dwójką. Ma dwa wałki rozrządu ulokowane w głowicach.

Stawkę uzupełnia Yamaha XV 1900 A Midnight Star. Jej silnik ma 1854 cm3 pojemności i cylindry rozchylone pod kątem 48°. Rzut oka na historię fi rmy? Proszę bardzo! Yamaha powstała w 1887 roku i od tamtej pory produkuje instrumenty muzyczne. Motocykle pojawiły się w jej ofercie dopiero w 1955 roku. Dość jednak o tym, czas odpalać silniki.

Co najmniej 320 kg
Jako że każda z maszyn waży co najmniej 320 kg, trzeba naprawdę sporo krzepy, by tymi kolosami manewrować. Wręcz trudno uwierzyć, że Indian i Yamaha mają aluminiowe ramy, a przecież tak właśnie jest. Najtrudniej podnieść z podstawki Gutka, i to mimo że jest najlżejszą maszyną w tej grupie. Najłatwiej dźwignąć Triumpha, ponieważ jest bardzo dobrze wyważony. 370 kg Indiana wywołuje strach, na szczęście jest to uczucie nieuzasadnione. Długa i niska Yamaha także nie utrudnia życia.

 Ładny kokpit, tylne światło w postaci pasków na LED-ach oraz silnik, który wygląda jak monument.  Silnik Gutka wibruje niczym okrętowy diesel na pełnym obciążeniu.   Aktywna pozycja jeźdźca i sztywne podwozie przekładają się na dynamiczną jazdę, a wtedy podłogi przycierają o asfalt plastikowymi sliderami.    

Jako pierwsza odpala California. Rozrusznik z trzaskiem zazębia się z kołem zamachowym i głośno kręci silnikiem V2. Ten hałas to jednak nie wada. Gutek drży w ramie nierytmicznie, za co należy winić gumy, na których jest zamocowana jednostka napędowa. Brzmi ona jak okrętowy diesel, mimo że nawet nie dotknąłeś rolgazu. Jeśli to zrobisz, wówczas Guzzi przy każdym przekręceniu manetki przechyla się w prawo.

Twin Thunderbirda zdaje się pracować, zanim jeszcze wcisnąłeś przycisk rozrusznika. Potężny piec dobrze wie, czego możesz od niego chcieć, i daje ci to. Yamaha zaskakuje twardo, a jej silnik brzmi jak jednostka napędowa przerośniętej Yamahy Super Ténéré, przypomina też nieco V2 o cylindrach rozchylonych pod kątem 90°. Indian natomiast startuje łagodnie, a jego kręcący 950 obr/ min piec bulgoce spokojnie i beztrosko, wręcz niepozornie.

Gdy stoją, te kawały metalu wydają się wielkie i ciężkie niczym prehistoryczne gady. Ale nie te drapieżne, lecz takie, które jedzą z ręki. Zwłaszcza Indian bardzo miękko reaguje na gaz. Gutek natomiast rusza z kopyta i już po minimalnym dodaniu gazu rwie jak smagnięty biczem. Szybko przestawiam mapę zapłonu z trybu Veloce na Tourismo. Maszyna uspokaja się.   

Tagi: Indian Chief | YAMAHA XV 1900 Midnight Star | MOTO GUZZI California 1400 | Truimph Thunderbird Storm

Oceń artykuł:

5.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij