Motocykl poleca:

Custom bikes - Scarabeus

Poleć ten artykuł:

Ludzie oglądający ten motocykl z niedowierzaniem kiwają głowami, słysząc, iż to ogniste monstrum powstało w Polsce. Cóż im można powiedzieć...? Tylko starą prawdę – cudze chwalicie, swego nie znacie!
Zobacz całą galerię

Losy Artura Mrówki ze Skarżyska- -Kamiennej przypominają wiele innych: SHL-ka dziadka, potem mniejsze i większe maszynki, w końcu wykonany własnoręcznie streetfighter na bazie GSX-R-a 1100. Arturem cały czas targały artystyczne niepokoje. Gdy więc ostra Suzi znalazła nabywcę, garaż Artura zaświecił nieznośną pustką. Zapragnął czegoś naprawdę odlecianego. Po jakimś czasie w jego mózgu powstał impuls, z którego zrodził się Scarabeus.

Na początku był silnik z Yamahy XVS 1100 Drag Star, który dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności – wraz kilkoma gratami z tej maszyny – stał się własnością Artura. Wychodząc z założenia, że maszyna powinna być skrojona pod bikera, nasz bohater zwrócił się do firmy Custom Bikes Metal Art z Olsztyna. Rozmowy okazały się tak owocne, że wkrótce powstał projekt ramy. Motocykl miał być długi i niski, z odpowiednio poprowadzonym grzbietem ramy – tak, aby z obu jego stron można było zamontować dzielony zbiornik paliwa. Pojazd miał być odjazdowy, ale też nadawać się do codziennej jazdy. Tyle teorii.

Jednak wizja, silnik i projekt ramy to deczko za mało, aby maszyna mogła nabrać konkretnych kształtów. Należało zatroszczyć się najpierw o koła i przednie zawieszenie. Wykonanie tych elementów Artur powierzył firmie JCB Custom Bike z Kielc. Koła powstały z aluminiowych felg o prostych kształtach, do których dopasowano frezowane wkłady z piastami. Następnie powstały półki i osłony lag przedniego zawieszenia. Lagi wzięto z Hondy VT 1100 Shadow C3. Na gotowe 18-calowe felgi zostały nawleczone gumy Metzeler – „120” z przodu i „240” z tyłu. Stalową kierownicę ukształtowano specjalnie pod Artura.

Mając koła, kierownicę i przedni zawias, goście z Custom Bikes Metal Art mogli przystąpić do dzieła. Gdy rama, bazujący na oryginale tylny wahacz i przednie zawieszenie zostały połączone, a w spojlerze przed silnikiem wygospodarowano miejsce na akumulator – nadszedł czas na zbiornik paliwa. Ów element składa się z dwóch osobnych części, mających od rębne wlewy. Niestety, jego smukły kształt miał swoją cenę – obie części mieszczą jedynie 10 litrów benzyny.



Tylny błotnik to Artura własna konstrukcja z blachy, wsparta na stelażu z rurek. Własnej produkcji jest także tylna lampa diodowa, reflektor zaś i przedni błotnik to dzieło firmy Artura – Plastbike. O wygodny kontakt jeźdźca z pojazdem zadbała firma Azya Chopper; wykonane przez nią siedzenie jest zgrabnie wtopione w linię motocykla. Armaturę kierownicy i podnóżki wraz z dźwigniami zmiany biegów i tylnego hamulca wykonano z aluminium i wypolerowano. Tylne zawieszenie, wahacz oraz konstrukcja przeniesienia napędu bazuje na oryginalnych elementach z Drag Stara. Godny uwagi jest układ wydechowy, który stanowią dwie chromowane, puste lufy, poprowadzone tak, by pasowały do linii zbiornika i pozostałych krzywizn maszyny. Obie rury wieńczą głębokie wycięcia.

Po wstępnym spasowaniu wszystkich elementów nadszedł czas na wybór malowania. Głębokie przemyślenia i żmudne poszukiwania pomysłu przyniosły efekt w postaci malowania trzyskładnikowym kolorem orange, dającym efekt określany jako płonąca powierzchnia.

Wreszcie nadeszła długo oczekiwana chwila zespolenia wszystkich elementów. Niska sylwetka, harmonijna linia, idealnie poprowadzone łuki, lśniące elementy z polerowanego aluminium i chromowanej stali oraz niesamowite malowanie – wszystko to sprawiło, że znajomi, którym dane było odwiedzić miejsce narodzin, przyklękali z wrażenia niczym pastuszkowie w pewnej stajence. Ci właśnie znajomi zdecydowali o nazwie. Uznali bowiem, że skoro motocykl kojarzy im się z wielgachnym robalem, patronem sprzęta zostanie święty żuk starożytnych Egipcjan – skarabeusz.

Tagi:

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij