Motocykl poleca:

Cztery używane motocykle z mocą 150 KM

Poleć ten artykuł:

150-konny motocykl za niedużą kasę? To da się zrobić! Prezentujemy kilka takich maszyn używanych. Mają potężną moc, ale i prawdziwie wyścigowe maniery.   

Zobacz całą galerię

Motocykle ze 150-konnymi silnikami pojawiły się na drogach mniej więcej na przełomie wieków. Dziś wcześniejsze egzemplarze mają po więcej niż 15 lat. Można więc je kupić za cenę poniżej 10 000 zł, i to nieraz w niezłym stanie. Warto o nich wiedzieć coś konkretniejszego, bo 150 koni to już nie zabawa.

Wymiana wszystkich zużytych detali w starej maszynie mogłaby przekroczyć jej wartość!

W opisywanych sprzętach zastosowano wszelkie nowości techniczne z okresu, w którym powstawały. Stąd plusy: silniki są często niezawodne mechanicznie, a wysokiej jakości podzespoły nadal działają. Można sądzić, że w kilkunastoletniej maszynie sporo koników padło ofiarą czasu. Niekoniecznie. W tych smokach układy korbowo-tłokowe oraz rozrząd były mocno dopracowane. Jeśli więc sprzedający dbał o terminowe serwisy, luzy zaworowe były regularnie kontrolowane, a olej i filtr zmieniane na odpowiednie, moc może być nadal na poziomie fabrycznym.

 

Nieco gorzej jest z gaźnikami, które zużywają się najszybciej. Wyklepane i nieszczelne przepustnice, iglice, które na skutek tarcia straciły pierwotny kształt, niewłaściwe poziomy paliwa w komorach pływakowych – to wszystko szkodzi charakterystyce oddawania mocy i jej wartości maksymalnej. Dlatego proponujemy kupno wersji już z wtryskiem paliwa. Gdy elementy podwozia niż (łożyska kół, główki ramy czy wahacza, zawieszenia) łapią luzy, motocykl nie prowadzi się już tak jak zakładała fabryka. Wykorzystanie zwijającej asfalt mocy jest wręcz niemożliwe.

Wymiana wszystkich zużytych detali w starej maszynie mogłaby przekroczyć jej wartość (np. nowa, pokryta azotkiem tytanu goleń widelca Gixera 1000 kosztuje 2655 zł, używana 250-400 zł), więc starannie sprawdź stan podwozia. Najważniejsze jednak jest to, czy motocykl nie zaliczył poważnego dzwona. Szlif ze strzałem w krawężnik lub wykręcenie kozła zazwyczaj kończą się skrzywieniem ramy. Śladów tego poszukaj na dolnych końcach teleskopów i na ramie w okolicach zbiornika. Krzywą ramę rozpoznasz, patrząc na motocykl (kilkanaście centymetrów powyżej ziemi) od tyłu i od przodu: przy krzywej ramie koła stoją w X. Do takiej diagnostyki lepiej zatrudnij doświadczonego mechanika.

Tagi: moc | używany | motocykle używane

Oceń artykuł:

3.8

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij