Motocykl poleca:

Dirt Zone Sherco 2.5i

Poleć ten artykuł:

Cofnijmy się w czasie: jest 1998 rok, okolice Barcelony, startujący w mistrzostwach świata w trialu Andreu Codina prowadzi na start własnoręcznie skonstruowany motocykl. Taki był początek marki Sherco.

Dziś Sherco produkuje 2400 motocykli rocznie, co stanowi 1/4 światowego rynku motocykli do trialu. Ale nie samym trialem Sherco żyje. W 2002 roku firma przejęła małego producenta HRD i w Nimes we Francji rozpoczęła produkcję wyczynowych enduro. Dwa lata później zaprezentowano model Dependance: seryjne, czterosuwowe sportowe enduro, wyposażone we wtrysk paliwa. Roczna produkcja wynosi 600 maszyn.

Kolejną propozycją spod znaku Sherco jest 250-centymetrowy 2.5i. Najbardziej godny uwagi jest chyba silnik tego motocykla. Wyposażony we wtrysk paliwa oraz elektryczny rozrusznik, ma skok tłoka zaledwie 52,2 mm. Wśród silników tej klasy mniejszy skok ma tylko Honda CRF 250 R. Do tej maszynki przekonuje już pierwszy kontakt. Jednocylindrowiec mocno ciągnie od niskich obrotów, szczyt formy uzyskuje w wyższym zakresie, kręcąc wtedy niestrudzenie. Wtrysk paliwa pracuje doskonale, niemal niezauważalnie, prawie nie różniąc się od gaźnika.



Kapelusze z głów: wtrysk paliwa, elektryczny rozrusznik i dużo pary – nowy silnik robi wrażenie.

Jako motocykl testowy posłużyła nam fabryczna maszyna francuskiego jeźdźca Jérémy’ego Joly. Wyposażono ją w tłumik LeoVince (zamiast stosowanego w standardzie odpowiednika marki Sherco) oraz w układ wtryskowy Keihin, zastosowany w miejsce układu Magneti-Marelli. Cóż, wygląda na to, że w wersji seryjnej charakterystyka silnika może się dość drastycznie róż- nić od maszyny Joly.

Podobnie mają się sprawy z podwoziem. Zamiast komfortowych, tak dostrojonych, aby uzyskać pewne prowadzenie i jak najlepszą trakcję na kamienistym podłożu zawieszeń Öhlinsa, maszyny seryjne będą miały widelec i amortyzator Paioli. Öhlinsy mają być dostępne za dopłatą.

Czyżby była to zapowiedź, że aby Sherco 2.5i dawało prawdziwy fun, trzeba będzie wyło- żyć dużą kasę na jego doposażenie?

Tagi:

Oceń artykuł:

4.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij