Motocykl poleca:

Ducati Diavel, Yamaha V-Max i CR&S DUU – macho bike’i

Poleć ten artykuł:

Ducati Diavel, Yamaha V-Max i włoski CR&S DUU – emocje, jakie towarzyszą jeździe na nich, są podobne do tych podczas nurkowania nago wśród rekinów albo wiązania buta grzechotnikiem.

cr-s-duu-2012-ducati-diavel-yamaha-v-max-2011-05.jpg Zobacz całą galerię

Wyobraź sobie, że życie składa się wyłącznie z pracy, gapienia się w telewizor i snu – dzień w dzień, przez tygodnie, miesiące i lata. Żyjesz w takim kieracie i coraz mocniej w głębi duszy czujesz, że jeśli zaraz nie zrobisz czegoś szalonego, już nic nigdy się nie zmieni. Tylko co to ma być? Walki w klatce? Złamany nos, siniaki i wybite zęby – to trzeba lubić... A może hodowla jadowitych pająków? Obrzydlistwo! Ustanawianie rekordów liczebności przyjaciół na Fejsie? Jeśli to ma kręcić, lepiej niech nic się nie zmienia. To musi być coś innego… Wiem, motocykl! Ale nie jakiś zwycięzca rankingu z rzędową czwórką, owiewkami, podgrzewaną kanapą, suszarką, lodówką i biegiem wstecznym. Potrzeba ci czegoś wstrząsającego. Maszyny, w której silniku zamiast oleju krąży adrenalina. Czy są takie sprzęty? Oto trzy propozycje.

Rewia
Yamaha V-Max: silnik tego motocykla rzeczywiście jest maks: V-czwórka, 1680 cm3 pojemności, 200 KM mocy i 167 Nm momentu obrotowego. Potwór. Ta maszyna nie pasuje do żadnej kategorii, bo stanowi połączenie cech muscle bike’a, cruisera i dragstera.

W 2010 roku Ducati wypuściło Diavela – motocykl, który jest w stanie stawić czoło V-Maxowi. Tylny kapeć 240 mm, masa – jak na takiego potwora – śmieszna, mnóstwo genów supersporta i wygląd zwalający z nóg. Również Diavel nie daje się zaszufl adkować: intrygująca stylistyka, będąca połączeniem cech cruisera, muscle bike’a i streetfightera, plus pełnokrwisty widlasty piec o dwóch cylindrach i mocy 153 KM.

 DUCATI DIAVEL
  SILNIK
Budowa: chłodzony cieczą, czterosuwowy, V2 90O, rozrząd desmodromiczny napędzany paskiem zębatym, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk, średnica gardzieli 56 mm.
Średnica cylindra x skok tłoka 106 x 67,9 mm Pojemność skokowa 1198 cm3
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 153 KM (112,7 kW) przy 9500 obr/min
Maks. moment obr. 128 Nm przy 8000 obr/min

PODWOZIE
Rama kratownicowa, ze stali
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 50 mm, tył – jednoramienny wahacz z aluminium.
Hamulce: przód – dwie tarcze, śr. 320 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 265 mm, stałe zaciski dwutłoczkowe, ABS.
Koła kute, z aluminium
Rozmiary felg 3,50 x 17 / 8,00 x 17
Rozmiary opon 120/70 ZR 17 / 240/45 ZR 17 Opony w teście Pirelli Diablo Rosso II

WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1590 mm
Kąt główki ramy 62 st.
Wyprzedzenie 130 mm
Skoki zawieszeń p/t 120/120 mm
Wysokość kanapy 770 mm
Masa z paliwem 241 kg
Średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km

CENA od 71 300 zł 

   
Tył z krótkim zadupkiem jak w streetfighterzei pięknie wkomponowane światła. Nietypowe mocowanie kierownicy i zbiorniczki
płynu zaprojektowano ze smakiem.

Trzecia maszyna to CR&S. Dzieło włoskiego producenta ekskluzywnych motocykli, który do testowanych macho bike’ów dołączył model DUU – maszynę bardziej przypominającą rzeźbę niż pojazd. Moc maksymalna to sprawa drugorzędna: 97 KM musi wystarczyć. Ponieważ DUU jest gatunkiem rzadkim, na bank na parkingu oblepią go oglądacze i dotykacze. Cena? Najbiedniejsza wersja kosztuje ok. 19 000 euro (czyli ok. 86 000 zł) plus VAT, tzn. trzeba liczyć 100 tysi z małą górką (więcej na www.crs-motorcycles.com).


Na tych maszynach zapomnisz o codziennościi staniesz się panem świata.



Tagi: CR&S | DUU | Ducati | Diavel | Yamaha | V-Max | test porównawczy | test

Oceń artykuł:

4.5

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij