Motocykl poleca:

Harley-Davidson Sportster Seventy-Two oraz Sofital Slim

Poleć ten artykuł:

Dzięki nieskończenie wielkim magazynom części i podzespołów Harleya-Davidsona możliwe było powstanie dwóch nowych motocykli. Projektanci z Milwaukee wzięli dobrze znane maszyny i na ich bazie zbudowali dwa nowe, kozackie sprzęty w customowym stylu.  

Z Andaluzji zima odeszła już na dobre. W T-shircie na grzbiecie, człowiek cieszy się tu słońcem i rozdziawia gębę ze zdziwienia, bo wygląda na to, że półki z częściami są w firmie z Milwaukee nieskończenie długie. Oto Harley – używając części, które świetnie znamy – znów wystrugał dwa nowe stylowe i pojechane sprzęty. Rodzina Sportsterow wzbogaciła się o Seventy-Two, a seria Softail o Slima. Na szczęście nowe w tych sprzętach są nie tylko nazwy.

Siodło w Seventy-Two ma 710 mm wysokości. To znaczy, że nawet jeśli masz 155 cm wzrostu poradzisz sobie z nowym Sportsterem. Rozrusznik, sprzęgło, jedynka i jazda! Kierownica zwana apehangerem, wąskie przednie koło i zaledwie 7,9-litrowy zbiornik paliwa – to (oraz oczywiście nazwa) sprawia, że Seventy -Two kojarzy się z legendarnymi sprzętami z lat 70. Ale zaraz! Skoro tak, dlaczego nazywa się Seventy-Two, a nie np. Little Joe – jak bohater amerykańskiego serialu „Bonanza” z tamtych czasów? „Seventy- -Two jest hołdem złożonym chopperom z lat 70. i Route 72 – ulubionej trasie cruiserów w Los Angeles” – twierdzą specjaliści od marketingu z H-D.

     

Maszyna naprawdę fajnie wygląda i tak też jeździ. Względnie krotko zestrojona skrzynia biegów sprzyja bezstresowemu nawijaniu kilometrów, nawet jeśli będzie to przelot autostradowy. Seventy-Two prowadzi się zdumiewająco precyzyjnie, a dzięki wąskim oponom dobrze wchodzi w zakręty, może się też pochwalić przyzwoitym prześwitem w złożeniu.

A teraz kilka kropli dziegciu do tej beczki miodu: spartańskie zawiasy, zaledwie przeciętne, pozbawione ABS-u hamulce i konieczność odwiedzenia dystrybutora co 130 km.

Portfel robi się Slim Komu zależy na zasięgu, pojemności skokowej oraz opinii supertwardziela, ten postawi na Slima. Choć będzie to decyzja bolesna dla portfela: Slim w podstawowej wersji kosztuje bowiem 79 830 zł, czyli o jakieś 34 000 zł więcej od Seventy-Two. Niemniej trzeba podkreślić, że zestawianie tych maszyn nie ma większego sensu. Bo Sportstery uchodzą za atrakcyjne cenowo Harleye dla początkujących, Softaile zaś to raczej klasa premium.

 

Harley-Davidson Sewenty-Two (XL 1200 V)
Dane techniczne
Budowa chłodzony powietrzem, czterosuwowy, V2 45O, rozrząd DOHV, wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym, dwa zawory na cylinder, smarowanie z suchą miską olejową, wtrysk, śr. gardzieli 45 mm, nieregulowany katalizator.  
Elektryka alternator 357 W, akumulator 12 V/12 Ah
Przeniesienie napędu mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia pięciobiegowa,
napęd wtórny paskiem zębatym, przełożenie wtórne 68:30
Średnica cylindra x skok tłoka 88,9 x 96,8 mm
Pojemność skokowa 1202 cm3
Moc maks. 67 KM (49 kW) przy 5950 obr/min
Maks. moment obr. 96 Nm przy 3500 obr/min
Podwozie
Rama podwójna, kołyskowa, ze stali.
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 39 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, dwa amortyzatory teleskopowe, regulowane wstępne napięcie sprężyny.  
Hamulce przód – jedna tarcza, śr. 292 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 260 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy.
Koła szprychowe ze stalowymi felgami
Rozmiary felg 2,15 x 21 / 3,0 x 16
Rozmiary opon 80/90 H 21 / 150/80 H 16
Masy i wymiary
Rozstaw osi 1525 mm
Kąt główki ramy 60O
Wyprzedzenie 134 mm
Skoki zawieszeń p/t 145/54 mm
Wysokość siodła 710 mm
Masa z paliwem 253 kg
Poj. zbiornika paliwa/rezerwa 7,95/3 l
Cena od 45 900 zł (gdy 1 euro = 4,1 zł)

Tagi: Harley-Davidson | Softail Slim | Seventy-Two | Sportster | Milwaukee

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij