Motocykl poleca:

Honda Integra: W ilości siła

Poleć ten artykuł:

Kolana mocno ugięte, stopy na podłogach, a nie na podnóżkach, tyłek na wygodnej kanapie – na pierwszy rzut oka Honda Integra to jeszcze jeden maksiskuter. Ale pozory mylą.

Raport z jazdy: Honda Integra Zobacz całą galerię

Honda Integra, NC 700 X i NC 700 S – te sprzęty tworzą grupę, którą Honda nazwała New Concept. Wspólnym mianownikiem tej trójki jest np. to, że cylindry rzędowego twina o pojemności 670 cm3 są mocno, bo pod kątem aż 62o pochylone do przodu, a silnik osadzono w ramie grzbietowej z rur stalowych. Układ rama-silnik pozwolił tak zaprojektować Integrę, aby wyglądem przypominała typowy maksiskuter. Pod kanapą umieszczono 14-litrowy zbiornik paliwa oraz schowek. Między kolanami znalazło się miejsce na airbox, jeszcze jeden niewielki schowek oraz gniazdko 12 V. Tyle podobieństw do klasycznego skutera.

Ruszam. 52-konny rzędowy twin łagodnie rozpędza skuter. Ma on dwusprzęgłową skrzynię DCT pracującą w dwóch trybach: automat i manual. Wystarczy dodać gazu, aby w trybie automatycznym elektronika zapięła jeden z sześciu biegów, robiąc to spokojnie (tryb D) albo szybko (tryb S). Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez zmiany biegów, masz do dyspozycji guziki na lewej rączce kierownicy. Wspomniane dwa sprzęgła przerzucają przełożenia płynnie i bez szarpnięć. Całość, choć klasyczna, pracuje jak przekładnia CVT.

W trakcie jazdy o tym, że siedzisz na skuterze, przypomina jedynie ergonomia. Napęd łańcuchem, dwuramienny wahacz z tyłu i 17-calowe koła ubrane w nowoczesne Metzelery Roadtec Z8 sprawiają, że Integrą jeździ się bardziej jak motocyklem niż skuterem. Na nierównych nawierzchniach ważący z paliwem aż 238 kg sprzęt nieco traci na stabilności, czemu winne są zbyt miękkie zawieszenia.

Zamiast kompletnie bezwibracyjnej pracy silnika, z czym dotychczas kojarzymy skutery, piec daje znać, że żyje. Dlaczego? Bo konstruktorzy zrezygnowali z perfekcyjnego wyrównoważenia mas. Moda, jak widać, zmienia się. Na szczęście nie mija chęć wydłużania przebiegu między przeglądami – w przypadku Integry wynosi on aż 12 tys. km.

Pod kanapą znalazł się 14-litrowy zbiornik paliwa i schowek na kask Nowoczesny, dostarczający wielu informacji i estetyczny kokpit to już dzisiaj obowiązek Pochylenie cylindrów pod kątem 62o otworzyło nowe możliwości w projektowaniu innych elementów
     

 

Dane techniczne Honda Integra
SILNIK
Budowa chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, rozrząd OHC, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk, śr. gardzieli 36 mm
Przeniesienie napędu skrzynia dwusprzęgłowa, sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem
Średnica cylindra x skok tłoka 73 x 80 mm
Pojemność skokowa 670 cm3
Stopień sprężania 7,3:1
Moc maksymalna 52 KM (38,1 kW) przy 6250 obr/min
Maks. moment obrotowy 62 Nm przy 4750 obr/min
PODWOZIE
Rama grzbietowa, ze stali
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, centralny amortyzator
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 160/60-17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1525 mm
Skoki zawieszeń p/t 120/120 mm
Masa z paliwem 238 kg
Poj. zbiornika paliwa 14,1 l
CENA 35 900 zł

Tagi: raport z jazdy | Honda | Honda Integra

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij