Motocykl poleca:

Husqvarna SM 510 R

Poleć ten artykuł:

Oprócz SM-a 610, Husqvarna wypuściła sportowe supermoto SM 510 R w nowych firmowych barwach: czerwonej i białej.
Zobacz całą galerię

Husqvarna jest skazana na supermoto. Ale nic w tym dziwnego, skoro – po pierwsze – w ubiegłym sezonie była najlepsza w obu klasach mistrzostw świata SM i – po drugie – połowa z 12-tysięcznej rocznej, światowej produkcji motocykli supermoto opuszcza hale nad jeziorem Varese.

SM 450 i SM 510 R, sportowe supermoto Husqvarny, przeszły przed sezonem 2008 duży lifting: mają w dużej mierze nową ramę, smuklejsze zadupki i zmodyfikowany wahacz. Dobre wrażenie robią przesunięte o 15 mm w przód podnóżki, o 10 mm niższe siodło i węższe o 40 mm wloty powietrza.




Deklarowana przez producenta masa własna 118 kg po wlaniu płynów wzrośnie o przynajmniej 15 kg. Mimo to na torze w hiszpańskim mieście Benidorm „510” z dziecięcą łatwością przeskakuje z pochylenia w pochylenie. Jednym palcem można ją wyhamować w najostrzejszych zakrętach. I nic dziwnego, w końcu promieniowy zacisk hamulcowy Brembo z czterema oddzielnymi klockami należy do najlepszych, jakie są obecnie oferowane w klasie supermoto. Ponadto dobrze wyważone podwozie – ze sportowo, ale nie za twardo zestrojonymi zawieszeniami – w każdej sytuacji wzbudza pełne zaufanie. Równie typowa dla Husqvarny jest neutralność.

Układ wtrysku Mikuni zastąpił klasyczny gaźnik. Krótkoskokowy silnik wchodzi na obroty nie krztusząc się i chętnie kręci – niestety, wyraźnie wibrując – aż do odcięcia zapłonu przy 10 000 obr/ /min. Producent – żeby uzyskać homologację – musiał spełnić wymagania normy Euro 3. W tym przypadku oznacza to potężną kastrację: z 58 KM wersji otwartej pozostało ich zaledwie 30. Na szczęście można to obejść.

Tagi:

Oceń artykuł:

2.3

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij