Motocykl poleca:

Junak Vintage: Jaś przystojniaczek

Poleć ten artykuł:

Junak Vintage ma styl. Jest elegancki, ma klasyczne linie, ładne detale i jest naprawdę porządnie wykonany. Ten skuter sprawił, że zacząłem łaskawszym okiem zerkać na pojazdy zza Wielkiego Muru.  

Junak Vintage Zobacz całą galerię

Jeżeli jesteś facetem, zapewne cieszysz się, gdy dziewczyny zerkają w twoją stronę, nawet jeśli powodem jest skuter, którego dosiadasz. Ta myśl przyszła mi do głowy, gdy Junakiem Vintage’em odjeżdżałem sprzed jednej z wrocławskich knajpek. Ten bzyk bowiem, w przeciwieństwie do mnie, spodobał się dziewczynom.

W sumie nic w tym dziwnego, bo ta maszynka może się podobać: ma subtelne klasyczne linie, ładne lampy i wkomponowane w sylwetkę kierunkowskazy, miły dla oka kokpit oraz elegancką czerń fajnie zestawioną z brązową kanapą i manetkami, a do tego świetnie wyglądające 12-calowe, aluminiowe felgi z polerowanymi rantami. Dość zachwytów, pora na jazdę.

Za sterami miejsca spokojnie wystarcza nawet dla dużego faceta. Mało tego – jazda we dwójkę też nie będzie tragedią. Pasażer(-ka) ma do dyspozycji konkretny uchwyt oraz rozkładane podnóżki. Kanapa jest wygodna, a wszystko, co niezbędne, masz w zasięgu. W ładnych okrągłych lusterkach nieźle widać, co z tyłu. W kokpicie nad okrągłą lampą króluje wielki analogowy obrotomierz, pod którym ulokowano półokrągły ciekłokrystaliczny ekran prędkościomierza, ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ładowania i zegarkiem.

Po czterosuwie o pojemności kieliszka i mocy 3,1 KM nie należy oczekiwać zbyt wiele (zwłaszcza jeśli – tak jak ja – ważysz dobrze ponad setkę), niemniej udało mi się rozpędzić Junaka do zegarowych 63 km/h. Start spod światłeł trwa chwilę, bo silnik zaczyna ciągnąć dopiero gdy wskazówka obrotomierza minie 6 tys. obr/ /min. Znacznie lepiej idzie mu wytracanie prędkości, bowiem tarcza z przodu i bęben z tyłu sprawują się OK. Jeżeli chodzi o prowadzenie, to małe kółeczka wprawdzie świetne pasują do sylwetki i sprzyjają poręczności, niemniej są winne lekkiej nerwowości. Trzeba uważać na dziury – zwłaszcza te większe – oraz na krawężniki.

Gdy chcesz zabrać bagaż, do dyspozycji masz niewielki schowek pod kanapą otwierany kluczykiem w stacyjce, a także schowek oraz haczyk na torbę w przekroku, co do śmigania po mieście powinno wystarczyć. Niestety, ochrona przed wiatrem jest taka sobie. Między osłonami nóg a kierownicą konkretnie wieje. Normalnie pewnie nie zwróciłbym na to uwagi, jednak jadąc w deszczu tak zawiewało, że najbardziej mokre miałem uda i tam wyżej. Nieco do życzenia pozostawiają też kierunkowskazy, które owszem są ładne, ale w słoneczny dzień widać je bardzo kiepsko i kilka razy zostałem z tego powodu otrąbiony.

Vintage kosztuje 4999 zł i jest wart tej ceny. Jego styl, wykonanie i ergonomia nie odbiegają od poziomu bzyków z wyższej półki, silniczek zaś pracuje równo i kulturalnie. No i podoba się kobietom.

 

Dane techniczne Junak Vintage
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, czterosuwowy, gaźnik, śr. gardzieli 19 mm
Zasilanie akumulator 12 V
Przeniesienie napędu sprzęgło odśrodkowe, przekładnia CVT
Śr. cylindra x skok tłoka 39 x 41,5 mm
Pojemność skokowa 49 cm3
Moc maksymalna 3,1 KM (2,3 kW) przy 7000 obr/min
Maks. moment obrotowy 3 Nm przy 6000 obr/min
PODWOZIE
Rama ze stali
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 31 mm, tył – dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyn
Hamulce przód – jedna tarcza, śr. 185 mm, zacisk dwutłocz kowy, tył – bęben
Opony p/t 120/70-12 / 120/70-12
WYMIARY I MASY
Dł./szer./wys. 1930/680/1130 mm
Rozstaw osi 1325 mm
Wysokość kanapy 740 mm
Masa własna 101 kg
Poj. zbiornika paliwa 6 ±0,5 l
CENA 4999 zł

Tagi: Junak | skuter | raport z jazdy

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij