Motocykl poleca:

Kawasaki Z 1000: Siła tradycji

Poleć ten artykuł:

Kawa Z 900 była w 1972 r. szokiem. Do jego tradycji „zieloni” nawiązali dopiero w 2003 r., prezentując Z 1000.

KAWASAKI Z 1000 (2010) Zobacz całą galerię

Litera Z oznacza w kodzie fabrycznym Kawasaki czterosuwowy silnik rzędowy o czterech cylindrach. Zazwyczaj Z pojawia się również w oznaczeniach rynkowych sprzętów, które mają takie serca (ZXR, ZRX, ZX, ZZ-R). Ale są i wyjątki, np. GTR 1000 o kodzie ZG.  Modele z pojedynczą literą Z w nazwie mają w Akashi najdłuższą tradycję, bo pierwszy Z 900 pochodzi z 1972 roku.

Z 1000 z 2003 roku stanowi nawiązanie do tej legendy. Choć całkowicie różni się od pierwowzoru, zaopatrzono go w dość kontrowersyjnie wygląda- jące cztery tłumiki (tyle miał przodek). Pierwszą wersję Z 1000 określono jako hyper naked bike i rzeczywiście był to mocny golas. I ten pierwszy Zet, i kolejne wersje należą do motocykli, które po prostu się nie psują, a mechanicy nie narzekają na jakieś trudności przy ich obsłudze.

W zecie 1000 z 2003 r. najpoważniejszym mankamentem były nadmierne wibracje silnika, co powodowało pękanie niektórych elementów, np. uchwytów mocujących plastiki. Do 2005 r., kiedy to wprowadzono pierwszą modernizację, zdarzały się też problemy ze skrzynią biegów, głównie z przełożeniami szóstki. Po modernizacji już to się nie zdarzało. Z wibracjami uporano się w 2007 r., wprowadzając zmiany w silniku (np. inne wyrównoważenie wału). We wszystkich dużych zetach ze stalową ramą, czyli do roku 2010, występowały odpryski lakieru przy główce ramy. Po prostu główka ramy „pracuje” podczas jazdy, dlatego lakier pęka i odpada. Wtedy natychmiast pojawiała się w tym miejscu korozja. Po stwierdzeniu takiego zjawiska warto sprawdzić, jak mocno to miejsce ramy jest zardzewiałe. Zdarzały się również przypadki nieszczelności tylnego teleskopu, ale były bardzo nieliczne.

W zecie 1000 z 2010 roku sfuszerowano tylko jeden detal, na którego naprawę Kawasaki ogłosiło serwisową akcję przywoławczą. Przewód przedniego hamulca podczas heblowania mógł ocierać o tarczę hamulcową. Sprawę załatwiano montażem przelotki mocowanej do przedniego błotnika. W wersji z 2010 roku zdarza się też „twarda” praca skrzyni biegów. Mechanicy eksperymentowali z różnymi olejami, ale nie pomogło – niektóre egzemplarze tak mają.

Tagi: motocykle używane | Kawasaki Z 1000

Oceń artykuł:

3.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij