Motocykl poleca:

Kymco Agility City 125: Cena czyni cuda

Poleć ten artykuł:

Gdyby o miejscu w rankingu „125” decydowała wyłącznie cena, Agility nie miałoby sobie równych. Mimo upływu lat nadal wygląda fajnie, jest dość wygodne, a ceną wręcz miażdży konkurencję. Czytaj raport z jazdy Kymco Agility City 125.

Kymco Agility City 125 Zobacz całą galerię

Gdyby istniała skuterowa klasa ekonomiczna, Agility City 125 byłoby nie do pobicia. Pachnące nowością szare Kymco kosztuje w salonie 6500 zł. To tyle, ile kosztują chińskie skutery sprzedawane pod europejskimi markami i mniej więcej połowa tego, co śpiewa japońska konkurencja.

Co dostajesz w zamian? Nieźle wykonany średniej wielkości miejski skuterek. Skonstruowany w Tajlandii silnik nie grzeszy mocą, ale przecież 9,6 KM wystarcza, żeby Agility rozpędziło się do 90 km/h. W mieście nie będziesz czuł z tego powodu żadnego dyskomfortu. Nawet gdy obciążysz Agility dwiema dorosłymi osobami, nie będzie narzekał, choć szybciej niż 80 km/h raczej wtedy nie pojedziesz. Mnie do gustu przypadły duże koła, a to dlatego, że skuter dzięki nim wygląda fajnie, ponadto 16-calowe obręcze świetnie radzą sobie z dziurami.

Zawieszenia Agility nie odstają od średniej w tej klasie. Dobrze, że z tyłu Kymco zdecydowało się na dwa amortyzatory, bo obciążony do granic skuter lubi dobijać. Pełnym zaskoczeniem są za to tarczowe hamulce obu kół. Nie ma wątpliwości, że bez problemu poradziłyby sobie z o wiele szybszym i mocniejszym skuterem.

Gdy wskazówka poziomu paliwa pokaże minimum, w zbiorniku teoretycznie jest jeszcze 1,5 l paliwa. Teoretycznie, bo precyzja nie jest jego mocną stroną. Hamulce zaskoczą cię skutecznością. W tej klasie cenowej nie mają sobie równych.
   

Czyli Agility jest bez wad? Oczywiście, że nie! Po 5 km poczujesz dziwnie wyprofilowaną kanapę, z której najzwyczajniej w świecie będziesz się zsuwał. Schowki? Do tego pod kanapą nie wejdzie kask typu jet, a w tym pod kierownicą z trudem zamkniesz smartfona. Na pocieszenie w tym ostatnim na tylnej ściance jest gniazdko do ładowarki telefonicznej. Importer, widząc, co jest grane, dołożył do skutera całkiem pojemny, odpinany jednym ruchem kufer firmy Shad.

Podczas dynamicznej jazdy Agility pali średnio 4 l/100 km. Zbiornik o pojemności zaledwie 6 l i mało precyzyjny wskaźnik poziomu paliwa powodują, że na stację benzynową będziesz podjeżdżał co 100 km. Jeśli ci to nie przeszkadza, nie ma sprawy. Jak dla mnie, rozpoczynanie dnia od tankowania to słaby pomysł.

Natomiast argument, że Agility jest w tej formie obecny na rynku od dobrych 5 lat, nie jest dla mnie wadą. Ten skuter jest jak wino – im starszy, tym lepszy. No i ta cena...

Dane techniczne Kymco Agility City 125
SILNIK
Budowa jednocylindrowy chłodzony powietrzem, 4-suwowy, SOHC, 2 zawory na cylinder.
Przeniesienie napędu skrzynia CVT
Śr. cylindra x skok tłoka 52,4 x 57,8 mm
Pojemność skokowa 125 cm3
Moc maksymalna 9,6 KM (7 kW) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 9,5 Nm
PODWOZIE
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, tył – dwa amortyzatory.
Hamulce przód – jedna tarcza, średnica 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 180 mm.
Wymiary opon 100/80-16 / 120/80-16
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1340 mm
Dł./szer./wys. 2040/740/1270 mm
Skoki zawieszeń p/t 130/95 mm
Wysokość kanapy 840 mm
Masa własna 123 kg
Poj. zbiornika paliwa 6 l
Cena 6500 zł

Tagi: raport z jazdy | Kymco Agility City 125

Oceń artykuł:

4.5

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij