Motocykl poleca:

Kymco K-XCT 300i: Dobrze zaczniesz dzień

Poleć ten artykuł:

Jest kilka sposobów, by nieźle zacząć dzień. Z tych przyzwoitszych przychodzą mi na myśl filiżanka dobrej kawy, słońce za oknem i jazda do pracy skuterem Kymco K-XCT 300i.

Kymco K-XCT 300i Zobacz całą galerię

Obok tego sprzęta trudno przejść obojętnie, bo po prostu jest ładny. Dynamiczny wygląd, świetne proporcje i cieszące oko detale sprawiają, że na ten skuter patrzysz z prawdziwą przyjemnością.

Kymco K-XCT 300i powstał na bazie modelu Downtown, z tym że jest od niego o 85 mm krótszy, o 30 mm węższy, o 110 mm niższy i o 2,5 kg lżejszy, natomiast jego jednocylindrowy silnik o pojemności 298,9 cm3 generuje o 4,5 Nm momentu więcej. Plastiki są dobrej jakości, lampy, kierunkowskazy i uchwyty ładnie wpisują się w sylwetkę. Przełączniki są OK, klamki hamulców mają regulację, natomiast zegary są nijakie. W centrum dowodzenia króluje prędkościomierz (którego wskazania można przełączyć z kilometrów na mile), są też obrotomierz, wskaźniki paliwa i temperatury, zegarek i dwa liczniki przebiegu dziennego.

Tylko dla tych poniżej 180 cm wzrostu
Całkiem pojemny schowek podręczny ulokowano w panelu pod kierownicą i wyposażono w gniazdo zapalniczki. Mimo sprytnego zamknięcia, nie jest on zabezpieczany zamkiem. W schowku pod kanapą upchniesz plecak z laptopem albo kask typu jet i rękawice. Integral niestety się nie mieści.

Irytuje, że do otwarcia schowka potrzeba dwóch rąk: jedną przekręcasz kluczyk w stacyjce, drugą jednocześnie podnosisz kanapę. Przydałby się jakiś patent (np. teleskop), by kanapa nie zamykała się od byle podmuchu wiatru.

Niestety, projektanci z Kymco zapomnieli o ludziach mających ponad 180 cm wzrostu, o czym świadczy np. to, że za sprawą umieszczonego pod przekrokiem zbiornika paliwa podłogi ulokowano wysoko. Stopniowana kanapa jest miękko tapicerowana i nieco pochylona do przodu, co powoduje, że zapadniesz się w nią jak w pufę. Za to obicie jest po prostu brzydkie i marszczy się niczym tandetna cerata.

Chłodzony cieczą singiel
pracuje cicho, pykając z okazałego komina. Korzystając z tego, że piecyk się grzeje, próbuję ustawić lusterka. Mam problem, bo ich wsporniki są nieco za krótkie – to jedna z tych (niewielu) chwil, gdy żałuję, że nie mam 160 cm wzrostu. Po chwili jakoś upycham kolana za owiewkami i ruszam w miasto. Kymco jest bardzo zwrotny, poręczny i dynamiczny, a moje 120 kg nie robią na nim większego wrażenia. Z łatwością przeciska się między autami i nie daje powodów do wstydu podczas startów spod świateł. O ile tylny hebel ma wyraźny punkt zadziałania, o tyle przedni działa nieprecyzyjnie i trudno go dozować. Niemniej wspólnymi siłami dają radę okiełznać maszynę, nawet mimo braku ABS-u.

Ruszam na boczne drogi, zahaczam też o autostradę. Zawieszenia zestrojono dość twardo, tragedii jednak nie ma, tzn. jedzie się całkiem komfortowo. Maszyna nie dobija, chociaż na powtarzających się poprzecznych nierównościach nieco huśta. Pochwała za to, że nawet gdy tempo wyraźnie rośnie, Kymco nadal nie łapie zadyszki.

Jedyne, do czego można się przyczepić, to ochrona przed wiatrem. Stylowa szyba z fantazyjnymi rogami wprawdzie świetnie wygląda, ale kiepsko osłania przed pędem powietrza, powodując turbulencje wokół głowy i klaty jeźdźca. Co ciekawe, gdy na moment przesunąłem się na ulokowane wyżej miejsce pasażera, zapanowała błoga cisza. Pasażer jest traktowany po królewsku: ma sporo miejsca, wygodne podnóżki i solidny uchwyt. Podczas jazdy solo K-XCT 300i rozpędził się do zegarowych 150 km/h, przy czym od 120 km/h była to szkoła cierpliwości. Z dwoma ludźmi na grzbiecie pojechał 135 km/h, co biorąc pod uwagę pojemność pieca może być powodem do dumy.

Sposób na dobry humor
Żywiołem Kymco K-XCT 300i jest niewątpliwie miasto i jego okolice, niemniej i na autostradzie nie będzie obciachu. Ten sprzęcik jest świetną receptą na korki, na szybkie dotarcie do pracy, ale także na miły początek dnia.

Tagi: raport z jazdy | Kymco | Kymco K-XCT 300i

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij