Motocykl poleca:

MZ 125 RT 2004

Poleć ten artykuł:

Masz 16 lat, prawko kategorii A1 w kieszeni i czujesz, że dajesz radę. Pozostaje poszukać sprzętu lepszego niż motorower i świat jest twój... Może to być np. MZ 125 RT.
Zobacz całą galerię

Skonstruowana w odradzającej się fabryce w Zschopau (tereny byłej NRD) MZ 125 RT to stylowy naked. Prezentuje się bojowo – z przodu oko okrągłego reflektora, znakomicie oświetlającego drogę po zmierzchu. Tarczowe hamulce z dwutłoczkowymi zaciskami dumnie błyszczą na 17-calowych felgach. Oprócz tego, że ładnie wyglądają, są bardzo skuteczne. Nie znajdziemy tu typowego zadupka ani plastikowych boczków. Obszerna kanapa z uchwytami dla pasażera sąsiaduje bezpośrednio z tylną lampą i błotnikiem. Respekt wzbudza tylny laczek o szerokości 140 mm. Wydech wykonano ze stali nierdzewnej, dobywający się zaś z niego dźwięk mile zaskakuje – nie słychać bowiem odgłosu roju wściekłych pszczół. Jeździec spogląda na klasyczne analogowe zegary. Całości dopełnia metalizowany lakier. Jakość wykonania – zero zastrzeżeń.


     
Zegary umieszczono w plastikowych obudowach z chromowanymi obwódkami.  
 Kolanko wydechu ma tendencję do przebarwiania się. Kontrolę poziomu oleju ułatwia wykonany z tworzywa, maleńki bagnet. 

Osadzony w stalowej ramie silnik to własna konstrukcja inżynierów MZ. Czterozaworowa, czterosuwa jednostka ma moc 15 KM i jest chłodzona cieczą. Wentylatorem na chłodnicy zachwyciłby się zapewne tylko maniak podkręcania procesorów w komputerach, ale to szczegół. Silnik bardzo lubi obroty, czerwone pole zaczyna się dopiero od 10 500 obr./min, wtedy też następuje odcięcie zapłonu. Maszynka ma 6- biegową skrzynkę, więc jest w czym mieszać. Ostatnie przełożenie ma raczej charakter nadbiegu – przyspieszanie odbywa się wtedy zdecydowanie ślamazarnie. Poza tym, przyspieszenia są bardzo dobre, MZ uczy, jak w pełni wykorzystać moc daną przez fabrykę. Jazda na maksa (między 5000 a 10 500 obrotów) nie wywołuje wiru w baku. Przy takiej jeździe silnik zadowala się zaledwie 3,5 l na 100 km.

RT to na tyle uniwersalny sprzęt, że możesz nim śmigać do szkoły, a po południu wybrać się z kumplem za miasto. Również płeć piękna nie odrzuci propozycji przeja żdżki czy też podwiezienia.

Niegdyś znana i bardzo popularna marka MZ wraca, oferując nową jakość. Szkoda tylko, że na 125 RT trzeba przeznaczyć aż 16 700 zł – to trochę zniechęca.


Tagi:

Oceń artykuł:

5.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij