Motocykl poleca:

Moto Guzzi V7 II Racer/Stone/Special: Odświeżony klasyk

Poleć ten artykuł:

Pierwszy Gutek V7 ma 6 lat, ale wygląda, jakby pochodził z lat 70. Ponieważ czas nie stoi w miejscu, jego najnowsza wersja dostała sześciobiegową skrzynię, kontrolę trakcji i ABS.

Zobacz całą galerię

Dawno temu, w szalonych latach 70., firma Moto Guzzi miała w ofercie V7 Sporta, uchodzącego za ikonę stylu i ówczesną rakietę na dwóch kołach. Nic dziwnego więc, że zaprezentowany w 2008 roku klasyk nawiązuje do tej legendy. Bazą dla współczesnego V7 jest widlak napędzający niepozorne Brevę i Nevadę. W 2012 roku silnik ten lekko zmodyfikowano, co widać po zmienionych głowicach, a wersja A.D. 2014 dostała nowy alternator.

 

Dziś nadszedł czas na poważniejsze zmiany. V7 rocznik 2015 wygląda niemal tak jak starsze wersje, ale nie daj się zwieść – najważniejsze zmiany kryją się w jego wnętrzu. Na pokładzie zagościły bowiem świetnie działający ABS oraz dająca się wyłączyć kontrola trakcji. Można się rzecz jasna zastanawiać, po co maszynie o mocy 48 KM takie ustrojstwo. Odpowiedź dały testy: w trakcie przyspieszania na mocno pofałdowanych nawierzchniach kontrolka układu kontroli trakcji błyskała raz za razem. Jednak naszym zdaniem to nie moc była tego powodem. Po prostu po odkręceniu w zakręcie napęd wałem utwardzał tylne zawieszenie, a to z kolei sprawiało, że tylne koło traciło przyczepność.

Świetnie brzmiąca V-dwójka współpracuje teraz ze skrzynią o sześciu przełożeniach Prosty analogowy kokpit pozostał niezmieniony, tyle że wzbogacił się o kontrolki ABS-u i kontroli trakcji Pojedyncza tarcza z przodu bez problemu radzi sobie z okiełznaniem temperamentu V7
     

Jeśli chodzi o silnik, to nadal brzmi jak o wiele większa jednostka napędowa. Jest jednak osadzony o 10 mm niżej i pochylony o kolejne 4° do przodu. V-dwójka ze wzdłużnym wałem współpracuje z nową, lepiej zestopniowaną i precyzyjniejszą 6-biegową skrzynią. Konkurencja może jednak spać spokojnie, bo Gutkowi nadal nieco brakuje do ideału.

Wersja Racer ma chromowany zbiornik paliwa i krótkie clipony wymuszające wyciągniętą nad nim i aktywniejszą pozycję jeźdźca, a jej w pełni regulowane amortyzatory Bitubo pracują zgodnie z zasadą: twardo, ale fajnie. Dzięki wysokiej kierownicy na wersjach Stone i Special siedzi się swobodniej. Maszyny te są technicznie identyczne, przy czym Stone ma odlewane felgi i chromowane detale, w Specialu zaś pokryto je czarnym matem.    

 

Dane techniczne Moto Guzzi V7 II Racer/Stone/Special
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, V2 90°, 4-suwowy, rozrząd OHV, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 38 mm.
Elektryka alternator 350 W, akum. 12 V/14 Ah
Śr. cylindra x skok tłoka 80 x 74 mm
Pojemność skokowa 744 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 48 KM (35 kW) przy 6250 obr/min
Maks. moment obrotowy 58 Nm przy 3000 obr/min
PODWOZIE
Rama podwójna, kołyskowa, ze stali.
Śr. goleni widelca 43 mm
Hamulce przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 40 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia. 
Koła szprychowane, odlewane z aluminiowe
Rozmiary felg p/t 2,50 x 18 / 3,50 x 17
Rozmiary opon p/t 100/90 18 / 130/80 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1435 mm
Kąt główki ramy 62,5°
Wyprzedzenie 117 mm
Wysokość kanapy 790 mm
Masa z paliwem 190 kg
Poj. zbiornika paliwa 21 l

Tagi: Moto Guzzi | Moto Guzzi V7 Racer

Oceń artykuł:

3.5

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij