Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Moto Guzzi V7 II Racer/Stone/Special: Odświeżony klasyk

Pierwszy Gutek V7 ma 6 lat, ale wygląda, jakby pochodził z lat 70. Ponieważ czas nie stoi w miejscu, jego najnowsza wersja dostała sześciobiegową skrzynię, kontrolę trakcji i ABS.

Dawno temu, w szalonych latach 70., firma Moto Guzzi miała w ofercie V7 Sporta, uchodzącego za ikonę stylu i ówczesną rakietę na dwóch kołach. Nic dziwnego więc, że zaprezentowany w 2008 roku klasyk nawiązuje do tej legendy. Bazą dla współczesnego V7 jest widlak napędzający niepozorne Brevę i Nevadę. W 2012 roku silnik ten lekko zmodyfikowano, co widać po zmienionych głowicach, a wersja A.D. 2014 dostała nowy alternator.

 

Dziś nadszedł czas na poważniejsze zmiany. V7 rocznik 2015 wygląda niemal tak jak starsze wersje, ale nie daj się zwieść – najważniejsze zmiany kryją się w jego wnętrzu. Na pokładzie zagościły bowiem świetnie działający ABS oraz dająca się wyłączyć kontrola trakcji. Można się rzecz jasna zastanawiać, po co maszynie o mocy 48 KM takie ustrojstwo. Odpowiedź dały testy: w trakcie przyspieszania na mocno pofałdowanych nawierzchniach kontrolka układu kontroli trakcji błyskała raz za razem. Jednak naszym zdaniem to nie moc była tego powodem. Po prostu po odkręceniu w zakręcie napęd wałem utwardzał tylne zawieszenie, a to z kolei sprawiało, że tylne koło traciło przyczepność.

Świetnie brzmiąca V-dwójka współpracuje teraz ze skrzynią o sześciu przełożeniach Prosty analogowy kokpit pozostał niezmieniony, tyle że wzbogacił się o kontrolki ABS-u i kontroli trakcji Pojedyncza tarcza z przodu bez problemu radzi sobie z okiełznaniem temperamentu V7
Świetnie brzmiąca V-dwójka współpracuje teraz ze skrzynią o sześciu przełożeniach Prosty analogowy kokpit pozostał niezmieniony, tyle że wzbogacił się o kontrolki ABS-u i kontroli trakcji Pojedyncza tarcza z przodu bez problemu radzi sobie z okiełznaniem temperamentu V7
     

Jeśli chodzi o silnik, to nadal brzmi jak o wiele większa jednostka napędowa. Jest jednak osadzony o 10 mm niżej i pochylony o kolejne 4° do przodu. V-dwójka ze wzdłużnym wałem współpracuje z nową, lepiej zestopniowaną i precyzyjniejszą 6-biegową skrzynią. Konkurencja może jednak spać spokojnie, bo Gutkowi nadal nieco brakuje do ideału.

Wersja Racer ma chromowany zbiornik paliwa i krótkie clipony wymuszające wyciągniętą nad nim i aktywniejszą pozycję jeźdźca, a jej w pełni regulowane amortyzatory Bitubo pracują zgodnie z zasadą: twardo, ale fajnie. Dzięki wysokiej kierownicy na wersjach Stone i Special siedzi się swobodniej. Maszyny te są technicznie identyczne, przy czym Stone ma odlewane felgi i chromowane detale, w Specialu zaś pokryto je czarnym matem.    

 

Dane techniczne Moto Guzzi V7 II Racer/Stone/Special
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, V2 90°, 4-suwowy, rozrząd OHV, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 38 mm.
Elektryka alternator 350 W, akum. 12 V/14 Ah
Śr. cylindra x skok tłoka 80 x 74 mm
Pojemność skokowa 744 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 48 KM (35 kW) przy 6250 obr/min
Maks. moment obrotowy 58 Nm przy 3000 obr/min
PODWOZIE
Rama podwójna, kołyskowa, ze stali.
Śr. goleni widelca 43 mm
Hamulce przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 40 mm, tył – dwuramienny wahacz ze stali, dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia. 
Koła szprychowane, odlewane z aluminiowe
Rozmiary felg p/t 2,50 x 18 / 3,50 x 17
Rozmiary opon p/t 100/90 18 / 130/80 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1435 mm
Kąt główki ramy 62,5°
Wyprzedzenie 117 mm
Wysokość kanapy 790 mm
Masa z paliwem 190 kg
Poj. zbiornika paliwa 21 l

zobacz galerię

Zobacz również:
Jeżeli na jazdę możesz poświęcić czas tylko po pracy, twoja maszyna musi być wyjątkowa. Mieliśmy to szczęście, że trafiły do nas aż cztery takie sprzęty.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij