Motocykl poleca:

Motocykle 125 ccm: 125 powodów do radości

Poleć ten artykuł:

Prezentujemy siedem godnych polecenia motocykli klasy 125 z rynku wtórnego. Dlaczego piszemy właśnie o nich? Bo uznaliśmy je za najfajniejsze w tej kategorii. Mimo że są różne, dają się lubić.   

125- testy

W myśl nowych przepisów od 24 sierpnia osoby posiadające od przynajmniej trzech lat prawo jazdy kategorii B będą mogły bez uzyskiwania dodatkowych uprawnień kierować motocyklami o pojemności do 125 cm3. Konkretnie chodzi tu o jednoślady, do prowadzenia których w innych przypadkach potrzebne jest prawo jazdy kategorii A1, czyli motocykle i skutery o pojemności do 125 cm3, mocy silnika nieprzekraczającej 11 kW (14,96 KM) oraz stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg. W obliczu nowych możliwości nie tylko samochodziarze zachodzą w głowę, co wybrać. Nowe prawo sprawiło bowiem, że wiele osób jeżdżących dotąd w roli „plecaczków”, a także ludzi czujących klimat, lecz niemających stosownego prawka, będzie mogło zasiąść za sterami własnej maszyny. Z myślą o nich wytypowaliśmy siedem najfajniejszych naszym zdaniem „125”, które warto kupić z drugiej ręki. Niektórymi można wygodnie jeździć we dwoje, inne obok uniwersalności mają świetny wygląd, są też maszynki sportowe. Wszystkie jednak posiadają wspólną cechę: są tanie, niezawodne i oszczędne.

    

Suzuki GN 125

Suzuki VanVan 125

Produkowany od roku 1982 „Gienek” (taką nazwę otrzymał w Polsce) nawiązuje wyglądem do soft chopperów z lat 80., jednak to też jest maszyna uniwersalna. Nowsze wersje ukazały się w 1987 i 1992 roku.

GN 125 pali zaledwie 2,5 litra wachy na setkę, co przy zbiorniku o pojemności 10 litrów oznacza, że podczas normalnej, codziennej eksploatacji stacje paliw jeździec ogląda od święta.

GN 125 to motocykl trwały, niezawodny i odporny na katowanie. Napędza go bardzo prosty, dwuzaworowy silnik (stosowano go zresztą w innych modelach), przy którym wiele czynności obsługowych (regulację zaworów śrubkami, luzy w obu zaworach – 0,08-013 czy obsługę prostego gaźnika, sprowadzającą się do czyszczenia i ustawiania wolnych obrotów) można wykonywać we własnym zakresie.

Jego masa to raptem 116 kg, co ułatwia manewrowanie, zaś podczas manewrów przy małych i przetaczania maszynki ucieszy panie i jeźdźców o niezbyt atletycznej budowie ciała.

Dość długie przednie zawieszenie jest wystarczająco sztywne, by zapewnić dobre i neutralne prowadzenie. Na dodatek pozycja na „Gienku” jest całkiem wygodna, i to nie tylko podczas codziennej jazdy, ale i w trasie.  

Wprawdzie Suzuki określa go jako Street, czyli motocykl szosowy, ale tak naprawdę to maszyna uniwersalna. Produkcję uruchomiono w 2002 roku, ale bardzo podobną maszynę oznaczoną jako RV 125 z dwusuwowym silnikiem produkowano już w latach 1972-1982.

VanVan nadaje się do wszystkiego, przy czym najmniej na szosę. Grube koła ułatwiają jazdę po piaszczystych czy szutrowych drogach, a 6-biegowa skrzynia zapewnia dobre wykorzystanie o s i ą g ó w 12-konnego silnika.

Wygląd VanVana to potęga. Jego niska i długa sylwetka wyróżnia się na tle innych motocykli.

Pozycja na VanVanie jest bardzo wygodna. Dodając do tego miękkie zawieszenia i opony o wysokim profilu (przód 130/80-18, tył 180/80-14), jeźdźcowi nie grozi obicie zadka, nawet gdy jedzie po sporych wybojach i kiepskich gruntowych drogach.

Najbardziej polecamy VanVany produkowane po 2007 roku. Wtedy to właśnie silnik otrzymał wtrysk paliwa, z którym jest mniej kłopotów niż z gaźnikiem.    

Dane techniczne:

 Dane techniczne:

Moc maksymalna: 12 KM (8,5 kW) przy 9500 obr/min

Maks. moment obr.: 9,8 Nm przy 7800 obr/min

Masa: 116 kg

Wysokość kanapy: 735 mm

 Moc maksymalna: 12 KM (8,5 kW) przy 9000 obr/min

Maks. moment obr.: 9,8 Nm przy 7500 obr/min

Masa: 128 kg

Wysokość kanapy: 770 mm

Tagi: motocykle używane | 125 | testy

Oceń artykuł:

3.8

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij