Motocykl poleca:

Peugeot CityStar 50: Jak samolotem

Poleć ten artykuł:

Ma urodę budki Toi Toi i rozmiary dużego skutera. Pod kanapą zmieścisz spore zakupy, a maleńki silniczek zapewni ci zgrabne przeciskanie się przez miejskie korki. Oto nowiuteńki Peugeot CityStar 50.  

Peugeot CityStar 50 Zobacz całą galerię

To jeden z tych sprzętów, z którymi do zaprzyjaźnienia się potrzebujesz kilku kilometrów asfaltu – nie więcej. Na pierwszy rzut oka wygląda dość pokracznie: ma nieproporcjonalnie duży przód, wielki chromowany grill i maleńkie koła. To mi się nie podoba.

Mija mi, gdy wybiegam z redakcji. W głowie mam tylko jedno: szybko i wygodnie dojechać do domu. Wrzucam laptop pod kanapę – gdzie jest dość miejsca nawet na większe zakupy – zapinam kask i ognia. Teraz CityStar prezentuje się o wiele lepiej.

Zapominam o braku miejsca

i kierownicy dotykającej kolana przy byle zakręcie. Krzesłowa pozycja jest wygodna, podobnie zresztą jak stopniowana, choć niedzielona kanapa. Fajnie, że pomyślano o małym schowku, do którego wejdzie nawet spory portfel, i o gniazdku zapalniczki, dzięki któremu doładuję telefon.

Gdy tak sobie wygodnie jadę przez miasto, nie przeszkadzają mi zaledwie 13-calowe koła, bo zawieszenia bez problemu łykają wrocławskie dziury. Nawet gdy zabierzesz pasażera, pojedynczy amortyzator daje radę. Co prawda skuterem nieco buja, ale można się do tego przyzwyczaić.

Największą niespodzianką jest silnik. Niby żaden cud: zwykła pięćdziesiątka chłodzona powietrzem. Nie ma wtrysku paliwa, jest zwykły gaźnik z automatycznym ssaniem. Jeśli odblokujesz silnik, pojedziesz nawet 75 km/h. Ruszając spod świateł, możesz być pewien, że zawsze będziesz zwycięzcą.

Niemiło przy dystrybutorze

Jeśli myślałeś, że mały silnik oznacza małe zużycie paliwa, jesteś w błędzie. Oddławiony Peugeot pije jak smok! W mieście łyka nawet 4,5 l/100 km. Dlatego jeśli możesz, bo masz prawko A1 lub B, wybierz „125”. Jest niewiele droższa i występuje w dwóch wersjach: z chłodzeniem powietrzem za 12 990 zł oraz chłodzona cieczą i zasilana wtryskiem za 15 490 zł.  

Dane techniczne Peugeot CityStar 50
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, jednocylindrowy,
dwusuwowy.
Elektryka akumulator 12 V
Przeniesienie napędu sprzęgło odśrodkowe, przekładnia CVT.
Śr. cylindra x skok tłoka 39,9 x 39,8 mm
Pojemność skokowa 49 cm3
Moc maksymalna 4,5 KM (3,4 kW) przy 6600 obr/min
Maks. moment obrotowy 4,6 Nm przy 5800 obr/min
PODWOZIE
Rama stalowa
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, tył – pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyn.
Hamulce przód – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 190 mm.
Rozmiary opon p/t 120/70-13 / 130/60-13
WYMIARY I MASY
Długość 1985 mm
Szerokość 750 mm
Wysokość 1300 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Wysokość kanapy 795 mm
Masa własna 125 kg
Poj. zbiornika paliwa 6,8 l
CENA 12 490 zł
Wyposażenie
Schowek na kask plus
Schowek na drobiazgi plus
Bagażnik minus
Topcase minus
Szyba plus
Blokada kierownicy plus
Zegarek plus
Licznik przebiegu dziennego plus
Podstawka centr./boczna plus / plus

Tagi: Peugeot | Peugeot CityStar 50 | testy | raport z jazdy | 125

Oceń artykuł:

2.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij