Motocykl poleca:

Peugeot Ludix Snake

Poleć ten artykuł:

Rodzina Ludixów ma się dobrze. Pod koniec ubiegłego roku mieliśmy okazję dosiadania modelu Trend, teraz przyszła pora na ostrego Snake’a.

Zobacz całą galerię

Ta idea była chyba pomysłem szalonego księgowego. Ludzie z Peugeota wymyślili sobie, że stworzą rodzinę skuterów, której wspólnym elementem będzie rama, a cała reszta (silniki, zawieszenia, koła, plastiki) – montowane w różnych konfiguracjach – stworzą rodzinkę małych miejskich skuterów. Od pomysłu do produkcji droga okazała się niezwykle krótka, tym bardziej że dodatkowym atutem modułowej konstrukcji są spore oszczędności. W MOTOCYKLU 12/2004 przedstawiliśmy Ludixa Trend. Teraz dostaliśmy do testów kolejną wersję – Snake. Od Trenda różni się ona nieco inną stylistyką, pojedynczym soczewkowym reflektorem i brakiem świateł drogowych.

   
 W kokpicie znajdziecie tylko to co najważniejsze.  Pod kanapą: zbiornika paliwa, oleju i maleńki schowek.
   
 Gdyby zabrakło prądu z pomocą przyjdzie kopniak  Przednia tarcza ma średnicę 155 mm.


O tym, jak mocno Snake potrafi ukąsić, przekonało się wielu kierowców aut podczas startu ze skrzyżowania. Oddławiona wersja bez większych kłopotów pomyka 70 km/h, a z górki zdarzało się nam zamknięcie budzika. Szkoda, że nie widzieliście twarzy kierowców, gdy to maleństwo wyprzedzało ich na prostej. Te osiągi nie oznaczają zużycia paliwa odrzutowca. Skuterek zadowalał się ok. 3 l paliwa na 100 km, co jest gwarancją, że nie trzeba zbyt często zajeżdzać na stację benzynową. Trzeba się jednak przyzwyczaić do braku kontrolki rezerwy. W tym modelu zdecydowano się na klasyczny kranik, umieszczony tuż pod przednią częścią kanapy.
Teraz czekamy na kolejne modele Ludixa, tym razem toczące się na czternastocalowych kołach.

 

Tagi: test | Peugeot

Oceń artykuł:

1.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij