Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.6

Romet ADV 150: CZYNGIS-CHAN

Wprawdzie to rzecz gustu, ale muszę to powiedzieć: Romet ma w ofercie znacznie ładniejsze maszyny. Na szczęście ADV 150 jeździ lepiej niż wygląda.

Raport z jazdy: Romet ADV 150

Jak wygląda Romet ADV 150, każdy widzi, więc nie ma sensu rozwodzić się nad jego urodą. Wystarczy powiedzieć, że robi w rodzinie za brzydkie kaczątko. Tymczasem, dzięki jednemu z kumpli, spojrzałem nań z zupełnie innej perspektywy.

Piotr, który w zeszłym roku zjeździł kawał Azji, przywitał Rometa jak starego znajomego: „Stary! Na takich sprzętach jeździ cała Mongolia! A żebyś widział, jak tym po stepie zapierniczają! I to z żoną, z dzieciakami i masą podoczepianych bambetli. Ledwo mogłem za nimi nadążyć DR-ką!”. Zbaraniałem i na testowanego Rometa zerknąłem łaskawszym okiem.

Ze szkoły pamiętam, że Mongołowie pod wodzą Czyngis-Chana podbili kiedyś kawał świata, przemieszczając się na małych, niezbyt urodziwych, za to cholernie odpornych na trudy, wytrwałych konikach. „Coś faktycznie może w tym być” – pomyślałem. Nie jest przecież tajemnicą, że Romet ADV 150 powstaje w Azji, urodą nie grzeszy, jest skromny, prosty i niezbyt wymagający w utrzymaniu. Ma niewielki apetyt na paliwo (3,2 l na setkę) i wbrew pozorom jest dość wygodny.

Nad tym, by jak najmniej ucierpiał w razie gleby, dba pokaźny zestaw gmoli zabezpieczających nawet kierownicę, zaś na manele masz dwa bagażniki – jeden nad tylną, drugi nad przednią lampą – oraz coś w rodzaju podłóg dla pasażera, o które można oprzeć sakwy lub coś o znacznie większych gabarytach. Irytuje kierownica o niezbyt fortunnie wygiętych końcówkach oraz to, że jej poprzeczka zasłania kontrolki. Z innych spraw: klamki nie mają regulacji, sprzęgło pracuje lekko, ale przedni hebel trzeba cisnąć, hamulce mogłyby być lepsze (pracują tępo, więc w sytuacjach podbramkowych najlepiej korzystać z obu).

Nocą bardzo ładnie wyglądają analogowe zegary (prędkościomierz z licznikiem głównym i przebiegu dziennego oraz obrotomierz), obok których znalazło się miejsce dla wskaźnika zapiętego biegu. Światła dają radę, natomiast nieco dziwi brak wyłącznika zapłonu przy bocznej podstawce. Za sprawą bardzo miękkiego widelca niezbyt fortunnie ulokowany niższy przedni błotnik zaczepia o gmole przy dobiciu przedniego zawieszenia. Irytują też lusterka, które pęd wiatru przestawia, i słabo trzymające opony.

Co tu kryć, najmocniejszym punktem maszyny jest silnik – elastyczny, oszczędny, kulturalny i współpracujący z zadziwiająco precyzyjną skrzynią biegów. A reszta? Na resztę lepiej przymknąć oko.

Dane techniczne Ducati Monster 821
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, czterosuwowy, gaźnik.
Przeniesienie napędu skrzynia pięciobiegowa, napęd łańcuchem.
Rozrusznik elektryczny i nożny
Śr. cylindra x skok tłoka 57,3 x 57,9 mm
Pojemność skokowa 150 cm3
Stopień sprężania 9,1:1
Moc maksymalna 13 KM (9,56 kW) przy 7000 obr/min
Maks. moment obrotowy 11,5 Nm przy 5500 obr/min
PODWOZIE
Rama kołyskowa ze stali
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 31 mm, tył – dwa amortyzatory, regulacja napięcia
wstępnego sprężyny.
Hamulce przód – tarcza, śr. 235 mm, zacisk jednotłoczkowy, tył – bęben, średnica 130 mm.
Skoki zawieszeń p/t 130/65 mm
Rozmiary opon p/t 90/90-18 / 110/90-16
WYMIARY I MASY
Dług./szer./wys. 2060 x 800 x 1100 mm
Rozstaw osi 1380 mm
Wysokość siodła 800 mm
Masa w stanie gotowym do jazdy 140 kg
Poj. zbiornika paliwa 18 l
CENA 5499 zł

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wprawdzie to rzecz gustu, ale muszę to powiedzieć: Romet ma w ofercie znacznie ładniejsze maszyny. Na szczęście ADV 150 jeździ lepiej niż wygląda.
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2014-09-22 11:32:15