Motocykl poleca:

Romet Ogar Caffe 125: Wspomnienia wracajcie

Poleć ten artykuł:

Na pewno wielu pamięta czasy, gdy marzeniem każdego nastolatka był czerwony lub niebieski Romet Ogar 50. Choć te czasy dawno minęły, znów możesz dosiąść Ogara, cofnąć się w czasie i poczuć się jak dawniej. 

Prezentacja: Romet Ogar Caffe 125 Zobacz całą galerię

Ci, którzy 20 lat temu ujeżdżali Rometa Ogara, byli szczęśliwcami: mieli okazję poznać smak wolności, poczuć pęd powietrza i usłyszeć ryk zarzynanego silnika. Choć zamiast jeździć mnóstwo czasu spędzało się na naprawianiu lub pchaniu zalanego motoroweru, chyba nikt nie zamieniłby tych wspomnień na żadne inne. Taki powrót do przeszłości może dać stylowy Romet Ogar Caffe 125.

Patrząc na niego, nie szukam podobieństw do klimatów w stylu café racer. Klasyczny wygląd przypomina dawne czasy: łydkę przypaloną od tłumika. Caffe to ładny klasyczny motocykl, podobny do wueski i innych wynalazków polskiej myśli technicznej. Klasykę widać też w silniku: jest zasilany gaźnikiem. Mimo to można go odpalić przyciskiem, ale też z kopniaka. Wybieram kopkę. Singiel zaskakuje szybko i pracuje równo. Spore wibracje niewielkiego piecyka przenoszą się na kanapę, kierownicę i podnóżki. Jedynka, dwójka, trójka – cyfrowy wyświetlacz biegów dobrze wskazuje kolejne przełożenia. Czwórka, piątka – motocykl stopniowo rozpędza się do maksymalnych 85 km/h. Dość dużo brakuje do deklarowanych przez producenta 103 km/h, niemniej do sprawnego poruszania się np. poza miastem w zupełności wystarcza.

Od czasu do czasu motocykl poskrzypuje, na dziurach trochę się buja, niemniej przez nierówności przechodzi dość pewnie. To zasługa dużego przedniego koła (18 cali), widelca o średnicy 31 mm i dwóch amortyzatorów z tyłu.

Płaska kanapa oferuje dużo miejsca i pozwala zmieścić się na tym motocyklu nawet wysokim. Mimo to motocykl jest raczej niewielki i pozwala na sprawne manewry między samochodami w mieście. Zegar wskazuje tylko prędkość, a dodatkowy niewielki wskaźnik paliwa trzęsie się od wibrującego silnika, więc mam poważne wątpliwości co do jego precyzji.

Po przejechaniu 100 km wciąż pokazuje full. Jest też dioda z symbolem telefonu, sygnalizująca właściwie nie wiem co – świeci non stop na czerwono, a mój telefon milczy. Hamulce działają z wystarczającą skutecznością, ale w duecie – użyte pojedynczo nie porażają. Ogar Caffe 125, o chińskich korzeniach, jest prawdziwym wehikułem czasu. Jeśli więc planujesz mały motocykl na dojazdy do pracy, a na widok plastikowych chińskich ścigaczy robi ci się niedobrze, rozważ tego Rometa. Jest stylowy, niedrogi (kosztuje tylko 4499 zł), a przy okazji być może przeniesie cię w czasie.

Michał Janiszyn

 

Dane techniczne Romet Ogar Caffe 125
SILNIK
Budowa chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, czterosuwowy, gaźnik
Przeniesienie napędu skrzynia pięciobiegowa, łańcuch
Rozrusznik elektryczny i nożny
Śr. cylindra x skok tłoka 54 x 54 mm
Pojemność skokowa 124,5 cm3
Stopień sprężania 10:1
Moc maksymalna 10,7 KM (7,8 kW) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 8,5 Nm przy 6000 obr/min
PODWOZIE
Rama stalowa, kołyskowa
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 31 mm, tył – dwa amortyzatory, regulacja napięcia wstępnego sprężyny.
Hamulce przód – tarcza, śr. 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, tył – bębnowy o średnicy 130 mm
Skoki zawieszeń p/t 108/120 mm
Rozmiary opon p/t 90/90-18 / 110/90-16
WYMIARY I MASY
Dług./szer./wys. 2060 x 800 x 1100 mm
Rozstaw osi 1355 mm
Wysokość siodła 700 mm
Masa z paliwem 111 kg
Poj. zbiornika paliwa 12 l
CENA 4499 zł

Tagi: test | raport z jazdy | Romet | Romer Ogar Caffe 125

Oceń artykuł:

3.2

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij