Motocykl poleca:

Romet Soft: Rdzawy diament

Poleć ten artykuł:

Romet Soft (ang. miękki) kojarzy się z japońskimi soft-chopperami, które w latach 80. zalały rynek motocyklowy. Ten jest chiński, ale też daje radę.  

Romet Soft 125 Zobacz całą galerię

Tę „125” napędza dopracowany gaźnikowy piecyk, który chętnie wkręca się na obroty, dość szybko rozpędzając sprzęcik do około 90 km/h. Wadą silnika są wibracje, które przy wyższych prędkościach powodują luzowanie się lusterek. Na Sofcie siedzisz dość wygodnie, wszystko masz pod ręką. Klamki hamulca i sprzęgła pracują dobrze, choć życzyłbym sobie lepszej skuteczności przedniego hebla. Solidnie zahamujesz dopiero jeśli do roboty zagonisz tylny bęben, który wydaje się znacznie skuteczniejszy niż tarcza z przodu. Pięciobiegowa skrzynia pracuje przyzwoicie, tyle że ciągle brakuje jej precyzji przełączania.

Soft wygląda całkiem nieźle. Zaskoczyło mnie, jak wielu ludzi podchodziło np. na stacji benzynowej, żeby zagadać. Muszę powiedzieć, że jakość wykonania i zmontowania tego chińsko- -polskiego motocykla nie przyprawia o ból głowy. Wreszcie! Wszystko trzyma się kupy i na razie nie rozkręca się podczas jazdy. Jedyny wyjątek: dzwoniące klocki hamulcowe. Inny powód do wkurzenia: wszechobecna rdza na nowym przecież motocyklu.

Romet Soft 125 to nie kolejny chiński szybko rozpadający się motorek, który można kupić w markecie. Stylowy wygląd, niezła jakość wykonania i kultura pracy silnika sprawiają, że Soft to bardzo atrakcyjna propozycja przede wszystkim dla tych, którzy chcą skorzystać z nowej możliwości ujeżdżania „125” z prawkiem kategorii B.

 

Dane techniczne Romet Soft 125
SILNIK
Budowa jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem, zasilany gaźnikiem
Przeniesienie napędu skrzynia pięciobiegowa, napęd łańcuchem
Rozrusznik elektryczny i nożny
Śr. cylindra x skok tłoka 54 x 54 mm
Pojemność skokowa 124,5 cm3
Moc maksymalna 12 KM (8,8 kW)
PODWOZIE
Rama kołyskowa, ze stali
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 31 mm, tył – dwa amortyzatory, regulacja napięcia wstępnego sprężyn
Hamulce przód – tarcza, śr. 220 mm, jednotłoczkowy zacisk, tył – bęben, średnica 130 mm
Rozmiary opon p/t 90/90-18 / 110/90-16
WYMIARY I MASY
Dług./szer./wys. 1950 x 810 x 1120 mm
Masa z płynami 105 kg
CENA 4999 zł

Tagi: raport z jazdy | Romet | Romet Soft

Oceń artykuł:

3.9

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij