Motocykl poleca:

Siła wielkich serc

Poleć ten artykuł:

Przedstawiamy pięć maszyn używanych, do napędu których użyto największych montowanych seryjnie do motocykli silników. Aż cztery z nich to dwucylindrowe widlaki.

Motocykle używane z wielkimi silnikami: Honda VTX 1800 Zobacz całą galerię

Honda VTX 1800

W Europie sprzedawano ją w latach 2001-2007, aż przestała spełniać normę Euro 3. Za to w Stanach była sprzedawana dłużej i właśnie amerykańskie wersje są najczęściej spotykane na rynku polskim. Mechanicy radzą, aby unikać ich, bo najczęściej są „po przejściach” – z prostowanymi po wypadkach ramami lub składane z kilku egzemplarzy. Sprzęty zza oceanu miewają wadę nieznaną w europejskich VTX-ach: uszkodzeniu ulega czujnik sterowania przepustnicy. Wymiana kosztuje ok. 150 zł, ale w Europie jest on sprzedawany z całą listwą wtryskową, co kosztuje aż 3630 zł. W starszych maszynach ukręcają się krzyżaki wału napędowego przy wyjściu z silnika – koszt 7244 zł (cała przekładnia kątowa) plus robocizna 300-400 zł. Przekleństwem mechaników jest regulacja zaworów – dojście do wydechu w tylnym cylindrze to makabra. Za regulację zapłacisz ok. 240 zł.

 

VTX 1800 jest niski, zdarzają się więc uszkodzenia dołu chłodnicy i pompy wody. Dobrze sprawdź, czy nic tam nie cieknie. Honda przyznaje się do następujących akcji serwisowych: pękający uchwyt tablicy rejestracyjnej – rocznik 2002; sprawdzenie połączenia przewodu masy (jeżeli był luźny, silnik niechętnie odpalał) – do rocznika 2003; pękanie sprężyny bocznej podstawki – do roku 2004 włącznie. Poważniejsza akcja serwisowa, ogłoszona w 2009 r., dotyczyła tylko rocznika 2002. Chodziło o możliwość pękania spawu na wahaczu, w którym biegnie wał napędowy. Natomiast silnik jest trwały i niezawodny.

Honda VTX 1800 - dane techniczne:

Silnik : Chłodzony cieczą, V2, czterosuwowy, 3 zawory na cylinder, rozrząd OHC, wałek wyrównoważający, wtrysk paliwa. Średnica cylindra x skok tłoka 101 x 112 mm. Pojemność skokowa 1795 cm3. Moc 107 KM przy 5000 obr/min. Maks. moment obrotowy 163 Nm przy 3000 obr/min.

Podwozie: Rama stalowa. Zawieszenia: przód – widelec upside-down, tył – dwuramienny wahacz ze stali, dwa amortyzatory. Masa (z paliwem) 345 kg. Ładowność 193 kg. Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów.

Prędkość maksymalna 194 km/h.

Zużycie paliwa 7,6 l/100 km.

Ceny części zamiennych: klocki hamulcowe p/t 227 zł na 1 tarczę/227 zł; filtr powietrza 221 zł; filtr oleju 50 zł; świece NGK IFR6L11 129 zł

Dane serwisowe: Ilość oleju z filtrem 3,7 l (w zależności od modelu ilość może być inna). Przegląd co 6000 km (wym. oleju co 12 000 km). Luzy zaworowe (zimny silnik): wydech 0,32, ssanie 0,13 mm.

 

ZALETY WADY

+ trwały silnik

+ niezła poręczność

+ dobre wykończenie

- wibracje

- oporna praca skrzyni biegów

- awaryjność amerykańskich wersji

Tagi: Motocykle używane | wielkie silniki | Honda VTX 1800 | Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited | Kawasaki VN 2000 | Triumph Rocket III | Yamaha XV1900 A Midnight Star

Oceń artykuł:

2.5

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij