Motocykl poleca:

Suzuki Burgman 650 Executive: najszybszy skuter w mieście?

Poleć ten artykuł:

Od wielu lat wy – nasi czytelnicy – uznajecie w plebiscycie Best Bikes Suzuki Burgmana za najlepszy skuter. Przypadek? A może wiecie coś, czego my nie wiemy? Sprawdzamy, co fajnego jest w odświeżonym maksiskuterze Suzuki.

Zobacz całą galerię

Wyglądem przypomina spasionego jamnika. Ważąc prawie 270 kg, cierpi na lekką nadwagę, no i wcale nie jest taki młody – po drogach toczy się od ponad 10 lat. Mimo to wy, nasi czytelnicy, z uporem maniaka od lat wybieracie go najlepszym w kategorii skuterów. O co kaman?

Test Burgmana 650 rozpoczął się

od sprawdzenia, jak jeździ po autostradzie z Tarnowa do Wrocławia. Tempo jak na skuter zapowiadało się dość szybkie. Tylko jak z 450-kilometrową trasą poradzi sobie mój tyłek i czy zalany na full zbiornik wystarczy na dojechanie do najbliższej stacji?

55-konny silnik płynnie i dość szybko rozpędza ważący prawie 270 kg skuter do 150 km/h. Jeśli koleś w samochodzie będzie chciał się z tobą ścigać, nie zastanawiaj się i użyj magicznego przycisku „Power” z lewej strony kierownicy. Dzięki niemu wskazówka obrotomierza będzie się wkręcać prawie do czerwonego pola, a kolejne przełożenia będą wrzucane coraz później. W razie przyhamowania silnikiem niższy bieg wejdzie dość późno. Choć Burgman ma typowo skuterową przekładnię CVT, elektronika tak steruje jej pracą, że masz wrażenie zmiany przełożeń.

Ja całkowicie odpuściłem sobie zmienianie biegów guzikami. Po pierwsze dlatego, że są one umieszczone trochę za wysoko (prawda, mam krótkie palce), a po drugie nie zamierzałem na autostradzie walczyć z jakimiś przełącznikami. Jeśli masz 180 cm wzrostu, przed szybką jazdą podnieś na maksa wielką jak żagiel przednią szybę. Minus tej zabawy jest taki, że przez cały czas wkurzać cię będzie drgająca od pędu powietrza jej górna krawędź oraz zamiłowanie Suzuki do delikatnego wężykowania. Ale gdy się do tego przyzwyczaisz, docenisz komfort jazdy i to, że na autostradzie Burgman spali zaledwie 5,5 l paliwa na 100 km. Kontrolka rezerwy włączyła się po 205 km. To akurat tyle, żeby po 1,5 godz. jazdy zatrzymać się, zatankować i rozprostować nogi.

Gruba kanapa jest wygodna

a miejsca za kierownicą sporo (ale koszykarzem nie jestem). W drodze do Wrocławia życie uratowało mi podgrzewanie kanapy i manetek. Bajer prosty i skuteczny, od lat stosowany w motocyklach, tyle że naprzemienne wyłączanie na pewien czas raz jednego, raz drugiego było irytujące. Rozumiem, że chodzi o uratowanie akumulatora, bo i kanapa, i rączki pożerają pewnie sporo prądu. Niemniej po raz pierwszy chowanie portfela na autostradowych bramkach nie było kłopotliwe. Burgman ma całą masę schowków, zaczynając od tego zamykanego pod kanapą, w którym zmieszczą się dwa kaski, zakupy i coś jeszcze, na tym wymierzonym pod portfel i komórkę pod kierownicą kończąc.

Po prawie 1000 km chyba rozpracowałem Burgmana. Jest wygodny, bez problemu spakujesz na niego spore zakupy, a pasażer nie będzie narzekał na brak miejsca. Seryjny ABS zagwarantuje bezpieczne hamowanie, a silnik nie przetrzepie twojego portfela. Są i wady. Skuter jest na tyle szeroki, że do przeciskania się między samochodami trzeba złożyć lusterka. Na szczęście sprawę załatwi guzik na kierownicy, a widok składających się lusterek na bank wzbudzi sporą zazdrość samochodziarzy. Ogromny rozstaw osi i miękkie zawiasy powodują, że nie ma mowy o skuterze sportowym. Pytanie, na czym bardziej ci zależy, gdy jeździsz skuterem po mieście – na komforcie czy chirurgicznej precyzji w winklach.

A co z wiekiem?

Otóż Burgmanowi lata wychodzą tylko na zdrowie. To, co miało się zepsuć, już się popsuło, a to, co miało zostać poprawione – zmieniono. Werdykt: oto mamy fajny i oszczędny sprzęt na dojeżdżanie do roboty, nawet z bardzo daleka. Natomiast jeśli szukasz czegoś do lansu to inni potrafi ą to o niebo lepiej.

Tagi: Suzuki | Burgman 650 Executive | skuter | szybki skuter

Oceń artykuł:

2.4

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij