Motocykl poleca:

Suzuki GSX 1250 FA – mydełko FA

Poleć ten artykuł:

GSX 1250 FA to nowy motocykl w ofercie Suzuki, choć nowości w nim jak na lekarstwo. I w żadnym wypadku nie jest to zarzut. Może to być nawet zaleta, zważywszy że Suzuki od dawna z sukcesem stosuje ten patent. Patrz: Bandity.
suzuki-gsx-1250-fa-2010-02.jpg Zobacz całą galerię

A skoro już o Bandicie mowa, trzeba prosto z mostu powiedzieć, że to właśnie duży GSF jest najbliższym krewnym GSX-a 1250 FA. I można by tu kolejny raz rozpisywać się o pochodzeniu i historii GSX- -F-a, „imbrykach”, „jajkach” i innym nabiale, tylko po co? Jajko niech pozostanie jajkiem, a GSX 1250 FA właśnie GSX-em 1250 FA, choć litery na końcu nazwy, oznaczające ABS, nasuwają wspomnienie o dawnym hicie z mydełkiem.



Największy myk w tym motocyklu
...polega na tym, że dostał nowy, większy silnik. Jest to oczywiście rzędowa 4-cylindrówka o pojemności 1255 cm3. Mimo to daleko jej do osiągów litrowych przecinaków. 97 KM to na pierwszy rzut oka trochę biednie, choć podczas jazdy taka moc w połączeniu z 108 Nm maksymalnego momentu obrotowego zupełnie wystarcza, żeby cieszyć się lajtową jazdą turystyczną. I chyba właśnie o to chodzi w tym motocyklu. Po wstępnym zapoznaniu z Suzuki dopadła mnie myśl: Ale on mały! Tyle że przy moich 193 cm niewiele jest motocykli, o których pomyślałbym inaczej. Niemniej podświadoma myśl, że jest to motocykl o tak dużej pojemności, sugerowała, że będzie większy.

Odpalam i… cisza. Nie, nie, motocykl odpalił, tylko ogromny jak działo plazmowe z „Gwiezdnych wojen” wydech tak mocno tłumi odgłosy z silnika, że aż trudno uwierzyć, iż to możliwe. Od takiej pojemności oczekiwałem lepszych doznań akustycznych. Jakoś znielubiłem Euro 3. Pierwsze kilometry na GSX-F-ie powodują, że czujesz się jak w podróży ze starym kumplem – zero stresów. B i e g i , mimo dość długiego skoku dźwigni, wchodzą łagodnie i bez proszenia, a silnik pozwala swobodnie żeglować na wysokiej fali momentu obrotowego czy to po miejskich arteriach, czy w trasie. Miłośnicy mieszania w skrzyni nie będą zachwyceni, bo na ostatnim biegu sprzęcik ciągnie już od 1500 obr/min. I to jak!


   
Zadupek, również z Bandita, to jedyne miejsce,gdzie widnieje dyskretne logoGSX 1250 FA. 

Motocykl prowadzi się stabilnie
...a zawieszenia nieźle wybierają nierówności i budzą zaufanie. W trasie pomaga pełna owiewka z szybą, która jednak mogłaby być nieco większa. W mieście trochę niepewności wprowadzają szerokie i mocno wysunięte do przodu lusterka, ale po chwili przyzwyczajenia i to nie nastręcza kłopotów. Tak jak cała reszta.

W każdym elemencie GSX-F-a znajdziemy coś z innych motocykli Suzuki. Wystarczy wziąć silnik, ramę, zbiornik, zadupek, regulowane siedzenie, zawieszenia, kierownicę i lusterka z Bandita do tego lampa z GSX-R-a sprzed kilku lat, owiewka z GSX-F-a 650, trochę aromatów (SDTV, ISC, PAIR, SCEM – systemy wykorzystane w GSX-F-ie) i szczypta tajnych składników takich jak zegary oraz ABS i oto mamy GSX-a 1250 FA. Prawie jak z przepisu na karpatkę babuni. Niby proste, ale właściwą recepturę zna tylko babcia, czyli w tym wypadku panowie z Hammamatsu.


   
Kokpit wygląda estetycznie i jest czytelny. Fajnym smaczkiem jest wyświetlaczzapiętego biegu, którego często brakuje w maszynach sportowych.
 Hamulce to sprawdzony system z 4-tłoczkowymi zaciskami. ABSnie poraża skutecznością, ale wystarczy, aby poratować w opresji.

Ani ekstramocny, ani superwygodny
Nowy GSX 1250 FA nie jest ani motocyklem piekielnie mocnym, ani wyjątkowo wygodnym, który od rewolucyjnych rozwiązań technicznych trzyma się z daleka. Niewiele ma z ciacha, choć trudno zarzucić mu brzydotę. Mimo szczupłej sylwetki cierpi na lekką nadwagę, która na szczęście jest prawie nieodczuwalna. Hamuje nie najgorzej. Rozczarowuje brzmieniem, ale rekompensują to przyjemność z jazdy i – co ważne – cena. 37 900 zł za wersję z ABS-em nie zamieni kieszeni w czarną dziurę. Dobrym pomysłem jest wybór kilku akcesoriów z dłuuugiej listy.

Tagi: Suzuki | GSX 1250 FA

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij