Motocykl poleca:

Test Aprilia RSV4 R

Poleć ten artykuł:

Aprilia RSV4 R nie miała łatwego startu. Musiała udowodnić, że nieudana premiera była jednorazowym potknięciem, ale też to, iż – mimo wyposażenia skromniejszego niż wersji Factory – jest maszyną z pierwszej ligi.  

Aprilia RSV4 R Zobacz całą galerię

W nowej Aprilii RSV4 R zrezygnowano z regulacji kąta główki ramy i wysokości mocowania osi wahacza, regulacji położenia silnika, z odkuwanych kół, zawieszeń Öhlinsa, gardzieli ssących o zmiennej długości oraz elementów z karbonu. Tę stratę RSV4 R osładza znacznie przyjaźniejszym podejściem do portfela nabywcy. Cena wyjściowa 66 900 zł oznacza bowiem o 18 000 zł mniej niż za Factory (84 900 zł). Do tego dochodzi siedzenie dla pasażera – wprawdzie skromne, ale jest. Spartańsko twarde siodło zapewnia jeźdźcowi wysoką pozycję, nisko zamocowane połówki kierownicy dobrze leżą w dłoniach, a podnóżki znajdują się na idealnej wysokości – wszystko to stwarza świetną pozycję do jazdy po zakrętach. Do tego wąska talia ułatwiająca przerzucanie motocykla z zakrętu w zakręt.

Łykanie winkli
Z powodu niskiej jak na południe Francji temperatury rozrusznik trochę kręci, nim V4 zbudzi się do życia. Po zapięciu jedynki w wydechu otwiera się przepustnica i pomruk zmienia się w ryk. Pozwala to wprawdzie oszczędzić na tuningowym wydechu, ale na dłuższych odcinkach hałas potrafi zmęczyć. Podkreśla jednak sportowe przeznaczenie maszyny. Erka połyka winkle z lekkością nieznaną dotąd wśród litrówek. To fantastyczne, jak swobodnie daje się wprowadzać w złożenie i jak chętnie utrzymuje się w takiej pozycji. Brak odkuwanych kół jest równie mało wyczuwalny, co większa o 8 kg masa. Swoboda i precyzja, z jaką Aprilia pokonuje zakręty, oczarowuje nawet na najbardziej podstępnych winklach.

Refleksy z szyby utrudniają odczyt. Wspaniała skuteczność, świetna dozowalność – oto hamulce z najwyższej półki.
   

Można by tak jechać bez końca, pod warunkiem jednak, że dobrze rozgrzało się opony. Niezwykle przyczepne Metzelery Racetech K3 dopiero wówczas zapewniają przyczepność i feedback. Oprócz tego podwoziu RSV4 R niczego nie brak. Mimo że zawieszenia są bardziej miękko zestrojone niż w Factory, zapewniają nienaganną stabilność. Przez długie, szybkie zakręty, nawet te usiane nierównościami, RSV4 R przejeżdża pewnie i bez żadnego zachwiania. Widelec sprawnie wygładza nierówności nawierzchni.

 

Dane techniczne Aprilia RSV4 R
SILNIK
Budowa chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, V 65°, DOHC, wałki rozrządu napędzane kołami zębatymi/łańcuchami, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 48 mm, regulowany katalizator.
Elektryka alternator 420 W, akum. 12 V/9 Ah.
Przeniesienie napędu mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, przełożenie wtórne 42:16.
Śr. cylindra x skok tłoka 78 x 52,3 mm
Pojemność skokowa 999,6 cm3
Stopień sprężania 13:1
Moc maksymalna 180 KM (132,4 kW) przy 12 500 obr
Maks. moment obrotowy 115 Nm przy 10 000 obr
PODWOZIE
Rama grzbietowa z aluminium.
Zawieszenia przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, amortyzator skrętu, regulowane napięcie wstępne sprężyn oraz tłumienie od- i dobicia, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia.
Hamulce przód – dwie tarcze, śr. 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 220 mm, zacisk 2-tłoczkowy.
Koła odlewy aluminiowe
Wymiary felg 3,50 x 17; 6,00 x 17
Wymiary opon 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1420 mm
Kąt główki ramy 65,5°
Wyprzedzenie 105 mm
Skoki zawieszeń p/t 120/130 mm
Wysokość kanapy 840 mm
Masa z paliwem 212 kg
Ładowność 194 kg
Poj. zbiornika paliwa 17/4 l

Tagi: Aprilia RSV | RSV4 R | test

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij