Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Test Modeka Kolumbus

Modeka Kolumbus to zestaw turystyczny uszyty z materiału Kenytex. Przez 7 miesięcy męczyliśmy go w teście. Jak przetrwał? Czy jest warty swojej ceny?

Modeka Kolumbus w teście. Modeka Kolumbus w teście.

Producent obiecuje

Zestaw uszyty z odpornego na przetarcie materiału Kenytex (12% kevlaru DuPont, 88% poliestru). I kurtka, i spodnie mają wypinaną membranę Sympatex oraz podpinkę. Bezpieczeństwo to sprawa zestawu protektorów Sas-Tec (plecy, barki, łokcie, biodra, kolana). Rozmiary: kurtka M–4XL, spodnie M–4XL + skracane i przedłużane nogawki).

Modeka Kolumbus w teście.



Sprawdziliśmy

Zestaw robi znakomite wrażenie. Pierwsza przymiarka wystarczy, byś nie chciał go zdejmować. Materiał Kenytex znakomicie się układa i zapewnia pełną swobodę ruchów. Dopasowanie do sylwetki ułatwiają płynne regulacje (rzepy) na rękawach, w talii i w pasie, skokowe (napy) na nogawkach oraz rzep z gumką na mankiecie spodni. Bezpieczeństwo to pełen zestaw protektorów Sas-Tec (regulowane na łokciach i kolanach) oraz wstawki z odpornego na przetarcie materiału SuperFabric.

Nie będziesz również narzekał na wyposażenie – membrana Sympatex jest skuteczna, tzn. nie przepuszcza wody oraz nawet w cieplejszy dzień nie będziesz miał wrażenia, że ktoś zatrzasnął cię w terrarium. Z kolei podpinkę ocieplającą szczególnie docenisz wiosną i jesienią. Na trasie w czasie deszczu o różnym natężeniu (ok. 400 km) nie przemokłem. Inne, co w takich warunkach pochwalisz (a właściwie pochwalą twoje nerki), to szelki spodni. Z kolei w upalne dni prawdziwą ulgę przynosi wypięcie membrany. Wtedy na wagę złota jest wentylacja.

Modeka Kolumbus w teście. Modeka Kolumbus w teście.
Wentylacja jest mocną stroną zestawu Kolumbus - temat przemyślano zarówno w przypadku kurtki, jak i spodni.


Na szczęście Modeka poświęciła tej sprawie sporo uwagi. Na klacie możesz odsłonić dwa ogromne panele, ponadto otwarcie zamków na rękawach i na plecach powoduje przeciąg i przynosi wyraźną ulgę. Jest jeden warunek: trzeba jechać, bo w czasie stania w korku zawsze się spocisz. Ze spodniami jest trochę gorzej. Tu na udach są dwa wloty wentylacji, przy czym przepływ powietrza na prawej nodze utrudnia kieszeń. Znakomitym pomysłem jest umieszczenie wylotów powietrza z tyłu nogawek. Jeśli nie będziesz miał na nogach butów z wysokimi cholewami, trochę świeżego powietrza dostanie się też od dołu nogawek.

Modeka Kolumbus w teście. Modeka Kolumbus w teście.
Genialne w swej prostocie - regulacja mankietu nogawek spodni. Gdyby boczne kieszenie były o dosłownie 10-15 mm szersze, telefon czy portfel weszłyby poziomo.


Czy Kolumbus jest ideałem? Nie do końca. Jeśli jeździsz nakedem lub maszyną sportowo-turystyczną, wkurzą cię boczne kieszenie – są nieco za wąskie, więc telefon czy portfel nie mieszczą się na leżąco, a umieszczone pionowo będą ci się wbijać w żebra. Szkoda tym bardziej, że obie kieszenie są wodoodporne. Na pocieszenie: jeśli masz turystyczne enduro, ten problem cię nie dotyczy. W kosztującym przecież swoje zestawie wkurza odpruwający się panel materiału SuperFabric. Sprawa dotyczy lewego ramienia; najprawdopodobniej odbiła się na nim jazda z plecakiem.
Te wpadki obniżyły ocenę kurtki, niemniej jest to dobry z wielkim plusem. Za nieco ponad 3500 zł dostajesz solidny zestaw (1990 zł kurtka i 1540 zł spodnie), który posłuży ci przez kilka lat. Teraz już nic nie powstrzyma cię przed podróżowaniem.

zobacz galerię

Zobacz również:
Za sześciopak na brzuchu ona na pewno cię doceni, za sześciopak w lodówce wdzięczni będą ci kumple, ale najfajniejszy sześciopak to taki, który ma dwa koła i stoi w garażu. W naszym porównaniu stają Benelli 750 Sei, BMW K 1600 GT, Horex VR6 Roadster, Honda CBX i Gold Wing F6B oraz Kawasaki Z 1300.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
Partnerem sekcji jest:
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij