Motocykl poleca:

Test czytelnika: Yamaha Aerox R - skuterowy ścigacz?

Poleć ten artykuł:

W 1997 r. Yamaha zaprezentowała swój sportowy skuter o pojemności 50 cm3 o nazwie Aerox. Od tego czasu nic się w nim nie zmieniło nie licząc małych zmian w mechanice. Skuter jest z 2008r. i ma przebieg troszkę ponad 5000 km. Skuter jest odblokowany.

Zobacz całą galerię

Sylwetka

Aerox jest w kolorze czarnym, który do niego bardzo pasuje (wg. mnie oczywiście). Patrząc na niego widać ostre kształty, które uświadamiają nas, że ta maszyna ma coś wspólnego ze sportem. Z przodu skutera widoczny jest duży wlot do chłodnicy i lampa w kształcie litery „V”.  Warto wspomnieć, ze plastiki są bardzo dobrze ze sobą spasowane i nie sprawiają wrażenia, że za chwilkę się połamią. Po dłuższych oględzinach moją uwagę przykuło siedzenie. Jest ono krótkie i trochę twarde. Ale największą wadą tego skutera, która jest od razu widoczna jest siedzenie dla pasażera. Jest ono wykonane z bardzo twardej gąbki, wąskie, a pasażer siedzi na wlewie paliwa. Patrząc na zegary widać, że domagają się one obrotomierza. Obrotomierz znajduje się niestety tylko w wersji RR, a to jest zwykła wersja. Rox’ik posiada 2 schowki. Ten pod siedzeniem jest bardzo duży jak na taki mały skuter i oprócz kasku schowamy tam jeszcze parę drobiazgów. Ten drugi znajduje się w tunelu pomiędzy nogami na podłodze. Znajduje się tam także wlew oleju do silnika. Można tam schować narzędzia, ale przy tym skuterze są one raczej nie potrzebne.


Silnik

Aerox posiada bardzo mocny (jak na skuter tej pojemności) silniczek pojemności 50cm3 chłodzony cieczą i zapewnia znakomite osiągi przy najwyższych obrotach. Skuter rusza trochę „ospale”, to za sprawą sprzęgła. Łapie ono już przy około 3500 Obr/min., kiedy to skuter rusza. Później obroty nieco spadają, aby następnie przy około 20 km/h (po pełnym zasprzęgleniu) znów zacząć rosnąć. Wtedy właśnie czuć największe uderzenie mocy. Od 30 km/h skuter wystrzela do przodu i równomiernie przyśpiesza do prędkości maksymalnej. Prędkość maksymalna, jaką udało mi się uzyskać podczas testu to 95 km/h licznikowych na prostej. Skuter zazwyczaj jedzie 90 km/h licznikowych. Ale wiadomo, że w realu ta prędkość jest troszkę niższa.


Osiągi:
V/max: licznikowe 92-95 km/h
przyspieszenie 0-30 km/h:  3,3 sek.
przyspieszenie 0-50 km/h:  5,5-6 sek.
przyspieszenie 0-70 km/h:  11,6 sek.

Aerox jest jednym z najszybszych skuterów klasie 50cm3. Miałem okazję porównać jego osiągi z Aprilią SR (na wtrysku) i okazało się, że Aerox ma nieznacznie lepsze osiągi od SR’ki.


Hamulce

Tagi:

Oceń artykuł:

3.1

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij