Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Test dwuczęściowych kombinezonów: Łowcy skór

Fani przecinaków najchętniej stawiają na kombinezony dwuczęściowe. Testujemy dziesięć z nich.

Testujemy dziesięć spośród kombinezonów dwuczęściowych.

Kombinezony jednoczęściowe są nieocenione podczas gleby na torze i świetnie sprawdzają się, gdy ślizg po asfalcie kończy lądowanie w żwirze. Natomiast podczas jazdy po zwykłych ulicach znacznie rzadziej niż na torze dochodzi do szlifów, za to motocykliści dużo częściej zatrzymują się, żeby np. napić się kawy, zjeść coś, zatankować czy zapalić. W takiej sytuacji rozebranie się z kozacko wyglądającego, ale niepraktycznego jednoczęściowego kombinezonu to istna męczarnia.

Znacznie łatwiejsze jest to w przypadku dwuczęściowych kombinezonów skórzanych, tzn. takich, w których kurtkę łączy ze spodniami biegnący dookoła zamek błyskawiczny. W trakcie przerwy w jeździe wyćwiczonym ruchem bez problemu odepniesz i zdejmiesz kurtkę i przerzucisz ją przez oparcie krzesła. Jeśli taki dwuczęściowy gajerek ma kieszenie, wtedy od razu masz pod ręką tak przydatne rzeczy, jak portfel czy telefon komórkowy. Bardzo przydaje się także mała kieszonka w spodniach, w której schowasz kluczyk od stacyjki.

Wada kombinezonów dwuczęściowych jest taka sama, jak zaleta – połączenie kurtki ze spodniami. Skóra i jej odporność na rozerwanie oraz przetarcie nie różni się od tej z kombinezonów jednoczęściowych, nawet jeśli kosztują mniej więcej tyle samo. Ale jeśli podczas upadku kurtka oddzieli się od spodni, wówczas ciało motocyklisty chroni jedynie bielizna. Czyli jest ono praktycznie niechronione. Dlatego podczas testu zwracaliśmy uwagę – co oczywiste – na jakość skóry i jej właściwości oraz uzbrojenie garniturów w ochraniacze i ich jakość, ale też na solidność i trwałość zamka, szwy oraz dobre nachodzenie na siebie górnej i dolnej części. Ucieszyło nas, że niemal wszyscy producenci stanęli pod tym względem na wysokości zadania. Od garniturków górnej klasy średniej, tzn. kosztujących od 2570 do ponad 4000 zł, takich rzeczy można i należy wymagać.

Ponieważ ocenialiśmy m.in. wygodę, dodajmy dla jasności, że skórzane ubranka pod tym względem nie mogą równać się z teksami.  

 

Test kombinezonów dwuczęściowych

ALPINESTARS ATEM

Importer: Inter Motors tel. 801 882 088 www.intermotors.pl
Cena: 3399 zł (dostępny tylko jako zestaw)
Rozmiary: męskie 48 do 60
Kolory: czarny, czarny z białym albo z białym i czerwonym
Masa (rozmiar 52): 4,58 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami z aramidowego strechu
Grubość skóry: 1,1 mm
Kraj produkcji: Wietnam

plusOchraniacze nie przesuwają się nawet przy bardzo dynamicznej jeździe, bez zarzutu osłaniają stawy, dobra ochrona piszczeli, kieszonki na ochraniacze klatki piersiowej; bardzo dobra wentylacja przy temperaturach powyżej +20°; mocne zapięcie pasa; dwie duże kieszenie zewnętrzne w kurtce; dobra swoboda ruchów.

minusZa krótkie rękawy i nogawki, bardzo wąskie w łydkach – zapomnij, że zapniesz zamek po włożeniu spodni – dlatego wkładanie możliwe jest tylko z zapiętymi zamkami na łydkach. Trzeba do tego użyć dużej siły.

Test kombinezonów dwuczęściowych

BÜSE Jarama

Importer: CM Rider tel. 12 655 42 00 www.buse.com.pl
Cena sugerowana: 2570 zł (dostępny tylko jako zestaw)
Rozmiary: męskie 48-62, damskie 36-40
Kolory: czarny z białym albo z białym i żółtym, zielony lub czerwony
Masa (rozmiar 52): 4,46 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca, elastyczne wstawki z poliamidu
Grubość skóry: 1,15 mm
Kraj produkcji: Wietnam

plusPo dwa zamki błyskawiczne do regulacji na łydkach; bardzo dobra efektywność tłumienia siły uderzeń ochraniaczy barków, łokci i kolan; solidne połączenie kurtki ze spodniami z dodatkowymi haczykami, mocne zapięcie pasa na zatrzask i haczyk; niewielka masa całkowita; dobry wybór rozmiarów.

minusNieco za krótkie plecy utrudniają przyjęcie moco pochylonej pozycji, ściśnięte łokcie, wygoda poniżej przeciętnej; nie za duże kieszenie na drobiazgi (portfel, telefon, aparat fotografi czny, klucze); ochraniacze łokci osadzone za bardzo na zewnątrz.

WNIOSEK: Przylega do ciała prawie jak podkoszulek. Ubiór solidny, ale niezbyt nadający się dla jeźdźców z nadwagą i z wyćwiczonymi łydkami (wąsko!).

WNIOSEK: Porządnie wykonany i wyposażony, za rozsądne pieniądze. Dopasowanie nie każdemu odpowiadało. Zanim kupisz, koniecznie przymierz!

NASZA OCENA: 4
NASZA OCENA: 4

Test kombinezonów dwuczęściowych

DAINESE Laguna Seca Evo

Importer: Wind-Snow-Moto tel. 12 416 92 10 www.wsm24.pl
Cena: 3905 zł dodatkowy ochraniaczy pleców Wave G2 265 zł
Rozmiary: 44-60
Kolory: czarny z antracytowym i białym lub czerwonym, biały z czarnym i czerwonym
Masa (rozmiar 52): 5,17 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca, elastyczne wstawki z włókien tekstylnych
Grubość skóry: 1,3 mm
Kraj produkcji: Ukraina

plusDuża swoboda ruchów; bardzo mocne połączenie kurtki ze spodniami – łatwa obsługa spinającego je zamka; ochraniacze (pełne wyposażenie) leżą pierwszorzędnie; materiał 3D Mesh na plecach z efektowną wentylacją; gruba, wzbudzająca zaufanie skóra jako materiał zewnętrzny, sensowna regulacja szerokości na łydkach.

minusZaledwie jedna kieszeń wewnętrzna, za mało miejsca na duży portfel czy smartfona; za wąskie rękawy; lekko uciska w zgięciu kolan; w wyposażeniu seryjnym brak ochraniacza pleców, wysoka cena doposażenia.

Test kombinezonów dwuczęściowych

FLM Tech-2

Importer: Polo Motorrad tel. 22 375 74 84 www.polo-motorrad.com
Ceny: kurtka 1750 zł, spodnie 1300 zł, dodatkowe ochraniacze 220 zł, całość 3270 zł
Rozmiary: 48-56
Kolory: czarny, czarny z białym
Masa (rozmiar 52): 5,34 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami tekstylnymi
Grubość skóry: 1,0-1,1 mm
Kraj produkcji: Chiny

plusDuża kieszeń wewnętrzna zmieści nawet dużego smartfona i spory portfel, spodnie mają zamykaną kieszeń (fajne!); dwie długości zamka do spięcia ze spodniami; krój zapewnia wygodę; dobra wentylacja podczas upału.

minusOchraniacze na łokciach mogą się przekręcać, kolana nie są dostatecznie osłonięte, ochrona piszczeli raczej średnia; zakończenie nogawek nieco za szerokie (tworzą się lekkie zgrubienia); za ochraniacze pleców i bioder trzeba dopłacić ekstra; niewielki zakres rozmiarów.

WNIOSEK: Poczucie bezpieczeństwa jak w zbroi. Podczas jazdy po szosie masz wrażenie, że masz na sobie kombinezon treningowy. Coś w sam raz dla sportowych jeźdźców!

WNIOSEK: Pochwała za wygodę. Daleko mu do dopasowania w sportowym stylu. Luźny krój i kieszenie to ukłon w stronę turystyki.

NASZA OCENA: 5 NASZA OCENA: 4

Test kombinezonów dwuczęściowych

FURYGAN Akira/Shifter

Importer: Booster Motocykle tel. 32 209 52 51 www.booster.com.pl
Ceny: kurtka 2100 zł, spodnie 1750 zł, całość 3850 zł
Rozmiary: kurtki od S do 3XL, spodnie od 36 do 50
Kolory: kurtka czarna, czarny z białym oraz żółty lub czerwony
Masa (rozmiar 52): 5,29 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca, elastyczne wstawki z poliamidu
Grubość skóry: 1,1 mm
Kraj produkcji: Francja/Tunezja

plusBardzo dobra efektywność tłumienia siły uderzeń przez ochraniacze, komplet protektorów w zestawie; duże kieszenie wewnętrzne z zamkami błyskawicznymi; jedyny kombinezon w teście z wyjmowaną podpinką; łatwa obsługa zamka łączącego kurtkę ze spodniami.

minusNiezbyt udane proporcje: uciskało i uwierało w okolicy bioder, zgrubienia na kolanach; luźna skóra szkodzi wygodzie; złe położenie ochraniaczy kolan – staw słabo osłonięty, średnia ochrona piszczeli, za słabe połączenie kurtki ze spodniami.

Test kombinezonów dwuczęściowych

HELD Safer/Grind

Importer: Motoglobe tel. 61 653 57 78 www.motoglobe.pl
Ceny: kurtka 1549 zł, spodnie 1449 zł całość 2998 zł
Rozmiary:
48-60
Kolory:
czarny, czarny z białym, ewentualnie z białym i czerwonym lub niebieskim
Masa (rozmiar 52):
5,30 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny:
miękka skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami z włókien aramidowych
Grubość skóry:
1,1 mm
Kraj produkcji:
Wietnam

plusBardzo dobra ochrona barków i łokci oraz kości promieniowej; bardzo dobre dopasowanie i swoboda ruchów, zero zastrzeżeń do wygody; świetna wentylacja; trwały metalowy zamek łączący kurtkę ze spodniami; duża kieszeń wewnętrzna.

minusOchraniacze kolan osadzone nieco za bardzo na zewnątrz; uczucie chłodu przy temperaturach ok. +15° i niższych; zamki na łydkach mogą uciskać; zamek łączący kurtkę ze spodniami niekiedy się zacina.

WNIOSEK: Wjazd na tor? Zdecydowanie nie! Do turystyki natomiast jest OK, jednak nie na wszystkich jeźdźcach będzie leżeć jak trzeba.

WNIOSEK: Największe pochwały należą mu się za dopasowanie i za wentylację podczas podróży w sportowym stylu.

NASZA OCENA: 3
NASZA OCENA: 5

Test kombinezonów dwuczęściowych

IXS Ray

Importer: Yamaha Motor Middle Europe tel. 22 519 90 40 www.uhma-bike.pl
Cena: 3100 zł (dostępny tylko jako zestaw)
Rozmiary: męskie 46-56 i 98-110, damskie 36-44
Kolory: czarny z białym i antracytem, żółty, zielony lub pomarańczowy, biały z antracytem i czarnym
Masa (rozmiar 52): 4,85 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami z włókien aramidowych
Grubość skóry: 1,2 do 1,3 mm
Kraj produkcji: Chiny

plusDuży zakres rozmiarów; wyśmienite wykończenie rękawów i nogawek, przylega do ciała, a mimo to jest wygodny, także w pozycji wyścigowej; wytrzymała skóra; mocny metalowy zamek łączący ze spodniami; praktyczna kieszeń w spodniach, duże kieszenie wewnętrzne w kurtce; prawidłowo osadzone protektory.

minusSpodnie w pasie zapinane tylko na rzep i klamerkę, niezbyt łatwa ich obsługa; przy temperaturach ok. 15° czuć powiew chłodu na korpusie, co obniża komfort.

Test kombinezonów dwuczęściowych

MODEKA Kyalami

Importer: Modeka Polska tel. www.modeka.pl
Ceny: kurtka 1440 zł, spodnie 1190 zł, całość 2630 zł
Rozmiary: 48-60
Kolory: czarny, czarny z białym
Masa (rozmiar 52): 4,71 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami z włókien Grubość skóry: 1,25 mm
Kraj produkcji: Pakistan

plusMocna skóra, przekonujące wyposażenie z wysokiej jakości stretchem z kevlaru i poliamidu, porządne wykonanie; pełen zestaw ochraniaczy, które bardzo dobrze leżą, dobra ochrona piszczeli; duża kieszeń wewnętrzna, dwie kieszenie zewnętrzne w kurtce (zmieszczą nawet duży portfel) i jedna kieszeń w spodniach; odpowiednie proporcje, bardzo dobre dopasowanie, niewielka masa, najwygodniejszy wśród testowanych kombinezonów.

minusRzepy na slidery kolanowe powinny być bardziej z boku i niżej; zamek błyskawiczny wykonany z plastiku łączy kurtkę ze spodniami; nogawki na łydkach nieco za szerokie.

WNIOSEK: Wytrzymała skóra, dobre rozmieszczenie ochraniaczy, świetne dopasowanie. Pełen zestaw ochraniaczy dałby mu piątą gwiazdkę.

WNIOSEK: Konsekwentnie przygotowany przede wszystkim do turystyki. Do tego bogate wyposażenie i cena do zaakceptowania.

NASZA OCENA: 4 NASZA OCENA: 5

Test kombinezonów dwuczęściowych

REV’IT Stellar

Importer: listę dealerów znajdziesz na www.revit.eu
Ceny: kurtka 2045 zł, spodnie 1514 zł, całość 3559 zł
Rozmiary: 46-58
Kolory: czarny z zielonym, czerwonym lub białym
Masa (rozmiar 52): 4,82 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca z elastycznymi wstawkami z włókien aramidowych
Grubość skóry: 1,3 mm
Kraj produkcji: Chiny

plusDuża swoboda ruchów, także podczas jazdy na kolanie po winklach; skuteczna wentylacja; solidne zapięcie pasa spodni na zatrzask i haczyk, wytrzymały metalowy zamek łączący kurtkę ze spodniami; duża kieszeń wewnętrzna w kurtce; gruba skóra.

minusJakość materiału czasem przeciętna, w niektórych miejscach niedbałe wykonanie; ochraniacze kolan za bardzo na zewnątrz; zakończenie nogawek nieco za szerokie, w niektórych pozycjach na motocyklu mogą tworzyć się fałdy.

Test kombinezonów dwuczęściowych

VANUCCI Art XV

Importer: Moto- Akcesoria tel. 91 483 35 21 www.moto-akcesoria.pl
Ceny: kurtka 2299 zł, spodnie 1985 zł, całość 4284 zł
Rozmiary: 48-58
Kolory: czarny z białym i czerwonym lub srebrnym
Masa (rozmiar 52): 4,71 kg (bez sliderów na kolana)
Materiał zewnętrzny: skóra bydlęca, elastyczne wstawki z poliamidu
Grubość skóry: 1,2 mm
Kraj produkcji: Chiny

plusPełny zestaw protektorów, dobra efektywność tłumienia siły uderzeń ochraniaczy; dwa różnej długości zamki łączące kurtkę ze spodniami; odpowiednia wentylacja.

minusKieszenie wewnętrzne nieco trudno dostępne, ogólnie mało miejsca na drobiazgi (brak zewnętrznych kieszeni); zakończenie nogawek za szerokie, co powoduje, że mocno przylegające do nóg sportowe buty podczas jazdy uciskają; protektory barków nie najlepiej leżą, na łokciach ochraniacze mogą się lekko przekręcać, niedostateczna osłona kolan, piszczele średnio chronione.

WNIOSEK: Niewielkie błędy wykończenia psują ogólny obraz kombinezonu, ale Rev’it Stellar przekonuje dzięki bardzo komfortowemu dopasowaniu.

WNIOSEK: Najwięcej wstawek elastycznych w testowanych zestawach. Mimo to wygoda ledwie średnia. Ochrona natomiast jest w porządku.

NASZA OCENA: 4 NASZA OCENA: 4

 

 

tak testowaliśmy

Test kombinezonów dwuczęściowych
I jedno-, i dwuczęściowe wdzianka ze skóry muszą zapewniać swobodę ruchów – im większą, tym lepiej. Prawidłowe ułożenie ochraniaczy sprawdzaliśmy podczas jazdy i na postoju.

Miejscem jazd testowych były okolice toru Paul Ricard w Le Castellet na południu Francji. Niezliczone winkle o różnych promieniach wymagają sporej swobody ruchów, a dzięki temperaturom typowym u nas dla wczesnego lata i słonecznej pogodzie dokładnie sprawdziliśmy, w których miejscach ubranka cisną, gdzie uwierają lub ocierają i jak działa wentylacja. Oprócz tego ocenialiśmy rozmieszczenie protektorów oraz sprawdziliśmy, czy się nie przesuwają w czasie jazdy na kolanie.

Ważne dla wygody proporcje spodni i kurtki (długości rękawów i nogawek w stosunku do pasa i szerokości na wysokości klatki piersiowej) były oceniane na postoju. Zajęliśmy się także wykonaniem. Wszystkie zestawy zostały zważone, a jakość użytych materiałów i wykończenie poddaliśmy drobiazgowej kontroli w poszukiwaniu ewentualnych zagrożeń bezpieczeństwa, takich jak nie najlepsze połączenie kurtki ze spodniami. Nie zapomnieliśmy o zmierzeniu grubości skóry, superstarannie sprawdziliśmy miejsca kontaktu z podłożem podczas upadku.

Ważną rzeczą w kryterium „Bezpieczeństwo” była sprawdzana w laboratorium efektywność tłumienia siły uderzeń, tzn. pomiar, ile z siły uderzenia przenika do wewnątrz protektora. W kolejnym teście sprawdziliśmy przydatność w codziennej eksploatacji i podczas podróży (podszewka, kieszenie, dostępność, łatwość obsługi). Te elementy nie mogły zadecydować o zwycięstwie lub porażce, ale pozwalały zarobić dodatkowe punkty do końcowej oceny.  

punktacja końcowa
  bezpieczeństwo wygoda dopasowanie wyposażenie/wykonanie SUMA nasza ocena CENA w zł
maks. liczba pkt. 40 20 20 20 100    
Dainese Laguna Seca Evo 34 17 19 17 87 5 3905
Modeka Kyalami 34 17 19 16 86 5 2630
Held Safer/Grinder 33 18 18 16 85 5 2998
Alpinestars Atem 31 18 15 17 81 4 3399
FLM Tech-2 32 17 16 16 81 4 3270
IXS Ray 33 14 18 16 81 4 3100
Rev’it Stellar 29 16 16 15 76 4 3559
Büse Jarama 32 13 14 16 75 4 2570
Vanucci Art XV 21 14 13 17 75 4 4284
Furygan Akira/Shifter 29 11 11 15 66 3 3850

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fani przecinaków najchętniej stawiają na kombinezony dwuczęściowe. Testujemy dziesięć z nich.
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2014-09-25 10:49:36