Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.1

Test dżinsów motocyklowych 2015

Jeździsz w normalnych ciuchach? A nie boisz się gleby? Od czasu, gdy dżins wzmocniono kevlarem, zadających te pytania możesz zbywać szyderczym uśmiechem. Wzięliśmy na warsztat 20 par motocyklowych dżinsów i zafundowaliśmy im crash test przy prędkości 80 km/h.  

Test dżinsów motocyklowych 2015

Przyznaj się: na pewno choć raz wskoczyłeś na siodło w zwykłych ciuchach. Jeśli miałeś na sobie dżinsy to nie grzech, bowiem chronią one lepiej niż się wielu wydaje. W naszym teście pominęliśmy marki typu Levi’s czy Wrangler, a skoncentrowaliśmy się na wzmacnianych dżinsach motocyklowych i korzystając z naszego laboratorium na kołach sprawdziliśmy, jak ta wytrzymała bawełniana tkanina przeżyje tarcie o asfalt z prędkością 80 km/h.

Test dżinsów motocyklowych 2015 Spokojnie panowie, to nie pasażer na gapę, lecz nasz „tester”, gotowy do pierwszej próby.

Każde portki szorowały najpierw tyłkiem, a potem kolanami po nawierzchni (szczegóły w ramce poniżej), pokonując około 30 metrów. Skala zniszczeń bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, bowiem żadne z testowanych spodni nie podarły się na tyle, by w realnym wypadku dopuścić do zdarcia skóry z większej powierzchni ciała. Zupełnie inaczej niż w przeciągniętych tak samo spodniach tekstylnych z markowej poliamidowej tkaniny, uchodzącej za wyjątkowo odporną na ścieranie. Na teksach porwały się bowiem nawet wyglądające na wytrzymałe, ekstrawzmocnienia na kolanach. Tymczasem w dżinsach, jeśli doszło do przetarcia, to między skórą a asfaltem jest jeszcze ochronna podpinka. W wielu z testowanych spodni sam dżins lepiej zniósł szlif niż typowe ciuchy tekstylne. Z czego to wynika? Otóż pierwsze portki z dżinsu zaprojektowano z myślą o ciężkiej pracy, więc musiały być wytrzymałe. Osiągano to z jednej strony, tkając materiał tzw. splotem skośnym, z drugiej – przez stosowanie w tym celu nici z najlepszej bawełny. Podczas szorowania po asfalcie ujawnia się kolejna zaleta dżinsu. Chodzi o ciepło wytwarzane podczas tarcia, co stanowi problem w przypadku odzieży wykonanej np. z cordury, mającej temperaturę topnienia ok. 200° C. Podczas gleby taka temperatura szybko powstanie w miejscach najmocniej dociskanych do nawierzchni, np. na kolanach, co może się skończyć wtopieniem sztucznych włókien w skórę. Dżins w takiej sytuacji po prostu ściera się w pył.

Test dżinsów motocyklowych 2015 Po skończonym szlifie pora ocenić straty. Co ciekawe, te nie okazały się zbyt spektakularne.

To jednak nie wszystko. Dżinsy z naszego testu są dodatkowo wzmocnione tkaniną aramidową. Ten rodzaj sztucznych włókien polimerowych (w zależności od producenta mających różne nazwy, np. kevlar) odznacza się wielką odpornością na ścieranie i wysoką temperaturą topnienia (ok. 450° C). To rozwiązanie sprawdza się nieźle, bo nawet gdy dżins da już za wygraną, żółta aramidowa tkanina nadal chroni skórę przed otarciami. Motocyklowe dżinsy nie mogą poprzestawać na odporności na ścieranie. Na wyposażeniu powinny mieć też porządne ochraniacze (choćby za dopłatą). To, że motocyklowe dżinsy nie są produktem niszowym, widać po zestawie z naszego testu. Dwudziestu uczestników to całkiem niezły wynik, mamy jednak ogromną rozpiętość cen. Najtańsze spodnie kupisz już bowiem za 336 zł, zaś za najdroższe trzeba wywalić prawie sześć razy więcej, bo aż 1980 zł. Dzięki tak dużemu wyborowi można podczas przymiarki znacznie bardziej skoncentrować się na preferowanym stylu. Zresztą nieważne, który krój wybierzesz, ważne, że konkretnie poprawisz swoje bezpieczeństwo.

Test dżinsów motocyklowych 2015 Że niby to już? Nic z tego! To będzie długi dzień...

Test dżinsów motocyklowych 2015

Tak testowaliśmy
Nie bylibyśmy w porządku, gdybyśmy to porównanie przeprowadzili bez crash testu. Nasze zaprzyjaźnione laboratoria stosują tzw. symulatory upadków, które pozwalają precyzyjnie zmierzyć wiele rozmaitych rzeczy – od ścieralności różnych próbek tkanin, po współczynnik tarcia i utratę masy.

Do celów badawczych jest to bardzo przydatne, jednak nie do końca odzwierciedla realia wypadku. Cóż bowiem z bardzo odpornego materiału, skoro spodnie rozedrą się na byle jak wykonanych szwach? Doszliśmy więc do wniosku, że nasz test powinien jakich odzwierciedlać przebieg prawdziwego wypadku. W celach porównawczych każda z prób powinna przebiegać według takiego samego scenariusza. Ekipa testerów zmajstrowała więc niezbyt skomplikowane, lecz genialne w swej prostocie stanowisko kontrolne: wszystkie dżinsy zostały wypełnione piaskiem o masie 40 kg, po czym były spuszczane po rampie z jadącego 80 km/h busa na wyasfaltowaną, równą jak stół nawierzchnię pasa startowego lotniska. Po około 30-metrowym ślizgu na pośladkach każda para spodni była dokładnie sprawdzana i oceniana, po czym przechodziła test przedniej części realizowany wedle tego samego scenariusza.

Test dżinsów motocyklowych 2015

Polskie jeansy motocyklowe

Jeśli szukasz dżinsów na motocykl, weź też pod uwagę produkty Freestara, jak i Motto Wear (na zdjęciu). Niestety, produkty tych firm nie mogły wziąć udziału w naszym teście. Obie firmy działają na naszym rynku już od kilku lat. Obie szyją w Polsce, a do produkcji używają sprawdzonych materiałów najwyższej jakości (m.in. Cordura, Knox, 3DO, Sas-Tec, Outlast), więc nie byłoby wtopy. Motto Wear słynie ze znakomitego kroju i trwałości. Ekipa z Freestara daje gwarancję wytrzymałości: jeśli w czasie szlifa wewnętrzne szorty się przetrą, w gratisie dostaniesz nowe spodnie. Koniecznie zajrzyj na www.mottowear.pl oraz www.freestar-moto.com

Test dżinsów motocyklowych 2015

BMW FIVE POCKET

Cena: 868 zł
Rozmiary: męskie 46 do 60
Materiał: zewnętrzny z bawełny, nylonu, poliuretanu; podszewka z bawełny, poliuretanu
Masa: 1,1 kg (rozm. 54)
Kraj produkcji: Chorwacja

plus Klasyczny materiał dżinsowy, miły w dotyku; seryjne ochraniacze kolan i bioder, przylegają, nie uciskając; krótki zamek błyskawiczny; leżą bardzo komfortowo
minus Podczas szlifowania o asfalt rozdarły się w kilku miejscach na długości do 4 cm; oferowane tylko w jednej długości nogawek

Wniosek
Dużą zaletą tych portek jest fakt, że mimo kompletnego zestawu ochraniaczy wyglądają jak zwykłe dżinsy i tak samo się je nosi. Jednak podczas kontaktu z asfaltem w kilku miejscach przetarły się.

Test dżinsów motocyklowych 2015

BULL-IT SR6 ASH/BONDI SR6

Cena: 705 zł (gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męskie Ash od 30/32 do 40/34, damskie Bondi od 26/31 do 38/35
Materiał: zewnętrzny ze wzmocnionej bawełny (Covec); podszewka z poliestru
Masa: 1,3 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Pakistan

plus Test na asfalcie przeszły prawie nieuszkodzone; modele damskie i męskie oferowane w wielu rozmiarach (pasa/długości)
minus Z powodu grubej podszewki przy wyższych temperaturach powodują pocenie się; ochraniacze (kolan/bioder) trzeba dokupić osobno

Wniosek
Ślizganie się po asfalcie z prędkością 80 km/h spodnie Bull-it przeżyły bez większych uszkodzeń. Można wstać, otrzepać się i jechać dalej! Model SR6 wyposażony w ochraniacze spisałby się na piątkę z plusem.

Test dżinsów motocyklowych 2015

DRAGGIN TWISTA

Cena: 1099 zł
Rozmiary: damskie Twista od 26/32 do 40/32
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/ podszewka z kevlaru, poliestru
Masa: 1,1 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Australia

plus Po zrzuceniu na asfalt tylko niewielkie dziury w materiale zewnętrznym
minus Z powodu grubej kevlarowej podszewki deczko się w nich spocisz; oferowane tylko w jednej długości nogawek, brak ochraniaczy

Wniosek
Niewielkie dziurki można zignorować – tym bardziej że skóra w dalszym ciągu jest chroniona przez kevlarową podszewkę. Stosowne kieszenie wprawdzie są, jednak w ofercie akcesoryjnej brak ochraniaczy.

Test dżinsów motocyklowych 2015

H–D FXRG PERFORM. RIDING JEANS

Cena: 1980 zł
Rozmiary: męskie od 30/34 do 44/34, rozmiary od 4 do 18
Materiał: zewnętrzny z bawełny/elastanu; wzmocnienie/podszewka z aramidu/nylonu
Masa: 1,5 kg (rozm. 32/34)
Kraj produkcji: Republika Fidżi

plus Po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia materiału zewnętrznego; seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej; oferowane jako modele damskie i męskie
minus Z powodu grubej kevlarowej podszewki możesz się w nich lekko spocić; ciężkie; oferowane tylko w jednym rozmiarze nogawek

Wniosek
W spodniach Harleya wprawdzie szybko zaczynasz się pocić, jednak dzięki solidnej aramidowej podszewce wynik crash testu jest jak najbardziej w porządku. Cena zwala z nóg.

Test dżinsów motocyklowych 2015

HELD FAME II

Cena: 599 zł
Rozmiary: damski i męski od 28/32 do 40/34, dziecięce od 128 do 164
Materiał: materiał zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z kevlaru/poliestru
Masa: 1,1 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Pakistan

plus Test na asfalcie przeszły prawie nieuszkodzone; bogaty wybór rozmiarów/ długości, dostępne także jako model dziecięcy, są bardzo elastycznie, nosi się je przyjemnie także w ciepłe dni
minus Za ochraniacze kolan trzeba zapłacić ekstra

Wniosek
Upadek przy 80 km/h na asfalt spodnie Helda przeżyły bez problemu. Dzięki cienkiej, elastycznej podszewce z kevlaru Fame II nawet ciepłym latem nosi się bardzo dobrze.

Test dżinsów motocyklowych 2015

FURYGAN D02

Cena: 599 zł
Rozmiary: francuskie męskie od 36 do 50 (= 26 do 40)
Materiał: materiał zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z kevlaru/bawełny
Masa: 1,0 kg (rozm. 44)
Kraj produkcji: Tunezja

plus Po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia materiału zewnętrznego; elastyczna, miła w dotyku kevlarowa podszewka; ochraniacze kolan z regulacją wysokości
minus Brak możliwości doposażenia w ochraniacze bioder, jeden rozmiar nogawek

Wniosek
Dzięki kevlarowym wzmocnieniom dżinsy Furygan o klasycznym kroju
dzielnie stawiały czoło ślizgowi po asfalcie. Dobre dopasowanie sprawia, że świetnie spełniają swoje zadanie także podczas codziennego noszenia.

Test dżinsów motocyklowych 2015

HELD CRACKERJACK

Cena: 999 zł
Rozmiary: męski
Crackerjack od 28/32 do 40/34
Materiał: materiał zewnętrzny/wzmocnienie z bawełny, kevlar
Masa: 1,1 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Pakistan

plus Po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia; seryjne ochraniacze kolan z regulacją wysokości, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej; bardzo komfortowe; dużo rozmiarów/długości
minus Zimne ochraniacze lekko uciskają

Wniosek
Gdy ochraniacze osiągną już temperaturę ciała, spodnie nosi się jak dobrze leżące dżinsy do codziennego użytku. Zniszczenie materiału na kolanach mieści się w granicach tolerancji.

Test dżinsów motocyklowych 2015

HIGHWAY 1 DENIM

Cena: od 336 zł
Rozmiary: męski od 48/32 do 62/34, damski od 34/30 do 46/32
Materiał: materiał zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie z aramidu/ poliestru
Masa: 1,1 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Pakistan

plus Test na asfalcie przeszły prawie nieuszkodzone; do wyboru dużo rozmiarów/ długości nogawek; seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej
minus Zimne ochraniacze lekko uciskają, dopiero gdy zagrzeją się od ciała, stają się bardziej plastyczne

Wniosek
Po 30-metrowym ślizgu dżinsy wyglądają jak dopiero co wzięte z półki, a do tego są jeszcze seryjne ochraniacze kolan. Topowa oferta.

Test dżinsów motocyklowych 2015

ICON OVERLORD

Cena: 643 zł ( gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męski od 44 do 60
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z aramidu/poliestru
Masa: 1,3 kg (rozm. 50)
Kraj produkcji: Chiny

plus Test na asfalcie przeszły prawie nieuszkodzone; seryjne ochraniacze kolan
minus Wstawki z tworzywa sztucznego, będące wzmocnieniem kolan, uciskają podczas jazdy w sportowej pozycji i wyraźnie ograniczają komfort podczas chodzenia; oferowane tylko w jednej długości nogawek

Dżinsy Icona przeżyły ślizg po asfalcie bez większych uszkodzeń zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jeśli chodzi o komfort, trzeba pogodzić się z pewnymi ograniczeniami.

Test dżinsów motocyklowych 2015

IXS CASSIDY 2

Cena: 1245 zł
Rozmiary: męski od 30/32 do 48/34, damski od 26/34 do 38/34
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z aramidu
Masa: 1,2 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Portugalia

plus Seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej; do wyboru w wielu rozmiarach i długościach
minus Materiał rozdziera się w kilku miejscach na długości większej niż 4 cm; ochraniacze kolan uciskają nie tylko gdy są zimne, ale i podczas jazdy w sportowej pozycji

Wniosek
Nawet jeśli po kontakcie z asfaltem w spodniach zrobi się parę dziur, skóra jest w dalszym ciągu dostatecznie chroniona przez aramidowe wzmocnienie. W codziennym noszeniu przeszkadzają niewielkie braki komfortu.

Test dżinsów motocyklowych 2015

REV’IT LOMBARD/MADISON

Cena: Madison 665 zł, Lombard 855 zł
Rozmiary: męski Lombard od 30/32 do 36/36, damski Madison od 24/32 do 34/32
Materiał: zewnętrzny z bawełny, poliestru, poliamidu; wzmocnienie z poliamidu; podszewka z poliestru
Masa: 1,2 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Pakistan

plus Prawie bez uszkodzeń przeżyły glebę przy prędkości 80 km/h; seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej; leżą dobrze i komfortowo, do wyboru wiele długości nogawek i rozmiarów
minus Bardzo ciasne zakończenie nogawek

Test dżinsów motocyklowych 2015

ICON STRONGARM 2/HELLA

Cena: 422/342 zł (gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męski Strongarm 2 od 44 do 60, damski Hella od 34 do 48
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/ podszewka z aramidu/poliestru
Masa: 0,7 kg (rozm. 34)
Kraj produkcji: Chiny

plus Po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia w pasie; leżą mocno i komfortowo jak dżinsy do codziennego użytku
minus Brak ochraniaczy w wyposażeniu akcesoryjnym; oferowane tylko w jednej długości nogawek

Wniosek
Mimo że tańszy model Icona jest wzmocniony tylko na kolanach aramidową podszewką, i tak spodnie przeżyły szlif przy prędkości 80 km/h bez poważnych uszkodzeń. Doskonały komfort noszenia!

Test dżinsów motocyklowych 2015

MODEKA DENVER 2 PRO

Cena: 570 zł
Rozmiary: unisex od 28/32 do 40/32
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/ podszewka z kevlaru/poliestru (możliwość wyjęcia)
Masa: 1,3 kg (rozm. 34/32)
Kraj produkcji: Pakistan

plus po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia; seryjne ochraniacze kolan,
ochraniacze bioder i kości ogonowej w ofercie akcesoryjnej
minus wyjmowana gruba podszewka powoduje, że w ciepłe dni jest niekomfortowo

Wniosek
Podczas symulacji upadku materiał z bawełny wprawdzie rozdarł się na kolanach, ale podszewka kevlarowa dała radę na przyzwoitym poziomie. Jeśli ją wyjmiesz, wyraźnie poprawi się komfort, ale pogorszy ochrona.

Test dżinsów motocyklowych 2015

RICHA EXIT/AXELLE

Cena: 629/629 zł
Rozmiary: męski Exit od 28 do 40/36 do 44 (krótkie) i 30 do 38 (długie), damski Axelle od 26 do 38
Materiał: materiał zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z kevlaru
Masa: 1,1 kg (rozm. 34)
Kraj produkcji: Chiny

plus po teście na asfalcie tylko niewielkie rozdarcia; seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder i kości ogonowej w ofercie akcesoryjnej; bardzo dużo rozmiarów i długości nogawek
minus lekko drapią na kolanach (ochraniacze)

Wniosek
Upadek na tył spodnie Richa zniosły bez problemu. Podczas szorowania po asfalcie przodem wprawdzie rozdarły się na kolanach, ale znajdujący się pod spodem kevlar w dalszym ciągu stanowił dostateczną ochronę.

Test dżinsów motocyklowych 2015

ROKKER ORIGINAL/THE LADY

Cena: 1450/1573 zł (gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męski Original od 28/32 do 46/36, damski The Lady od 24/32 do 34/34
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/podszewka z poliamidu (Dynatec)
Masa: 1,7 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Portugalia

plus perfekcyjne usytuowanie ochraniaczy kolan i bioder, bardzo dużo rozmiarów i długości; eleganckie opakowanie (drewniana skrzynka) wraz z koszulką
minus materiał rozdarł się w kilku miejscach na długości do 8 cm; bardzo ciężkie

Wniosek
Nawet jeśli po szorowaniu o glebę przy 80 km/h można narzekać na duże dziury, i tak skóra w dalszym ciągu jest dostatecznie chroniona przez wzmocnioną podszewkę. Spodnie są wprawdzie ciężkie, ale bardzo komfortowe!

Test dżinsów motocyklowych 2015

SPIRIT MOTORS 69ERS

Cena: 349 zł
Rozmiary: unisex od 26/30 do 38/36
Materiał: materiał zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/ podszewka z poliestru, poliamidu, bawełny
Masa: 0,9 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Wietnam

plus tylko minimalne rozdarcia; do wyboru bardzo dużo rozmiarów/długości; leżą komfortowo także w ciepłe dni
minus za ochraniacze kolan trzeba zapłacić ekstra, brak możliwości doposażenia w ochraniacze bioder; brak kroju damskiego

Wniosek
Dobra ochrona nie musi być droga. Już poniżej 350 zł marka własna Polo o nazwie Spirit Motors oferuje przyzwoicie wzmocnione dżinsy, które spokojnie dały radę podczas upadku przy prędkości 80 km/h.

Test dżinsów motocyklowych 2015

TRIUMPH ENGINEERED

Cena: 949 zł
Rozmiary: unisex od 30 do 42 (krótkie, normalne, długie)
Materiał: zewnętrzny z bawełny; wzmocnienie/ podszewka z kevlaru, poliestru
Masa: 1,7 kg (rozm. 34, normalne)
Kraj produkcji: Turcja

plus seryjne ochraniacze kolan; leżą bardzo mocno, elastycznie; do wyboru bardzo dużo rozmiarów/długości
minus większe rozdarcia na kolanie, duża masa; w ciepłe dni powodują lekkie pocenie się

Wniosek
Podczas symulacji upadku na tylną część nie ma powodów do narzekań, natomiast podczas upadku na przód na jednym z kolan porządnie się rozdarły. Dobrze, że ochraniacze i kevlarowa podszewka w dalszym ciągu dostatecznie chronią.

Test dżinsów motocyklowych 2015

SEGURA JULYS

Cena: 750 zł (gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męski od S do 3XL, damski od 36 do 48
Materiał: zewnętrzny/ wzmocnienie z bawełny, poliamidu; podszewka z poliestru, bawełny
Masa: 1,2 kg (rozm. L)
Kraj produkcji: Tunezja

plus mają ochraniacze kolan i bioder
minus materiał rozdarł się w kilku miejscach na długości powyżej 6 cm; tylko jedna długość nogawek

Wniosek
Dżinsy Segura mocno zapunktowały za sprawą kompletnego wyposażeniu w ochraniacze – dlatego dziury na kolanach można przeboleć. Niestety, na biodrach docierają one aż do skóry.

Test dżinsów motocyklowych 2015

TRILOBITE PARADO

Cena: 790 zł (gdy 1 euro = 4,15 zł)
Rozmiary: męski od 30 do 44 (normalny i długi), damski od 26 do 36 (normalny) i 26 do 34 (długi)
Materiał: zewnętrzny z bawełny, lycry; wzmocnienie/ podszewka z kevlaru, bawełny, poliestru
Masa: 1,5 kg (rozm. 32, normalny)
Kraj produkcji: Pakistan

plus po zrzuceniu tylko minimalne rozdarcia; seryjne ochraniacze kolan i bioder
minus nowe ochraniacze specyficznie pachną; wymagający przyzwyczajenia kształt stretchowej wstawki w kroku

Wniosek
W dotyku są jak dżinsy, ale nosi się je jak skórzane spodnie sportowe. Jest to fajne podczas jazdy, ale w codziennym użyciu raczej przeszkadza. Za to oferowana ochrona jest na wysokim poziomie.

Test dżinsów motocyklowych 2015

VANUCCI PASSATEMPO

Cena: 840 zł
Rozmiary: męski od 20/32 do 38/36, damski od 27/30 do 31/32
Materiał: materiał zewnętrzny/ wzmocnienie z bawełny, aramidu
Masa: 1,1 kg (rozm. 34/34)
Kraj produkcji: Wietnam

plus Po zrzuceniu tylko minimalne rozdarcia; seryjne ochraniacze kolan, ochraniacze bioder w ofercie akcesoryjnej; leżą bardzo komfortowo także w ciepłe dni, do wyboru bardzo dużo rozmiarów/długości
minus na chłodzie ochraniacze lekko uciskają

Wniosek
Podczas ślizgu po asfalcie zarówno na przedniej, jak i na tylnej części spodnie Vanucci nie odniosły większych uszkodzeń, kevlarowe wzmocnienia wytrzymały bez problemu. Komfort też jest niczego sobie.

Oceny testu dżinsów Motocykl 2015

Podsumowanie

Już nasze poprzednie porównanie dżinsów (2010 rok) ukazało nam bardzo pozytywny obraz, którego nie zakłócili uczestnicy tego testu. Większość spodni wykonanych z tej tkaniny zasługuje na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Podczas najważniejszego (dlatego odpowiednio wysoko punktowanego) sprawdzianu bezpieczeństwa żadna z par nie zawiodła w sposób spektakularny. W tej kategorii znalazły się wyniki testu „zrzutowego” przy prędkości 80 km/h, wyposażenie w ochraniacze oraz ich dopasowanie.

Ale przecież spodnie nosi się nie tylko po to, by w nich upadać. Spora część (20%) ogólnej punktacji zależała od oceny komfortu, i to zarówno podczas jazdy na motocyklu, jak i podczas codziennego użytkowania. Uwzględniliśmy fakt, że zwolennicy dżinsów (w odróżnieniu od jeżdżących w kombinezonach skórzanych lub tekstylnych) dużą wagę przykładają do ich przydatności do zwykłego noszenia. Nasza topowa piątka pokazała, że komfort na odpowiednim poziomie oraz ochrona nie są jedynie kwestią ceny.

Zobacz również:
Przez ostatnią dekadę BMW F 800 GS uczciwie zapracowało na miano maszyny kultowej. Jednak mimo że zarówno "800" jak i modele F 650 GS i F 700 GS sprawdziły się w każdych warunkach, nadszedł czas na zmianę warty. Poznajcie nowe modele BMW F 750 GS i F 850 GS.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij